|
کدخبر: 218433

چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است؟

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلات پر تکرار برای خیلی از مردم است. شاید در روز هزاران نفر در تهران با گرفتگی لوله فاضلاب دست و پنجه نرم کنند و به دنبال پاسخ این سوال باشند که چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم لوله فاضلاب چرا گرفته و شدت گرفتگی چقدر است. اگر میخواهید بدانید چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را باز کنید با شرکت آقای لوله بازکن، لوله بازکنی غرب تهران همراه باشید.

چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است؟

چرا لوله فاضلاب میگیرد؟

لوله فاضلاب به دلایل مختلفی مسدود میشود. در هر ساختمان، گرفتگی لوله میتواند دلیل متفاوتی داشته باشد. متداول ترین این علل عبارتند از:

  • رسوب و جرم دیواره لوله
  • روغن و چربی سفت شده
  • تفاله چای و قهوه
  • مو و پرز
  • پسماند مواد غذایی، میوه جات و سبزیجات
  • ریختن دستمال کاغذی در سرویس بهداشتی
  • ریختن مصالح ساختمانی همچون سیمان، گچ، قیر و غیره در لوله
  • کم بودن شیب لوله
  • افتادن اشیا بزرگ و کوچک

تشخیص اینکه لوله به وسیله کدام عامل گرفته شده کار سختی نیست و حتما لازم نیست متخصص شرکت لوله بازکنی آن را تشخیص دهد، با کمی بررسی کردن میتوان متوجه شد که علت گرفتگی لوله فاضلاب چیست. بعد از این مرحله باید دید گرفتگی لوله در کدام قسمت ایجاد شده تا به پاسخ چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است برسیم.

گرفتگی فاضلاب معمولا در کدام قسمت لوله ایجاد می شود؟

گرفتگی فاضلاب معمولا در کدام قسمت لوله ایجاد می شود؟

گرفتگی لوله فاضلاب معمولا در دو قسمت (شترگلو یا لوله اصلی ساختمان) ایجاد می شود. هر یک از موارد بالا (علل گرفتگی لوله) که در بخش قبلی نام بردیم میتوانند باعث گرفتگی در یکی از قسمت ها یعنی شترگلو یا لوله اصلی شوند.

1. گرفتگی در شترگلو: شایع ترین نوع گرفتگی در این قسمت است. سیفون که به اصطلاح شترگلو نامیده می شود، بخش داخلی لوله هاست که در داخل هر یک از واحدها قرار دارد. شترگلو به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه به U می باشد، مانند تله عمل می کند و میتواند هر چیزی را درون خود نگه دارد. به عنوان مثال در یکی از پروژهای غرب تهران در خدمات لوله بازکنی چیتگر، یکی از مشتریان یک قالب صابون درون لوله توالت انداخته بود که سبب گرفتگی شدیدی در سرویس بهداشتی شده بود. صابون درون شترگلو گیر کرده بود و با استفاده از ابزارهای مخصوص توانستیم مشکل مشتری را حل کنیم.

2. گرفتگی در لوله اصلی: لوله اصلی، لوله ای است که تمامی لوله های داخل واحدها از یک خط لوله به آن متهی می شوند. زمانی که لوله اصلی می گیرد، امکان دارد نزدیک به طبقه دوم یا سوم باشد (البته این یک مثال است و نزدیک به هر طبقه ای می تواند باشد) در این زمان آب از نزدیکترین لوله واحد مورد نظر بالا خواهد زد.

تا اینجا متوجه شدیم که گرفتگی لوله به چه دلایلی رخ می دهد و این گرفتگی در کدام قسمت از لوله ایجاد می شود. حالا نوبت آن رسیده که به سوال چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است، پاسخ دهیم.

برای باز کردن لوله گرفته شده چه کار کنیم؟

برای باز کردن لوله گرفته شده چه کار کنیم؟

راه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب زیاد است و اگر نمیخواهید با شرکت های لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید میتوانید از  ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب که در ادامه توضیح می دهیم به راحتی استفاده کنید تا مشکلتان را خودتان رفع کنید.

1. محلول جوش شیرین و سرکه: نباید آبی دور لوله جمع شده باشد. زمانی که آب و فاضلاب فروکش کرد، یک نصف فنجان جوش شیرین و تقریبا دو لیوان سرکه درون لوله بریزید. بعد از 1 ساعت لوله را با آب گرم بشویید.

2. ریختن آب گرم: یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها ریختن آب گرم درون لوله است. اگر بار اول نتیجه ای نگرفتید، بهتر است چند بار این روش را تکرار کنید تا گرفتگی باز شود.

3. جوش شیرین، سرکه و نوشابه: از قویترین محلول های لوله بازکنی خانگی ترکیب این سه مواد با هم است. نصف فنجان جوش شیرین را درون لوله بریزید، سپس یک لیوان سرکه، در آخر یک بطری نشابه را درون لوله بریزید. 1 ساعت اجازه دهید محلول کار خود را انجام دهد، بعد با آب گرم لوله را شستشو دهید.

4. جارو برقی تر و خشک: برای استفاده از این روش باید آبی دور لوله جمع نشده باشد. لوله جاروبرقی را درون لوله فاضلاب قرار دهید و آن را روشن کنید. اگر چیزی جلوی راه آب را گرفته باشد، به درون جاروبرقی کشیده خواهد شد و در نتیجه لوله باز می شود.

5. شوینده: مقداری مایع ظرفشویی یا هر شوینده دیگری را درون لوله ای که مسدود شده بریزید و کمی صبر کنید. سپس به اندازه یک کتری، آب گرم روی آن بریزید. اگر انجام اینکار نتیجه ای نداشت، میتوانید باز هم آن را تکرار کنید. این روش برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است.

6. ساخت قلاب: یک آویز لباس آماده کنید. به وسیله انبردست یا هر ابزار دیگری آن را صاف کنید و فقط سر آویز را به شکل قلاب درست کنید. حالا آن را وارد لوله مسدود شده بکنید و سعی کنید چیزی که جلوی خروج فاضلاب را گرفته بیرون بکشید.

7. سود سوزآور: یک ماده شیمیایی (سدیم هیدروکسید) که سبب سوختگی شیمیایی می شود. با ریختن 3 پیمانه از این مواد در یک گالن آب سرد، میتوانید محلول شگفت انگیزی بسازید که اغلب گرفتگی ها را باز کند. کافی است پس از ریختن محلول درون لوله، 30 دقیقه صبر کنید تا نتیجه را با چشمان خود ببینید. این روش هم برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است.

8. تمیز کردن سیفون: اکثر گرفتگی هایی که در سینک اتفاق می افتند، میتواند به خاطر پر شدن و یا گیر کردن چیزی در سیفون زیر سینک باشد. کافی است اتصالات آن را باز کنید و پس از تمیز کردن یا تعویض آن (در صورت نیاز) باز بودن مسیر راه آب را آزمایش کنید. در بسیاری از موارد، گرفتگی لوله رفع خواهد شد.

9. فنر لوله بازکنی دستی: فنر دستی را میتوانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید. پس از خرید فنر دستی، باید آن را وارد لوله کنید تا جایی که به گرفتگی برخورد کند. حالا فنر را بچرخانید تا گرفتگی را از بین ببرد. در آخر با ریختن آب، لوله را تمیز کنید.

10. جوش شیرین و نمک: نصف فنجان جوش شیرین و نصف فنجان نمک را با هم ترکیب کنید و درون لوله ای که گرفته بریزید. یک ساعت زمان بدهید تا مواد تاثیر خود را بگذارد. حالا درون لوله آب گرم بریزید تا نتیجه را ببینید.

در این مطلب سعی کردیم بصورت کامل به سوال چه چیزی برای گرفتگی لوله فاضلاب خوب است پاسخ دهیم تا مشکل خیلی از مردم را حل کنیم. اگر به دنبال روش های دیگری هستید، میتوانید به وبسایت آقای لوله بازکن به آدرس https://mrplumber.ir مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر