|
کدخبر: 327065

با نخ دندان کشیدن به جنگ این بیماری‌ها بروید!!

کسب و کار با نخ دندان کشیدن به جنگ این بیماری‌ها بروید!!

استفاده از مسواک و خمیردندان برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا اهمیت زیادی دارد. در هر نوبت معاینات دندانپزشکی، حتماً در رابطه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به دندان‌های خود نکاتی به شما گوشزد می‌شود. با نخ دندان کشیدن بسیاری از بیماری‌ها از بدن شما دور می‌شوند و به مشکلات دهان و دندان مبتلا نمی‌شوید. البته در این زمینه باید به روش استفاده درست و اصولی از نخ دندان نیز دقت داشته باشید. در غیر این صورت مشکلات جدی برای دندان‌ها به وجود می‌آید. نخ دندان دسته بندی‌های گوناگونی داشته و از برترین برندهای تجاری خارجی در بازارهای فروش عرضه می‌شود. این محصولات کاربردی با در نظر گرفتن نیاز افراد انتخاب شده و رنج قیمتی متفاوتی دارند. در این بخش بیشتر به نحوه استفاده و فواید نخ دندان کشیدن روزانه می‌پردازیم.  

فواید نخ دندان کشیدن به‌صورت روزانه

نخ دندان کشیدن یک فرایند مداوم است که باید به صورت روزانه انجام شود. باقی ماندن ذرات غذا در میان دندان‌های شما، هم سبب خرابی دندان‌ها می‌شود و هم بوی بدی در محیط دهان به وجود می‌آورد. شما می‌توانید از انواع روش‌های نخ دندان کشیدن برای بهبود وضعیت دندان‌ها و از بین بردن بسیاری اختلالات دهان و دندان استفاده کنید. برخی از فواید استفاده مداوم از نخ دندان به شرح زیر هستند:

افزایش سلامت دندان‌ها

یکی از روش‌های پیشگیری از آسیب دیدگی دندان‌ها و پوسیدگی در طولانی مدت، استفاده از نخ دندان است. توصیه می‌کنیم در کنار مسواک زدن حتماً به روش‌های اصولی نخ دندان کشیدن هم دقت داشته باشید. با استفاده از این متریال بهداشتی، کیفیت حفاظت از دندان‌های شما به شدت ارتقا می‌یابد. اگر می‌خواهید دندان‌های شما در طولانی مدت آسیب نبینند، ایمن‌ترین راهکار استفاده از نخ دندان به صورت مداوم است. این محصولات برای پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های دندانی مزایایی به همراه دارند.

پیشگیری از ایجاد بوی بد در دهان

باقی ماندن مواد غذایی در میان دندان‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن سبب ایجاد بوی بد دهان خواهد شد. اما با نخ دندان کشیدن این ذرات غذا از میان دندان‌ها خارج شده و از فاسد شدن آن‌ها پیشگیری می‌شود. با تجمع مواد غذایی در میان دندان‌ها، ریسک ایجاد باکتری در بخش‌های مختلف دهان افزایش می‌یابد و این مسئله تأثیر به سزایی بر بوی بد دهان بر جای می‌گذارد. بسیاری از دندانپزشکان برای رفع این اختلالات، استفاده از نخ دندان را توصیه می‌کنند.

پاکسازی عمیق دهان و دندان

با استفاده از نخ دندان و انجام اصولی آن به صورت منظم، بخش‌های دست نیافتنی دندان‌های شما به خوبی تمیز می‌شوند. برخی قسمت‌ها در دهان و دندان در دسترس نیستند و در زمان مسواک زدن به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود. این قسمت‌ها بیشتر در معرض خرابی و پوسیدگی قرار دارند. اما با استفاده از متناوب از نخ دندان و استفاده درست و اصولی از این محصولات به سادگی می‌توانید از بروز این مشکلات پیشگیری کنید. نخ دندان به همه قسمت‌های دندان‌های شما می‌رسد و تمیز کردن آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

کاهش هزینه‌های دندان پزشکی

استفاده از نخ دندان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و آسیب به لثه‌ها و دندان‌ها را به حداقل می‌رساند. از این رو با نخ دندان کشیدن منظم می‌توان بازه‌های زمانی مراجعه به دندان پزشکی برای ترمیم دندان‌ها را به تعویق انداخت. کاهش هزینه‌های دندانپزشکی افراد یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این وسیله بهداشتی ساده محسوب می‌شود. اگر به صورت مداوم نخ دندان بکشید برای مشکلاتی مانند ایجاد حفره، بیماری لثه و خون ریزی آن کمتر به دندانپزشک مراجعه خواهید کرد.

قابلیت استفاده نامحدود

نخ دندان در هر زمان و هر مکان قابل استفاده خواهد بود. روش استفاده از این محصول بسیار ساده است و همین مسئله نیاز به شرایط ویژه برای استفاده از آن وجود ندارد. شما می‌توانید در هر مکانی از نخ دندان استفاده کرده و سلامت دندان‌ها را با استفاده از این محصول تضمین کنید. آموزش استفاده از نخ دندان از دوران کودکی به بچه‌ها ارائه می‌شود و فراگیری روش‌های درست و اصولی نخ کشیدن دندان‌ها برای آن‌ها بسیار ساده خواهد بود.

با نخ دندان کشیدن چه مزیت‌هایی را برای سلامتی‌تان به ارمغان می‌آورید؟

نخ-دندان-پزشکی

نخ دندان کشیدن برای پیشگیری از بسیاری بیماری‌های خطرناک مزایای بی شماری دارد. برخی از مهم‌ترین مواردی که از این مسئله تأثیر می‌پذیرند، به شرح زیر هستند:

سلامت قلب و نخ دندان

نخ دندان کشیدن با سلامت قلب بیماران رابطه مستقیمی دارد. در صورتی که به دندان‌های خود بهتر رسیدگی کنید، ریسک ایجاد آسیب‌های گوناگون در دندان‌ها به حداقل می‌رسد. کسانی که به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی نمی‌کنند، قلب سالمی ندارند و به مرور زمان به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند. از این رو برای درمان این مشکلات پیش از هر چیز، باید به این نکات بهداشتی دقت داشته باشید و برای نخ دندان کشیدن منظم برنامه ریزی کنید.

حفظ ایمنی بدن

افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نخ دندان محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای مقاوم شدن بدن در برابر عوامل میکروبی و باکتریایی، نکاتی را برای رعایت بهداشت دهان و دندان انجام دهید. باکتری‌های ایجاد شده در دهان و دندان شما قابلیت سرایت به همه قسمت‌ها را دارند و به مرور زمان بر وضعیت ایمنی بدن شما تأثیر نامطلوبی بر جای می‌گذارند.

محافظت از لثه‌ها

شاید مهم‌ترین مزیت نخ دندان کشیدن منظم، مراقبت از لثه‌ها باشد. در صورتی که لثه‌های حساس و ملتهبی دارید، حتماً باید از نخ دندان برای حفظ سلامت این بخش از بدن استفاده کنید. این وسایل بهداشتی، مقاومت لثه‌ها را در برابر انواع بیماری‌ها افزایش می‌دهند. بسیاری از بیماری‌های لثه در اثر بی توجهی به باقی ماندن مواد غذایی در میان دندان‌ها به وجود می‌آیند. برای از بین بردن این عوامل باید حتماً از یک نخ دندان مناسب استفاده کنید.

پیشگیری از ایجاد حفره در دندان‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای نخ دندان کشیدن، جلوگیری از ایجاد حفره و خرابی در دهان و دندان است. این مشکل یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه افراد به مطب‌ها و کلینیک‌های بهداشتی است. شما می‌توانید با استفاده به اندازه از این وسایل بهداشتی، به تقویت مینای دندان‌های خود بیشتر کمک کنید. با استفاده از این روش ساده، ریسک خرابی در اثر تجمع مواد غذایی در این بخش به حداقل می‌رسد.

پیشگیری از مشکلات استخوان لثه

یکی دیگر از مزایای استفاده از نخ دندان کشیدن، پیشگیری از آسیب دیدگی استخوان‌های بخش لثه است. در صورتی که از این وسایل بهداشتی به صورت اصولی استفاده کنید، لثه‌ها سالم‌تر باقی می‌مانند و ریسک آسیب دیدگی استخوان‌ها به حداقل می‌رسد. شما می‌توانید از این خدمات درمانی و بهداشتی برای پیشگیری از بروز مشکلات شدید لثه و به دنبال آن عمل لثه و پیوند استخوان استفاده کنید. انواع مختلف نخ دندان‌ها در بازارهای تجاری، برای پیشگیری از این مشکلات جدی عرضه می‌شوند.  

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها