|
کدخبر: 210191

مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی + عکس

"زیبا اقامی" کوهنورد ۴۲ ساله تبریزی، هنگام خروج از طناب برای اتصال به طناب دیگر، بر اثر خطا در ارتفاعات عینالی تبریز سقوط کرد و جان باخت.

حوادث مرگ دلخراش بانوی صخره نورد تبریزی + عکس

جواد دواتگر، همسر "زیبا اقامی" به تشریح جزئیات این فرجام تلخ پرداخت و گفت: همسرم روز سه شنبه، ساعت ۱۲ بعد از ظهر به همراه همنوردانش به منظور تمرین به کوه عینالی ( صخره ایلان اوچان) رفته و به دلیل نبود حمایت از پایین و در رفتگی طناب، از ارتفاع ۲۰ متری سقوط کرده و دو فرزند پنج و ۱۵ ساله خود محروم از مهر مادری ماندند.

همسرم نزدیک به پنج سال ورزش کوهنوردی را تداوم می داد و عضو باشگاه k2 بود؛ همچنین قرار بود هفته بعد برای گرفتن مدرک کوهنوردی به همدان عازم شوند و دیروز به منظور آخرین تمرین به سمت کوه ها رفتند و چهره خشمگین کوهستان، تراژدی غمگینی به نام ماتم و اندوهی جانکاه را بر دل ما و فرزندان مان حک کرد.

 بی تردید همه کوهنوردان با عشق و علاقه به کوهستان سفر می کنند و مایل اند به سلامت به منازل خود بازگردند اما خطری بالفطره در این ورزش وجود دارد که گاهی چون یک دام مهلک عمل می کند و پای کوهنوردان را در این ورطه به گرفتاری و مرگ می کشاند.

متأسفانه بعد از فوت هر کوهنوردی تراژدی بزرگی در خانواده هایشان و جامعه آغاز می شود که پایانی ندارد اما طرز رفتار صحیح با آن و تحمل سختی های جبران ناپذیرش برای خانواده ها، دوستان و جامعه کوهنوردی بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر