|
کدخبر: 69492

جایگاه برتر فولاد هرمزگان در توسعه حمل و نقل ریلی

واحد حمل‌ونقل خرید با توجه به اهمیت موضوع حمل‌ونقل مواد اولیه از اواسط سال ۱۳۹۷ به عنوان یک واحد مستقل تحت مدیریت واحد برنلمه ریزی و پشتیبانی خرید فولاد هرمزگان کار خود را آغاز نمود

گسترش نیوز - رسالت اصلی واحد حمل‌ونقل خرید، برنامه‌ریزی و حمل اقتصادی و پایدار مواد اولیه مورد نیاز کارخانه و پشتیبانی از تداوم تولید واحد‌های بهره‌برداری می‌باشد. با لطف خداوند و همکاری تمامی واحد‌های مرتبط کارخانه از جمله خرید مواد اولیه و انرژی، امور قراردادها، احیا، حراست، مالی و... از آغاز فعالیت، عملکرد قابل قبولی برای این واحد نو پا به ثبت رسیده است. شاخص‌های اندازه گیری نشان میدهند که در سال ۹۷ با راه‌اندازی حمل ترکیبی از مبادی که قبلا صرفا حمل جاده‌ای انجام میشد، ۷۵ درصد از حمل گندله به عنوان استراتژیک‌ترین ماده اولیه مورد نیاز کارخانه از طریق ریل صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: اعلام رشد ۱۱۴درصدی تناژ ریلی حمل شده و رشد ۲۲۰ درصدی تن-کیلومتر در حمل ریلی برای فولاد هرمزگان در سال ۹۷ از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جایگاه برتر فولاد هرمزگان در بین تمامی فولاد سازان کشور در راستای ارتقای سهم حمل ریلی با توجه به مزایای بی‌شمار آن نسبت به حمل جاده‌ای را نشان می‌دهد.

موذن جهرمی با برشمردن به مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: با توجه به مزایای حمل‌ونقل ریلی در کاهش مصرف سوخت، سطح ایمنی بسیار بالا و نرخ تمام شده حمل‌ونقل پایین تر، یکی از اقدامات استراتژیک سازمانی تعریف شده در حوزه معاونت خرید شرکت فولاد هرمزگان با محوریت واحد حمل‌ونقل خرید در جهت احقاق مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش بهای تمام شده محصول، افزایش حداکثری سهم حمل‌ونقل ریلی است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ حمل از تمامی مبادی به صورت ریلی و ترکیبی محقق گشته و سهم حمل ریلی نسبت به جاده‌ای به بیش از ۹۰ درصد ارتقا یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین با پیگیری‌های مستمر صورت پذیرفته علاوه بر راه‌اندازی سیستم حمل جاده ای، سیستم حمل ریلی نیز در چندین نوبت به همت کارشناسان این واحد و همکاری واحد‌ای تی ارتقا یافته و با تعاملات انجام شده با راه آهن جمهوری اسلامی و پیمانکاران از طریق بهبود‌های حاصل شده در این سیستم هم اکنون رصد واگن‌های بارگیری شده از زمان بارگیری تا تخلیه در سیستم فولاد هرمزگان قابل رویت است و انشاءالله در صورت راه‌اندازی باسکول ریلی و امکان دریافت اطلاعات تناژ هر واگن قبل از تخلیه این سیستم کاملتر نیز خواهد شد.

وی گفت: بی‌شک تمامی توفیقات به‌دست آمده ماحصل زحمات تیم پرتلاش این واحد، خانم مهندس شهسواری پور کارشناس ناظر مقیم معدن، آقای روح الله اسکندر زاده و آقای مهندس فضل الله حسین پور کارشناسان حمل‌ونقل جاده و ریلی، حمایت‌ها و راهنمایی‌های معاونت محترم خرید و مدیر محترم برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید آقایان همت و الماسی و همکاری پیمانکاران فعال در حوزه حمل جاده‌ای و ریلی می‌باشد که از همگی کمال تشکر و قدر دانی می‌گردد.

علیرضا موذن جهرمی، رئیس حمل‌ونقل خرید

منبع: معدن نامه

ارسال نظر