|
کدخبر: 80904

برگزاری دومین نمایشگاه کیف و کفش تهران

اژدرکش گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی برتر کیف، کفش و کالای ورزشی از ۲۵ تا ۲۸ دی برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش ماشینی در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی برتر کیف، کفش و کالای ورزشی از ۲۵ تا ۲۸ دی ماه در تهران برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته، یکی از چالش‌های تامین نیاز داخل بوده است چرا که ۱۴۰۰ قلم کالا از خردادماه ممنوعیت واردات داشته و همین امر موجب مشکل تامین بوده است.

اژدرکش با اشاره به اینکه میانگین مصرف کشور در ایران، ۳ جفت بوده است تصریح کرد: این در حالی است که ایران، ۲۵۰ میلیون جفت، به کشور وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات ما طی ۲ سال گذشته، رشد خوبی داشته است اظهار کرد: این در حالی است که برای تولیدکنندگان ما، ظرفیت صادرات وجود ندارد چرا که سرمایه‌گذاری برای آن نشده است.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی در ادامه تاکید کرد: برند (نشان تجاری)‌های با کیفیت‌های خوب در مناطق بالای شهر به فروش می‌رسد که می‌تواند از تولید حمایت کند؛ این در حالی است که همه تقصیر‌ها را نمی‌توان به تولیدکننده نسبت داد چرا که آموزش و تامین مواد اولیه، از اولیت‌های اصلی در تامین کالاست.

اژدرکش با بیان اینکه توان صادراتی مان در مجموعه کیف، کفش و کالای ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است تصریح کرد: بنابراین توانایی ما در این امر بسیار قابل ستایش است.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به اینکه کفش‌های ماشینی به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان و کمتر به حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود اظهار کرد: امیدواریم که این روند صادرات توسعه یابد.

اژدرکش افزود: مجموعا ۱۳ هزار متر برای حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه اختصاص یافته است. در بخش لوازم ورزشی ۳۵ شرکت در حوزه تولید کیف و کفش، ۷۵ شرکت و همچنین تولیدکنندگان مواد اولیه با ۷۰ شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به دور اول نمایشگاه که در شهریور ماه برگزار شد، گفت: ۱۱۵ هزار نفر طی چهار روز از این نمایشگاه بازدید داشتند که امیدواریم در دور دوم تعداد بازدید‌ها و استقبال مردم بیش از این باشد.

اژدرکش اظهار کرد: کشور چین در این حوزه طی سال گذشته ۸۵ میلیارد دلار ارزآوری برای کشورش به همراه داشته که این رقم برای کشور ایتالیا ۱۲ میلیارد دلار در حوزه کفش بوده است بنابراین با توجه به مزایای رقابتی که در این حوزه برای ایران وجود دارد و خودکفایی بیش از ۸۰ درصدی مواد اولیه، ایران می‌تواند ارزآوری خوبی از این صنف داشته باشد.

وی با بیان اینکه این صنعت تحریم پذیر نیست، افزود: امکان صادرات، درآمدزایی و ارزآوری این حوزه بسیار بالا بوده و از نظر اشتغال می‌تواند کمک بزرگی به رشد اشتغال کشور داشته باشد. به ازای هزینه‌ای که هر برای هر شغل در خودروسازی استفاده می‌شود، می‌توان ۱۰ شغل در این صنف ایجاد کرد؛ بنابراین نرخ اشتغالزایی صنف کیف و کفش و محصولات ورزشی بسیار بالاست.

منبع: باشگاه‌ خبرنگاران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها