|
کدخبر: 84316

بررسی عملکرد امروز بازارهای مالی (۹۸/۱۱/۱۹)

در روزی که قیمت دلار صرافی ملی ثابت بود، قیمت طلا و انواع خودرو در بازار گران شد و شاخص بازار سهام یک روند صعودی را پشت سر گذاشت.

گسترش‌نیوز: قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ بدون تغییر همان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان روز پنجشنبه اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با شش هزار تومان افزایش به ۵۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه تا ساعت ۱۶ با ۶۲ هزار تومان افزایش به پنج میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید.

اما عملکرد بورس در ۱۹ بهمن ماه امسال چگونه بود؟

شاخص کل بازار سهام امروز با رشد ۱٫۵۶ درصد رشد معادل ۶۹۴۷ واحد، به ۴۵۲ هزار و ۸۴۲ واحد رسید.

در بازار خودرو نیز نوسان قابل توجهی قابل مشاهده است.

نخستین لیست منتشر شده از قیمت خودروها در هفته جاری نشان می‌دهد بیشتر خودروها افزایش قیمت داشته‌اند و این افزایش قیمت‌ها نیز از یک میلیون تومان شروع شده و به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

از اخبار مهم امروز اعلام زمان واریز عیدی کارمندان، اختلال در اینترنت، اعلام عرضه اولیه‌های جدید بورس، پیشنهاد افزایش سرمایه ۳ و ۴ برابری دو نماد بورسی، انتشار جزییات عرضه اولیه ومهان و خبر مالیاتی وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن بود.

درباره آینده بازارها کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه در نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز با ۶۲٫۵ درصد احتمال، شاخص بورس هفته چهارم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

sahamarznerkhh.jpg

چشم‌انداز مثبت بورس در نظرسنجی از کارشناسان

در بازار طلا نیز نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: قیمت طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات شش هزار تومان ارزان شد. آنچه مشخص است قیمت طلا و سکه تا دو روز آینده روند باثباتی دارد.

به نظر می‌رسد در کنار اخبار سیاسی حاوی اطمینان‌بخشی برای سهامداران، اخبار اقتصادی نیز حاکی از نویدهایی برای حمایت بیشتر از بازار سهام است و احتمالا این روند، در بازار ارز و طلا به شکل یک ثبات نسبی خود را نشان دهد.

امروز همچنین عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: وقتی دولت در همه چیز دخالت می‌کند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را قیمت‌گذاری می‌کند، زمینه فساد ایجاد می‌شود و یک عده سوءاستفاده خواهند کرد. حالا آقایان اصل قضیه را نمی‌بینند ولی دنبال مقصر می‌گردند. وقتی سیستم مبادله‌ای را متوقف و FATF را مختل می‌کنند و سیستم تجاری کشور را از بین می‌برند، بعد به دنبال کارت بازرگانی یکبار مصرف یا افرادی که مقداری ارز به کشور بازگشت نداده‌اند می‌روند در حالیکه باید ابتدا زمینه تخلف را از بین برد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها