|
کدخبر: 327968

سرمایه ۶ میلیارد دلاری برای یک استارت‌آپ / ایلان ماسک همه را غافلگیر کرد

استارت‌آپ هوش مصنوعی ایلان ماسک «xAI» از موفقیت خود در جذب سرمایه‌ای ۶ میلیارد دلاری خبر داد، شرکتی که در یک سال گذشته با پیشرفت روبه‌رو شد استارتاپ ماسک از این سرمایه‌گذاری برای عرضه اولین محصولات خود به بازار، توسعه زیرساخت‌های پیشرفته، تسریع در تحقیقات و توسعه فناوری‌های آینده استفاده می‌کند.

اقتصاد سرمایه ۶ میلیارد دلاری برای یک استارت‌آپ / ایلان ماسک همه را غافلگیر کرد

استارتاپ هوش مصنوعی "xAI" توسط ایلان ماسک، در موفقیت خود در جذب سرمایه ای به ارزش ۶ میلیارد دلار اعلام کرد. این شرکت در طی سال گذشته با چالش‌هایی روبرو شده است، اما با استفاده از این سرمایه‌گذاری، استارتاپ ماسک قصد دارد اولین محصولات خود را به بازار عرضه کند، زیرساخت‌های پیشرفته را توسعه دهد و در تحقیقات و توسعه فناوری‌های آینده به سرعت پیشروی کند.

ایلان ماسک مشاور رئیس‌جمهور ترامپ می‌شود؟

ترکیب بالقوه دولت دوم دونالد ترامپ، از زمانی که این رئیس‌جمهور سابق آمریکا سومین تلاش خود برای ورود به کاخ سفید را آغاز کرد، موضوعی مورد توجه بوده است، اما ظاهرا چنین دولت بالقوه‌ای ممکن است شامل چهره‌هایی مانند «ایلان ماسک» باشد.

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» ماسک که مالک تسلا و شبکه اجتماعی ایکس و همچنین بنیانگذار اسپیس ایکس است، در حال مذاکره با «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق درباره تصدی نقش مشاور در کاخ سفید و در دولت دوم ترامپ است.

طی چند روز گذشته ایلان ماسک بارها در «ایکس» (توییتر سابق) تصاویری از ترامپ منتشر کرده و به نوعی ریاست جمهوری دوم او را تبلیغ و از دنبال‌کنندگان خودش، نظرشان را در مورد ترامپ می‌پرسید.

منابع وال‌استریت‌ژورنال هشدار دادند که مذاکرات به هیچ وجه در مراحل پیشرفته نیست و حتی اگر ترامپ بتواند در انتخابات پیروز شود، ممکن است به تصدی سمت رسمی از سمت ماسک منجر نشود. اما این گفت‌وگوها ادامه اتحاد رئیس‌جمهور سابق آمریکا با رهبران تجاری محافظه‌کار را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که ترامپ و ماسک چندین بار در ماه تلفنی صحبت می‌کنند و غول تسلا با متحد خود در مارالاگو تماس دارد، آن هم با تلفن شخصی ترامپ. این دو درباره موضوعاتی از جمله فناوری، نیروی فضایی ایالات متحده و تقلب رأی‌دهندگان - موضوع مورد علاقه ترامپ که به توطئه‌های مدنظر او درباره انتخابات ۲۰۲۰ مربوط می‌شود -  بحث کرده‌اند.

ترامپ و ایلان ماسک قبلا پس از کناره‌گیری این میلیاردر آمریکایی از شورای مشورتی فناوری کاخ سفید در اواسط سال ۲۰۱۷، تنشی پیدا کردند که مربوط به پایان یافتن مشارکت ایالات متحده در توافقنامه آب و هوایی پاریس توسط دولت ترامپ بود.

ادعای ایلان ماسک علیه واتس‌اپ کش پیدا کرد

ایلان ماسک، اپلیکیشن واتس‌اپ شرکت متا را متهم کرده است هر شب، داده‌های کاربران را برای اهداف تبلیغاتی، استخراج می‌کند.

واتس‌اپ و شرکت مادر این پیام‌رسان، هنوز به ادعاهای ایلان ماسک، پاسخی نداده‌اند اما وب سایت WABetaInfo که اطلاعاتی درباره جدیدترین به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ منتشر می‌کند، به پست مدیرعامل تسلا در شبکه اجتماعی ایکس، پاسخ داد.

وب سایت WABetaInfo در پاسخ به ادعاهای مالک شبکه اجتماعی ایکس، گفت: وقتی شما محصولی مانند اپلیکیشن پیام‌رسان ایکس و رمزنگاری سر به سر آن را برای تبلیغ دارید، راحت است که واتس‌اپ را مقصر جلوه دهید. به همین دلیل است که ایلان ماسک، مکررا اطلاعات غلط درباره واتس‌اپ منتشر می‌کند. واتساپ داده‌های کاربران را هر شب به اشتراک نمی‌گذارد تا تبلیغات بسازد. این قابلیت پشتیبان‌گیر (بک آپ) در اندروید است که همیشه در دستگاه کاربر می‌ماند. افراد می‌توانند این موضوع را با استفاده از ابزار تحلیل ترافیک شبکه و چک کردن درخواست‌های اچ‌تی‌تی‌پی خود، بررسی کنند.

ایلان ماسک اوایل ماه میلادی جاری، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا را برای کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های این شرکت، هدف انتقاد قرار داده بود.

این دو شخصیت فناوری، به شدت با یکدیگر رقابت دارند و حتی یک بار برای مبارزه در قفس، قرار گذاشته بودند که هرگز اتفاق نیفتاد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها