|
کدخبر: 168768

برنامه جدید آموزش و پرورش برای روز معلم

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم، برنامه‌های هفته معلم را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار برنامه ای تدوین کردیم که شناسایی جلوه های معلمی است .

آموزشی برنامه جدید آموزش و پرورش برای روز معلم

علی الهیار ترکمن قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ۱۱ شهریور سال ۹۹ در جمع مدیران آموزش و پرورش سخنان مهمی بیان کردند که یک کلید واژه مهم آن، این بود که معلمان، «افسران پیشرفت کشور» هستند.

وی به شرایط کرونا و تلاش‌های معلمان در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: معلمان در شرایط بحرانی کرونا، فعالیت‌های بسیاری داشتند و این پیام را به جامعه القا کردند که آموزش تعطیل نشده است و همچنین امیدآفرینی کردند.

الهیار ترکمن با بیان اینکه مقدمات بزرگداشت هفته معلم با ارسال بخشنامه‌ای به استان‌ها از آذر سال گذشته انجام شد، گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته معلم، تفویض استانی صورت گرفته است.

*روزشمار هفته معلم/ از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تا سپاس معلم

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین روز هفته معلم که ۱۲ اردیبهشت است، روز «معلم، شهید مطهری معلم ماندگار»، ۱۳ اردیبهشت روز «معلم، قدر و منزلت معلمی»، ۱۴ اردیبهشت روز «معلم، افسران سپاه پیشرفت»، ۱۵ اردیبهشت روز «معلم، مرجعیت تربیت اجتماعی»، ۱۶ اردیبهشت روز «معلم، زیست بوم جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها»، ۱۷ اردیبهشت روز «معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی» و ۱۸ اردیبهشت روز «معلم، پیشکسوتان و تکریم چهره‌های معلمی» نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت، دیدار فرهنگیان با رئیس‌جمهوری را داریم که هشت نفر از معلمان به صورت حضوری و مابقی در استانداری‌ها با حضور استانداران به صورت مجازی در برنامه شرکت می‌کنند؛ همچنین روز ۱۲ اردیبهشت، پخش پیام و بیانات رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی، اجرای برنامه سپاس معلم به طور نمادین در مدرسه تلویزیونی توسط وزیر آموزش و پرورش، گلباران محل شهادت شهید مطهری و برگزاری مجلس یادبود برای شهید مطهری را خواهیم داشت.

الهیار ترکمن با بیان اینکه روز ۱۳ اردیبهشت، دیدار مجازی با وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان برگزار می‌شود و همچنین گفت‌وگوی تلفنی با خانواده شهیدان مطهری، رجایی، مطهری و چند نفر از چهره‌های ماندگار انجام خواهد شد، افزود: روز ۱۴ اردیبهشت، وزیر و معاونان وزارتی در برنامه‌های مختلف رسانه‌ای شرکت می‌کنند.

وی از احتمال برگزاری دیدار مجازی با رئیس مجلس را برای برنامه روز پنج‌شنبه ذکر کرد و ادامه داد: در زمانی که کرونا نبود، روز جمعه در هفته معلم، وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه صحبت می‌کرد و اکنون به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی نماز جمعه، این برنامه را نداریم.

الهیار ترکمن تصریح کرد: در آخرین روز هفته معلم یعنی ۱۸ اردیبهشت، وزیر آموزش و پرورش در شبکه «شاد» برای فرهنگیان و معلمان سخنرانی می‌کند و جمع‌بندی از هفته بزرگداشت مقام معلم خواهد داشت.

* شناسایی جلوه‌های معلمی برای نخستین بار

الهیار با بیان اینکه علاوه بر اینها در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار برنامه‌ای تدوین کردیم که شناسایی جلوه‌های معلمی است گفت: این برنامه با استقبال خوب معلمان مواجه شد و تلاش کردیم بالاترین امتیازات و مستندات را جمع آوری و معرفی کنیم. ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در برنامه خودارزیابی عملکردی شرکت کردند. از این تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۸۹ نفر در سطح مدرسه ارزیابی و به منطقه معرفی شدند. ۷۰ هزار نفر مستندات را در سامانه بارگذاری کرده بودند. ۴ هزار و ۲۶ نفر وارد ارزیابی استانی و در نهایت ۳۸۳ نفر وارد مرحله کشوری شدند که از این افراد تجلیل خواهد شد.

 

منبع: فارس
  • سردار ارسالی در

    چه خبره روز معلم ...این همه دیدار به چه دردمیخوره عوضش دردی دوا کنید

  • سید هاشم ارسالی در

    روز معلم برشما مبارک باشد

  • عبدالحسن نیک اقبال ارسالی در

    باسلام خدا به کدام معلم سال۹۹ افزایش ۵۰درصدحقوق شاملش شده من ازهرمعلمی سوا ل کردم تواستان فارس بالای ۲۰درصد توعمرم ان ندیم پس این ۵۰ درصدی که فرمایش میکنی یک متال بزنید

  • ناشناس ارسالی در

    خدای دیگه مسخره ی شما قوز بالای قوز برای ما معلم ۳۰ سال خدمت باید بگردم جم عه بازاری یا افغانی کفاشی یه کفش کارکر ده درحد ۳۰ الی ۴۰ هزارتومانی اگه خیلی ز رنگ باشم فقط بتونم پیداگنم بخرم این درو غ ودیدارها بچه دردمان میخوردهرسال روزمعل م چندتاجوراب گیرمان میامد انهم پارسال ت احالا کرونا نگذشت گیرمان بیاد دردمان ز یادنکن گذشتیم ازحکم وافزایش حقوق

ارسال نظر