|
کدخبر: 176144

چالش کمبود معلم در کل کشور وجود دارد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه "آموزش و پرورش در کل کشور با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو است" گفت: شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی برای نیروی انسانی دارد که باید بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

آموزشی چالش کمبود معلم در کل کشور وجود دارد

محمود امانی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در کل کشور با مشکل نیروی انسانی مواجه است اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی برای نیروی انسانی دارد که باید بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار کلاس تک معلم داریم، افزود: ضریب پوشش و عدالت آموزشی باید رعایت شود اما در حوزه نیروی انسانی با کمبود مواجهیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، سخت گیری برای ورود به بدنه آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۴۹۸ نفر در آزمون استخدامی ماده ۲۸ استان، با وجود داشتن کارنامه سبز، نمی‌توانند جذب شوند چراکه با حداقل استاندارد آموزش و پرورش سازگار نبودند.

وی تجربه موفق آذربایجان شرقی برای جبران کمبود نیرو را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با ساماندهی معلمان، کلاس درس بدون معلم در مهر ماه نخواهیم داشت.

امانی سطح مطلوب استانداردهای آموزشی در استان را یادآور شد و با تاکید بر اینکه باید در آذربایجان شرقی، دغدغه اصلی ما کیفیت یادگیری و یاددهی و رشد دانش آموزان باشد ابراز داشت: دین و اعتقادا دانش هموزان در کنار تربیت جسمی و بدنی برای ما مهم است چراکه فرد اخلاقی و مؤمن با بدن سالم در ساحت علمی، حرفه‌ای و اجتماعی و سیاسی می‌تواند به فرد مفید در کشور تبدیل شود که آذربایجان شرقی می‌تواند الگوی سند تحول بنیادین باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر