|
کدخبر: 321652

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی که به راحتی هر لکه ای را میتوانید پاک کنید

با توجه به این که امروزه بیشتر افراد برای پوشش کف منازل خود از پارکت لمینت استفاده می کنند نظافت و نگهداری از این پارکت ها برای افزایش طول عمر کفپوش امری بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ به همین منظور ما این مقاله را تدوین کرده ایم تا شما را با نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی آشنا کنیم اگر می خواهید سطح دانسته های خود را در این زمینه بالا ببرید و با تمیز کردن اصولی پارکت هایتان طول عمر آن ها را افزایش دهید، به خواندن محتوای زیر روی آورید.

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی

پارکت لمینت ها به علت این که ساختار حساسی دارند تمیز کردن آن ها باید با دقت و وسواس بالایی انجام شود؛ در غیر این صورت پارکت دچار آسیب و صدمه دیدگی می شود و برای تعمیر و تعویض آن باید هزینه های بالایی را پرداخت نمایید؛ در ادامه مقاله نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی چند شیوه را در اختیارتان قرار می دهیم که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید پارکت های خود را بدون بروز هیچ مشکلی نظافت نمایید و با داشتن این اطلاعات میتوانید در خرید کفپوش خود انتخاب درستی داشته باشید.

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی

  • از جارو برقی استفاده کنید: در خصوص نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی به استفاده از جارو برقی اشاره می کنیم؛ همان طور که برای تمیز کردن سطح های دیگر از جارو برقی کمک می گیرید به جهت نظافت و تمیزکاری پارکت لمینت نیز می توانید از جارو برقی بهره ببرید.

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام جارو زدن سطح پارکت این کار را به آرامی انجام دهید و به هیچ عنوان نگذارید که به واسطه جارو ضربه ای به پارکت ها وارد شود.

  • به کارگیری پدهای ویژه نانو برای نظافت: یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از آن پارکت لمینت خود را به خوبی تمیز کنید، پدهای ویژه نانو برای نظاف پارکت لمینت می باشد؛ این پدها به گونه ای تولید شده اند که در صورت استفاده می توانند تمام لک های موجود بر روی پارکت ها را به خوبی از بین ببرند و ظاهری تمیز و براق را به آن ها ببخشند؛ در استفاده از پدهای نانو توجه داشته باشید که آن ها را از یک مرکز و فروشگاه معتبر تهیه نمایید و از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.

  • به کارگیری متریال ها و شوینده های طبیعی برای تمیزکاری: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل ندارید برای تمیزکاری از شوینده های صنعتی استفاده کنید، می توانید برای نظافت و تمیزکاری پارکت لمینت از شوینده های طبیعی مانند آب و سرکه استفاده کنید؛ در این زمینه مخلوطی از آب و سرکه را در آب پاشی بریزید و آن را بر روی سطح پارکت ها بپاشید و بلافاصله با طی های نخی روی سطح بکشید و همه جای آن را خشک کنید.

  • استفاده از بخارشوی: در معرفی نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی به استفاده از دستگاه های بخار شوی روی می آوریم؛ این دستگاه ها یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن هر سطحی هستند که شما به وسیله آن ها می توانید سطح روی پارکت لمینت هایتان را به خوبی تمیز و نظافت کنید.

  • استفاده از شوینده های مخصوص: در مقاله نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی، یکی از ساده ترین روش ها برای نظافت پارکت لمینت استفاده از شوینده های مخصوص است؛ با استفاده از شوینده های مخصوص پارکت لمینت می توانید به راحت ترین شکل ممکن پارکت لمینت های خود را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی کنید و ظاهری زیبا و جذاب به آن ها ببخشید؛ به جهت خرید شوینده مخصوص پارکت لمینت می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با تیم فروش ما در ارتباط باشید.

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت

نحوه تمیز کردن روغن از روی پارکت لمینت

اگر برای پوشش کف آشپزخانه تا یا هر جای دیگر از پارکت لمینت استفاده کرده اید و بنا به دلایلی روغن بر روی سطح این کفپوش ها ریخته شده است، شما می توانید برای تمیز کردن این لکه ها از محلول آب و صابون یا آب و مایع شوینده استفاده کنید به این صورت که مخلوط آب و شوینده را بر روی پارکت ها اسپری کنید و بلافاصله با یک کهنه نرم و تمیز روی آن بکشید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه روغنی و چربی از بین برود.

5 روش ساده و کاربردی تمیز کردن پارکت

نحوه تمیز کردن چسب از روی پارکت لمینت

اگر بنا به هر علتی بر روی پارکت هایتان چسب ریخته است، بهترین راه برای تمیز کردن این لکه ها استون می باشد؛ اما قبل از ریختن استون باید قسمتی از پارکت را با استون تست کنید و مطمئن شوید که این محلول به پارکت آسیبی وارد نمی کند؛ در صورت اطمینان از عدم آسیب، چند قطره از استون را بر روی لکه چسبی بریزید و با یک کهنه تمیز چند بار روی آن بکشید و سطح پارکت را کاملا خشک و تمیز کنید.

در تمیز کردن پارکت لمینت به چه نکاتی باید توجه داشت؟

پارکت لمینت ها به علت ساختار حساسی که دارند تمیز کردن آن ها دقت بالایی را می طلبد و شما برای این کار باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که برخی از این نکته ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • اگر می بینید که بر روی پارکت هایتان لکی وجود دارد، سریعا آن را پاک کنید؛ در غیر این صورت این کار بعدا برایتان دشوار خواهد بود.

  • برای تمیز کردن پارکت لمینت ها دستورالعمل هایی وجود دارد که شما قبل از انجام این کار باید حتما از آن ها آگاهی داشته باشید.

  • به جهت نظافت و تمیزکاری پارکت های لمینت حتما از حوله های نرم استفاده کنید تا سطح کفپوش تان دچار خط و خش نشود.

  • برای تمیزکاری و نظافت زیاد از آب استفاده نکنید؛ چرا که اگر آب درون روزنه های لمینت نفوذ کند، موجب خرابی ان ها می شود.

  • اگر لکه های سخت وجود دارد، برای تمیز کردن آن ها کافیست که مقداری از یخ را رویشان بریزید و سپس با یک کهنه لکه ها را پاک کنید.

سخن پایان

در انتها مقاله نحوه تمیز کردن پارکت لمینت + 5 روش ساده و کاربردی اگر هنوز نسبت به خرید پارکت اقدامی انجام نداده اید،؛ می توانید که هر طرح و رنگی از این نوع کفپوش ها که مدنظر دارید را از فروشگاه اینترنتی رونیا به طور حضوری یا آنلاین تهیه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها