|
کدخبر: 80830

روحانی: در حادثه هواپیما فقط یک فرد مقصر نیست

رئیس‌جمهوری گفت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس برای بررسی سانحه سقوط هواپیما تشکیل دهد.

گسترش‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی اظهارکرد: غم این ایام را یکبار دیگر به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه، غم از دست دادن عزیزانی در کرمان در تشییع پیکر این سردار و در این ایام غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه بسیار فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: من از لحظه‌ای که احتمال دادم سقوط این هواپیما به صورت طبیعی و عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آن که برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته در همان لحظه من به مسوولان امر اعلام کردم بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

روحانی گفت: حالا این حادثه حادثه بسیار تلخی بود و تحملش برای مردم بسیار سنگین است. حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز هم بسیار غم‌بار بود اما بعد از این که مشخص شد خطای انسانی منجر به این فاجعه شده است غم مردم را چندین برابر کرد.

وی ادامه داد: در این جا به همه خانواده‌های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها همان طوری که با رهبران و مسوولان این کشورها تلفنی صحبت کردم اولا قول می‌دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر این مسئله باشد این مسئله بسیار مهم است.

رئیس‌جمهوری یادآورشد: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد. ثانیا به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز باشند مشکل و مسائل آنها را پیگیری کنند. از مردم عزیز ایران می‌خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.

روحانی گفت: ۱۰۰ نفر از عزیزانی که جان باختند، از تهران بودند و بقیه از شهرستان‌ها بودند. وزیر راه، مسئولان دولتی استاندارها همه در کنار این خانواده‌ها قرار بگیرند. من به عنوان یک پدر احساس می‌کنم که غم از دست دادن یک جوان نخبه تحصیل‌کرده سطح بالا که سرمایه برای کشور و ملت ما بوده تا چه حد سخت و مشکل است.

وی افزود: اینکه نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خودشان را اعلام کردند و از مردم عذرخواهی کردند، گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و همه گام‌های بعدی باید برداشته شود.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: من به دلیل کم و بیش آشنایی که با مسئله پدافند هوایی دارم، این را می‌گویم که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد. نه اینکه یک نفر که دکمه را فشار داده مقصر بوده است. دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم که این مسئله با صداقت برای مردم بیان بشود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر