|
کدخبر: 320582

آیا گاز هلیوم بادکنک خطرناک است؟

کسب و کار آیا گاز هلیوم بادکنک خطرناک است؟

در صورتی که بادکنک را از فروشگاه معتبری خریداری نمایید، هیچ خطری در پی نخواهد داشت. برخی از فروشگاه ها به‌ دلیل گران بودن قیمت گاز هلیوم در راستای پایین آوردن قیمت کار، از ترکیب گاز هلیوم با سایر گازهای سبک استفاده می‌نمایند که این امر باعث افزایش خطرات احتمالی خواهد شد.

ترکیب گاز هلیوم با سایر گازها نظیرنیتروژن، هیدروژن، گاز متان یا گاز شهری، بخارهای مواد شیمیایی، گازهای هیدروکربنی، گازهای هیدروژن خالص و... می‌تواند خطراتی را منجرب شود. ازاین‌ رو بهتر است که در زمان تهیه بادکنک هلیومی آن را از فروشگاهی معتبرمانند شادزی خریداری نمایید.

آیا گاز هلیوم خطری برای سلامت انسان دارد؟

گاز هلیوم در چگالی پایین هیچ خطری برای سلامت انسان نخواهد داشت. در واقع زمانی که افراد برای باد کردن بادکنک از راه دهانی استفاده می‌کنند ممکن است چگالی مختلفی از این گاز وارد بدن انسان شود و برای سلامت او مضر باشد.

 در برخی زمان ها استنشاق گاز هلیوم در چگالی بالا ممکن است باعث تغییر صدا شود و شما برای مدتی کوتاه با مشکل کلفتی صدا یا نازکی صدا مواجه شوید.

البته توجه داشته باشید که بسیاری از افراد برای مهمانی‌ ها از این گاز در راستای تغییر صدا و اجرای بازی‌های نمایشی برای شاد کردن مهمانان استفاده ‌می‌کنند، پس این مشکل را نمی‌توان بسیار جدی و نگران‌کننده دانست.

در واقع استنشاق آن در مدت کوتاه هیچ خطری برای شما نخواهد داشت، اما اگر برای مدتی بسیار طولانی در معرض گاز هلیوم قرار بگیرید، این گاز باعث کاهش اکسیژن بدن شما می‌شود.

 کاهش اکسیژن در حد بالا باعث آسیب رسیدن به مغز می‌شود و عوارض جبران ‌ناپذیری به همراه دارد. تمامی این مسائل در هنگام خرید بادکنک مسئله نگران‌کننده ‌ای نیست؛ زیرا شما اگر از طریق دهان خود اقدام به باد کردن بادکنک ننمایید، هیچ خطری سلامت شما را تهدید نخواهد کرد.

گاز هلیوم باعث منفجر شدن بادکنک می‌شود؟

گاز-هلیوم۱

بسیاری از افراد همواره هنگام خرید بادکنک، نگران مسئله ترکیدن آن هستند. گاز هلیوم، گاز خنثی است و این بدین معناست که اصلا منفجر نمی‌شود. در واقع گاز هلیوم نوعی گاز بی‌اثر است که چگالی بسیار سبکی دارد.

 حتی اگر شما وزن آن را در مقایسه با وزن اکسیژن قرار دهید، خواهید دید که گاز هلیوم بسیار سبک‌ وزن تر خواهد بود.

در مورد مسئله ترکیدن بادکنک نیز بهتر است بدانید که برخی از فروشگاه‌های سودجو این گاز را با گازهای دیگر همانند بخارهای مواد شیمیایی، گازهای هیدرو کربنی، نیتروژن، هیدروژن، گاز متان یا همان گاز شهری، گازهای هیدروژن خالص و بسیاری دیگر از گازها ترکیب می‌کنند و این ترکیب باعث منفجر شدن گاز می‌شود.

در واقع گاز هلیوم به تنهایی خطری برای شما نخواهد داشت، البته در صورتی که نکات مراقبتی را در این راستا انجام دهید و مانع ورود گاز به درون بدن خود شوید.

دلیل ترکیب گاز هلیوم با سایر گازها چیست؟

همانطور که می دانید امروزه هزینه ها بسیار افزایش یافته است و مشتریان در هنگام بالا بودن قیمت از خرید خود امتناع می نمایند. بدین ترتیب بسیاری از فروشگاه های سودجو در راستای کاهش قیمت بادکنک برای درون آن از ترکیب گاز هلیوم و سایر گازها استفاده می نمایند.

گاز هیدروژن همانند گاز هلیوم وزن سبکی دارد و تشخیص دادن آن اصلا کار راحتی نیست از این رو فروشگاه های نامعتبر در بیشتر مواقع گاز هلیوم را با گاز هیدروژن ترکیب می کنند و با کمی کاهش قیمت، نظر مشتریان را به سوی خود جلب می نمایند.

ترکیب گاز هیدروژن و هلیوم اگر در مقابل جرقه یا حرارت قرار بگیرد ممکن است انفجار رخ دهد. این انفجار بادکنک و پخش شدن گاز ممکن است خطرات بسیاری به همراه داشته باشد از این رو در هنگام خرید، علاوه بر قیمت به معتبر بودن فروشگاه توجه کنید تا شادی مهمانی و جشن شما بر اثر خطرات احتمالی بادکنک از بین نرود.

نحوه جلوگیری از خطرات احتمالی گاز هلیوم

گاز-هلیوم۲

اگر گاز هلیوم از فروشگاه معتبری تهیه شود و از آن در راستای باد کردن بادکنک استفاده شود هیچ خطری برای افراد نخواهد داشت. اگر گاز هلیوم را در راستای باد کردن بادکنک تهیه کرده‌اید بایستی مقدار اندکی از آن را استفاده کنید.

 توجه داشته باشید که نباید بعد از باد کردن بادکنک اقدام به باد کردن بادکنک از طریق راه دهانی و تنفسی نمایید؛ زیرا ورود گاز هلیوم به دستگاه تنفسی شما باعث تغییر صدای شما می شود.

سخن پایانی

فروشگاه شادزی این امکان را فراهم کرده تا با اطمینان کامل اقدام به خرید بادکنک هلیومی و سایر لوازم مختص جشن، تم تولد، لوازم آتش بازی و... نمایید.

البته برای تزئین بادکنک در روش های مختلف می توانید این کار را هم به مجموعه بسپارید تا شما را در این راستا یاری نمایند. اگر از گاز هلیوم در حد زیادی استفاده شود ممکن است خطرات احتمالی برای سلامت شما داشته باشد از این رو بهتر است که بادکنک آرایی محل را به شادزی بسپارید.

البته بادکنک آرایی تنها برای تهران و حومه آن امکان پذیر است و شما باید سه روز قبل اجرای مراسم با مجموعه تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها