|
کدخبر: 165586

نکاتی برای حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط

این روزها یکی از اصلی‌ترین نیازهای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک در بحث نرم افزار حسابداری امکان محاسبه حقوق دست‌مزد، امکان اتصال به انبار و بخش خدمات و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات نرم افزار در هر مکان و زمان است.

کسب و کار نکاتی برای حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط

حسابداری شرکت‌ها و استارت آپ‌های تازه کار یکی از اصلی‌ترین و سخت‌ترین کارهای این شرکت‌ها است. معمولا شرکت‌های استارت آپی و کسب و کارهای نوپا توان پرداخت هزینه‌های سنگین نرم افزارهای حسابداری را ندارند و به همین خاطر سعی می‌کنند از یک نرم افزار ساده و با برچسب قیمتی مناسب کمک بگیرند.

تهیه نرم افزار مالی برای شرکت‌های کوچک و همچنین برخی موارد در حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط نیازمند دقت به موارد زیادی است که قرار است در این مطلب به آنها بپردازیم.

در حقیقت شما با یک هزینه بسیار منطقی و معقول می‌توانید تمامی نیازهای‌تان در حوزه حسابداری شرکت‌تان را برطرف کنید اما این امر نیازمند دقت فراوان به نیازهای اصلی شرکت و سازمان‌تان است.

این روزها یکی از اصلی‌ترین نیازهای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک در بحث نرم افزار حسابداری امکان محاسبه حقوق دست‌مزد، امکان اتصال به انبار و بخش خدمات و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات نرم افزار در هر مکان و زمان است.

 شما با خرید و تهیه نرم افزار حسابداری مناسب می‌توانید مطمئن باشید که از تمامی این امکانات برخوردار هستید اما در هر صورت ممکن است برای برخی از این ویژگی‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ی جداگانه‌ای داشته باشید.

نرم افزارهای مناسب شرکت‌های کوچک و متوسط موجود در بازار ایران در بسیاری از موارد ضعف‌های پایه‌ای و بنیادی زیادی دارند و همین امر باعث شده است که پیدا کردن یک نرم افزار مناسب که همه ویژگی‌های لازم را دارد، کمی سخت باشد.

 احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که یک نرم افزار مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مطلب قرار است پاسخ کامل و جامعی به این سوال داده شود اما قبل از آن در نظر داشته باشید که نرم افزار حسابداری فراپیام یکی از شناخته‌شده‌ترین نرم افزارهای حسابداری مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است که با قدمتی نزدیک سه دهه، در حال خدمت‌رسانی به کسب و کارها است.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات برای حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط

از مهم‌ترین نکاتی که در بحث حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط باید رعایت شود می‌توان به انتخاب مناسب نرم افزار حسابداری اشاره کرد. در حقیقت یک نرم افزار حسابداری مناسب می‌تواند تضمین‌کننده تمامی نیازهای حسابداری شرکت شما باشد.

 البته بهتر است نیازها و ویژگی‌های لازم شاخه حسابداری شرکت‌تان را از قبل بررسی کرده باشید اما با انتخاب یک نرم افزار مناسب می‌توانید مطمئن باشید که تمامی نیازهای شرکت شما برآورده می‌شود.

سادگی و روان بودن نرم افزار

حسابداری

همانطور که شما نیز می‌دانید یک نرم افزار حسابداری باید دارای محیطی روان و ساده باشد تا شما بتوانید به سادگی با آن کار کنید. در حقیقت شرکت‌های کوچک و متوسط نیازی به نرم افزار حسابداری پیچیده ندارند چرا که ویژگی‌های مورد نیاز این شرکت‌ها بسیار ساده است.

 معمولا نرم افزارهای حسابداری شرکت‌های کوچک امکان ارتقا به نرم افزارهای سطح بالا را هم دارند اما اگر قرار است روزی از یک نرم افزار پیشرفته استفاده کنید بهتر است از قبل به فکر باشید و نرم افزاری را انتخاب کنید که قابلیت ارتقا داشته باشد.

اتصال ابری

اگر شما یک استارت آپ کوچک یا متوسط هستید و دسترسی دائم به سیستم‌های سازمان‌تان ندارید بهتر است سراغ نرم افزاری بروید که امکان پشتیبان‌گیری ابری دارد. امکان پشتیبان‌گیری ابری به آن معنا است که نرم افزار می‌تواند تمامی اطلاعات و دیتاهای موجود در خود را در سرورهای ابری بارگذاری کند تا شما از هر مکان و زمانی بتوانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

ماژولار بودن نرم افزار

یکی دیگر از نکات مهم نرم افزار حسابداری این است که قابلیت ماژولار بودن داشته باشد. قابلیت ماژولار بودن نرم افزار به آن معنا است که اگر شما روزی خواستار افزودن یک ویژگی به نرم افزار خود بودید این امکان وجود داشته باشید. برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید قسمت انبار یا صندوق را به نرم افزار اصلی متصل کنید. چنین موضوعی زمانی امکان‌پذیر است که نرم افزار شما قابلیت ماژولار بودن داشته باشد.

استفاده حداقلی از نیروهای انسانی

تا این قسمت از مطلب تا حد زیادی به نکات مهم در بحث انتخاب یک نرم افزار حسابداری پرداختیم اما یک نکته مهم هم برای بحث حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط وجود دارد که در این قسمت قرار است آن را بررسی کنیم.

همان طور که می‌دانید شرکت‌های کوچک نیاز چندانی به نیروهای حسابداری ندارند و در بسیاری از موارد وجود یک شخص دورکار یا پاره وقت برای انجام امور حسابداری کافی است. اگر به این موضوع دقت داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که در هزینه‌های‌تان به خوبی صرفه‌جویی کرده‌اید.

جمع‌بندی

در این مقاله به‌طور کامل به ارائه نکاتی برای حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط پرداختیم. گروه نرم ‌افزاری فراپیام از سال ۱۳۷۴ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه طراحی، تولید و استقرار سیستم‌های مالی ـ اداری آغاز نمود و تا به امروز بیش‌‌از ۲۵۰۰ مشتری در بسیاری از استان‌های کشور داشته است.

 این مجموعه با بهره‌گیری از ۱۱۰ پرسنل مجرب و متخصص در حوزه نرم‌افزار به‌عنوان یکی از فعالان حوزه نرم‌افزار در ایران شناخته می‌شود و شما برای تهیه نرم افزارهای حسابداری می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

خوشبختانه سیستم‌های ارائه شده در این شرکت از بالاترین استاندارهای روز برخوردارند و شما با تهیه این نرم افزارها می‌توانید خیال خودتان را از بابت یک نرم افزار مناسب راحت کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده از یک نرم افزار حسابداری مناسب می‌تواند کمک زیادی به رشد و توسعه شرکت نو پای شما داشته باشد. وب سایت فراپیام به نشانی https: //www.farapayam.com همیشه در دسترس شما است تا بتوانید بهترین خدمات و اخبار روز حسابداری شرکت‌ها را بررسی و مطالعه کنید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ
  • صادقی پور ارسالی در

    نکات جالبی بود اما می توانست کامل تر باش د.در هر صورت ممنون از شما

ارسال نظر