|
کدخبر: 40351

دورهمی عتیقه‌‌های اروپایی ‌+ تصاویر

عتیقه‌فروشی‌های محلی را در هر محله‌ای می‌توان پیدا کرد، اما اگر به دنبال تماشای عتیقه‌های مشهور جهان هستید یا خود را جزو کلکسیون‌دارهای حرفه‌ای می‌دانید، بد نیست بدانید اروپایی‌ها هر سال میزبان سه رویداد مهم عتیقه‌جات می‌شوند.

گسترش نیوز: اسپانیایی‌ها این هفته میزبان نمایشگاه هنر و عتیقه‌جات مادرید هستند. این رویداد که امسال چهل ‌و دومین دوره برپایی خود را پشت سر می‌گذارد، با عنوان FERIARTE شناخته می‌شود.

atighe-nama1.jpg

در طول ٤ دهه گذشته این رویداد به نقطه عطفی در هنر و عتیقه جات در اسپانیا تبدیل شده است. این نمایشگاه به طور همزمان با توسعه بخش هنرهای های آنتیک و همچنین رشد و ذوق و علاقه مردم سپری متحول شده و توسعه یافته است. در حال حاضر نمایشگاه هنر وعتیقه جات مادرید نقشی کلیدی را برای فعلالان حوزه عتیقه جات و مجموعه داران ایفا می‌کند و ابزاری مهم برای توسعه ، ترویج و مدیریت هنر های قدیمی در بازار منحصر به فرد اسپانیا است. در طول سال‌های برگزاری نمایشگاه هنر وعتیقه جات مادرید تاثیری غیر قابل چشم پوشی بر تحولات ، تغییرات و مدرن سازی این حوزه داشته است.

این برنامه با همکاری ٨ متخصص بارز هنر برگزار می‌شود و در حاشیه آن مشاوره‌ای جامع برای تامین تمام نیازهای ‌مجموعه داران اشیاء و کارهای هنری و عتیقه جات و خریداران جدید ارائه می‌شود. در این مشاوره‌ها، نکاتی که باید هنگام ارزیابی و خرید اشیاء رعایت شوند، تا نگهداری، حمل و نقل و سوار کردن قطعات، به نمایش قرار دادن در مزایده ها، سرمایه گذاری در هنر، مشاوره قانونی و مالی، نرخ گذاری، نگهداری پس از فروش، تعیین صحت و اصالت به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

atighe-nama2.jpg

نگاهی به فهرست بلند بالای اشیا به نمایش در آمده در نمایشگاه هنر و عتیقه جات مادرید نشان می‌دهد لوازمی از جمله عتیقه‌جات شامل مبلمان، اشیاء تزئینی، جواهرات با حداقل ١٠٠ سال قدمت، نقاشی و مجسمه، اشیا باستان شناسی شامل اشیاء قدیمی ساخته شده توسط قبیله ها، مردم قاره آمریکا پیش از کشف آن توسط کریستف کلومب و هنر شرقی و اشیا هنری شامل نقاشی و مجسمه سازی معاصر از هنرمندان معتبر با اهمیت تاریخی و هنری به نمایش در می‌آید.

عتیقه‌های هلندی دومین رویدادی که مانند نمایشگاه هنر و عتیقه جات مادرید به نمایش اشیا هنری می‌پردازد، رویداد عتیقه هلند است که در روزهای پایانی اسفند ماه در شهر ماستریخت کشور هلند برگزار می‌شود.

atighe-nama3.jpg

به گفته کارشناسان این حوزه، نمایشگاه عتیقه جات و کارهای هنری هلند، رویدادی پیشرو در عرصه‌ی هنر و دارای بالاترین استاندارد برای ارائه آثار هنری است. این نمایشگاه هر سال با حضور ٢٧٥ گالری پیشرو از ٢٠ کشور جهان برپا می‌شود. علاوه آثار سنتی مثل نقاشی‌های حرفه‌ای قدیمی و کارهای هنری عتیقه، در این رویداد تنوع وسیعی از هنر کلاسیک، مدرن و معاصر را در آثار هنری، عکس ها، جواهرات طراحی قرن بیستم و کارهای روی کاغذ به نمایش و فروش می‌رسد.

اهمیت نمایشگاه عتیقه‌جات هلند به اندازه‌ای است که در آن ۱۷۵ کارشناس بین المللی در ۲۹ حوزه هنری مختلف حضور می‌یابند تا خریداران بتوانند با اطمینان خاطر اشیا عتیقه مورد نظر خود را خریداری کنند.

همیشه پای یک انگلیسی در میان است

atighe-nama4.jpg

سومین رویداد عتیقه‌جات که اروپایی‌ها سالانه برپا می‌کنند، نمایشگاه هنر و اشیا عتیقه المپیا لندن است. این نمایشگاه بزرگترین و معتبرترین رویداد هنر و اشیا عتیقه انگلستان به شمار می آید که هر سال در تابستان و در مرکز نمایشگاهی المپیا (در منطقه کنزینگتون شهر لندن) برگزار می شود. این نمایشگاه، به عنوان یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین رویدادهای انگلستان شناخته می شود و هر ساله میزبان بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده بین المللی است.

در نمایشگاه هنر و اشیا عتیقه المپیا لندن به طور متوسط ۱۶۰ فروشنده از بهترین فروشندگان متخصص آثار هنری جهان حضور می‌یابند و منتخب گسترده‌ای از آثار هنری و اشیا عتیقه با کیفیت را به نمایش می گذارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها