|
کدخبر: 60728

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا (۹۸/۰۵/۱۵) + جدول

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا به شرح زیر است:

گسترش‌نیوز: هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۱۳ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴میلیون و ۱۹۸ هزار تومان نرخ خورده است.

در حالی که پس از متهم شدن چین به دستکاری نرخ یوان توسط امریکا، جنگ تجاری بین این دو قدرت بزرگ اقتصادی شدت گرفته است، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا افزایش یافته و موجب رشد نرخ فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹۱ سنت رسید. روز دوشنبه نرخ فلز زرد رشدی ۲ درصدی داشت که بیشترین افزایش در طی بیش از ۶ سال گذشته بود. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۴۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

وزارت خزانه داری امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که برای نخستین بار از سال ۱۹۹۴ به این نتیجه رسیده که چین در حال دستکاری ارزش یوان است و اینکه واشنگتن برای از توقف این رقابت ناعادلانه با صندوق بین‌المللی پول همکاری خواهد کرد.

اقدام امریکا پس از آن صورت می‌گیرد که چین به تلافی تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، برای نخستین بار در طی بیش از یک دهه گذشته اجازه داده که ارزش پول ملی‌اش به پایین تر از یک هفتم دلار برسد.

این اقدام همچنین موجب شده تا ارزش دلار در برابر ین و یورو تضعیف شود. همچنین به دلیل نگرانی‌ها از آسیب دیدن اقتصاد امریکا از جنگ تجاری، شاخص‌ها در بازار بورس امریکا سقوط کرده است.

شاخص جهانی ام اس سی‌ای که متغیری متاثر از ارزش سهام در ۴۷ کشور جهان است، دیروز روند کاهشی هفته گذشته را تداوم بخشید و با ۲.۵ درصد کاهش به پایین‌ترین رقم ۲ ماه گذشته رسید.

در همین حال، به دلیل نگرانی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و تنش‌های تجاری موجود، نرخ طلای ارزش‌گذاری شده به استرلینگ دیروز به رقمی بی‌سابقه افزایش یافت.

امروز در بازار سبزه‌میدان، نرخ طلا نسبت به روز کاری قبل، افزایش جزئی داشته است؛ هر گرم طلای ۱۸عیار با نرخ ۴۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴عیار با نرخ ۵۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان و هر مثقال طلا با نرخ یک میلیون و ۷۹۳ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز نرخ سکه بهار آزادی طرح جدید را ۴ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را ۴ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و ۴۵۹ هزار تومان و سکه گرمی را ۹۶۹ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

tala8.jpg

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها