|
کدخبر: 221471

نکاتی که برای ثبت شرکت باید بدانید

ثبت شرکت، یکی از اقدامات بسیار کلیدی و تاثیر گذار در رشد و توسعه انواع اقسام تجارت ها و کسب و کار هایی می باشند که قصد معرفی خود در بازار های تجاری را دارند. از این رو برای ثبت شرکت باید نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید و با یک دید منطقی و معقول اقدام به آن نمایید. بهترین روش برای ثبت شرکت های بازرگانی در ایران و حتی خارج از کشور، آگاهی از مراحل، مزایا و اقداماتیست که باید در این زمینه انجام داد. واژه هایی مانند کارت بازرگانی، ثبت برند، گواهی iso، مواردی هستند که در این مسیر ممکن است با آن ها رو به رو شوید و نیاز به دریافت آنها داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به توضیحی مختصر و مفید در ارتباط با این نکات کلیدی بپردازیم.

منظور از خدمات ثبت شرکت چیست؟

ثبت-شرکت

ثبت شرکت یا خدمات آن، به کلیه مراحلی گفته می شود که با پیگیری آن ها می توان در سریع ترین زمان با کمترین قیمت و هزینه، یک کسب و کار را بصورت قانونی ثبت کرده و در کنار آن گواهی های مربوطه را دریافت کرد. موسسات حقوقی بسیاری امروزه در ایران اقدام به ثبت شرکت با قیمت و کیفیت مناسب می کنند که یکی از بهترین آن ها موسسه آگاه ثبت می باشد. لازم به ذکر است کلیه مراحلی که نیاز است تا شرکت شما تائید و ثبت بشود را می توان بصورت شخصی و توسط خودتان انجام شود، اما ممکن است مقداری زمان گیر بوده و هزینه زیادی از شما دریافت شود. از همین رو می توانید از تخصص افرادی که در این حوزه آشنا می باشند استفاده نمایید.

ثبت برند و لوگو چیست؟

لوگو

یک شرکت یا کسب و کار در فضای تجارت و بازار رقبا، باید از روش های اصولی و مورد نیاز، موارد مهم را پیگیری کرده تا بتواند محصولات خود را بصورت حرفه ای معرفی کند. ثبت برند و لوگوی تجاری یکی از مهم ترین مراحلیست که هر شرکت ثبت شده یا کسب و کاری که می خواهد قدم در این مسیر بگذارد، باید آن را انجام دهد. در واقع شما با ثبت یک برند، در سریع ترین زمان و با بهترین مفهوم از یک تصویر یا یک نوشته، باید خدمات و محصولات خود را به کاربر و مشتری معرفی کرده و سعی کنید لوگویی را ثبت کنید که در ذهن ماندگار باشد.

مشاوره رایگان برای ثبت شرکت در ایران

به منظور انجام کلیه اقداماتی که در زمینه ثبت شرکت، برند، نشان تجاری و دریافت گواهینامه های لازم دارید، می توانید از طریق موسسه آگاه ثبت اقدام به دریافت مشاوره رایگان بدون هیچ هزینه ای کنید. از این طریق با یک تیر دو نشان زدید و می توانید اطلاعات لازم را از طریق تماس تلفنی یا ارسال ایمیل بدست بیاورید.

دریافت کارت بازرگانی در سریع ترین زمان

کارت-بازرگانی

کارت بازرگانی یکی از مزایای ثبت شرکت در ایران می باشد که پس از آن می توانید اقدام به طی کردن این مراحل کنید و آن را دریافت نمایید. حال اینکه این کارت چیست و چه ویژگی هایی دارد، موضوعی قابل بحث است، اما بطور خلاصه باید گفت: کارت بازرگانی یک نوع کارت و مجوز است که فرد حقیقی یا حقوقی که آن را دریافت می کند، می تواند اقدام به صادرات و واردات محصول و خدمات خود کند. این قابلیت باعث می شود بتوان از طریق آن به در آمد های دلاری رسیده و فعالیت خود را گسترش داد که باعث افزایش شناخت شرکت شما و رشد برند ثبت شده تان در خارج از کشور نیز می شود.

دریافت شماره های تلفن چند رقمی با ثبت شرکت

یکی دیگر از مزیت هایی که ثبت شرکت برای کسب و کار ها و افراد حقیقی یا حقوقی دارد، دریافت تلفن های رند با شماره های کوتاه می باشد. این قابلیت باعث می شود تا در تبلیغات بنری در خیابان، تبلیغات اینترنتی یا معرفی شرکت خود مسیری آسان تر را طی کنید.

وام هایی با بهره کم

 

اگر شما اقدام به ثبت شرکت بصورت قانونی و اصولی کنید، می توانید در صورت داشتن صلاحیت و مدارک لازم، اقدام به دریافت وام های بانکی با بهره بسیار پایین کنید. این قابلیت باعث می شود تا بتوانید در واردات، صادرات، خرید و فروش یا تولید یک محصول، دستی باز تر داشته و با خیالی راحت تر اقدام به این کار کنید. شرکت هایی که در ایران قابل ثبت می باشند، در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که در ادامه به آنها نیز می پردازیم.

مراحل ثبت شرکت در آگاه ثبت

برای ثبت شرکت می توانید ابتدا توسط مشاوره اولیه و رایگان، موضوع و مسیری که قصد فعالیت در آن را دارید مشخص کرده و با بهره مندی از تجربه و تخصص مشاوران حرفه ای آگاه ثبت، مسیر پیش روی خود را مشاهده کنید و یک بر آیند کلی از آن داشته باشید. همچنین در این مرحله می توانید به کلیه سوالات خود پاسخ دهید تا هیچ گونه مورد و موضوعی مبهم نباشد.

منعقد کردن قرارداد پس از مشاوره

پس از انجام مشاوره تلفنی یا حضوری، باید اقدام به انعقاد قرارداد کرده و پس از آن موارد و مدارکی که مورد نیاز می باشد را ارائه دهید.

شروع به کار

پس از منعقد کردن قرارداد و دریافت مدارک، مرحله اصلی ثبت شرکت شما آغاز شده و کارشناسان اداری اقدام به بررسی مدارک و هماهنگی های لازم برای شما کرده تا روند اداریتان آغاز شود. در این مسیر هر گونه سوال یا راهنمایی که نیاز داشته باشید را می توانید بصورت کاملا رایگان دریافت کنید.

انواع ثبت شرکت در ایران

کلیه کسب و کار هایی که قصد ثبت شرکت را دارند، باید بدانند که شرکت ها انواع مختلفی برای ثبت دارند و باید توجه داشته باشند که در چه حوزه ای قصد فعالیت دارند.شرکت هایی که در ایران قابل ثبت می باشند شامل:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی خاص یا عام
  • شرکت تضامنی و تعاونی
  • شرکت مختلط سهامی یا غیر سهامی

هزینه ثبت شرکت

 

قیمت و هزینه ای که برای ثبت شرکت در ایران باید پرداخت کنید، یک قانون و قاعده کلی دارد و با توجه به نوع شرکت، طبقه بندی آن و حوزه فعالیت شما مشخص می شود. برای همین بصورت یک جمله نمی توان گفت هزینه ثبت شرکت در ایران ۱۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان است، اما در همین حد که این امر را می توان با هزینه پایین و منطقی انجام داد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های تجاری

مدارک ثبت شرکت نیز همانند هزینه ممکن است متفاوت باشد ولی بصورت کلی مدارکی مانند:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه صورت جلسه
  • ارائه اظهارنامه
  • اساس نامه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • وکالت نامه دادگستری
  • پرداخت هزینه های مرتبط با فیش واریزی

مدارکی هستند که هنگام ثبت شرکت به آن ها نیاز دارید.

جمع بندی

ثبت شرکت و نکاتی که در این باره باید بدانید، موضوع مورد بحث ما در این مقاله بود و قصد داشتیم تا با مدارک مورد نیاز، مراحل و شرایط آن شما را آشنا کنیم.بهترین روش برای ثبت شرکت تجاری یا برند در ایران، استفاده از دانش و تخصص افرادیست که در این حوزه فعالیت می کنند، از این رو می توانید با مشورت و راهنمایی از یک موسسه حقوقی قابل اطمینان، آن را بررسی کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر