|
کدخبر: 321144

دبی در کدام کشور است؟ - معرفی کامل شهر دبی

در پاسخ به سوال دبی در کدام کشور است، باید گفت که این شهر توریستی، لوکس و مدرن در امارت متحده عربی واقع شده است و برای سفر و مهاجرت یکی از بهترین گزینه‌ها در دنیا محسوب می‌شود. به‌طور کلی دبی به‌عنوان معروف‌ترین و موثرترین شهر تجاری و اقتصادی در دنیا است که در صنعت گردشگری نیز موفق عمل کرده است. به طور مثال صحرای دبی تقریبا در تمام دنیا معروف است. برای شناخت بیشتر شما، در این مطلب به بررسی این موضوع که دبی شهر کدام کشور است و شرایط کلی آن از جنبه‌های مختلف چگونه است، می‌پردازیم.

سفر-به-دبی

دبی کجاست؟

همان‌طور که در پاسخ به سوال دبی جز کدام کشور است، مطرح شد، این شهر زیبا که به آن نگین خاورمیانه می‌گویند، در کشور امارت متحده عربی  (UAE) واقع شده است. جالب است بدانید که دبی، یکی از هفت امارت مستقل امارات محتده عربی است که ساختار سیاسی جداگانه، مستقل و مخصوص به خود را دارد. همچنین در بررسی موقعیت مکانی دبی از نظر جغرافیایی باید گفت که این شهر توریستی در سواحل خلیج فارس قرار گرفته است. از آنجایی که هرروزه شاهد رشد چشم‌گیر اقتصاد دبی در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری هستیم، این شهر به مهم‌ترین شهر خاورمیانه از نظر مالی و تجاری تبدیل شده است.

برخی بعد از شنیدن این موضوع که دبی در کدام کشور است، تصور می‌کنند که دبی یک شهری کویری و سنتی است که اعراب در آن به سبکی قدیمی زندگی می‌کنند. این درحالی است که دبی با داشتن سازه‌های مدرن  باشکوه و آسمان خراش‌های سربه‌فلک کشیده، از لوکس‌ترین، گران‌ترین و مدرن‌ترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی در دنیا محسوب می‌شود. دبی از مقاصد گردشگری و تفریحی شناخته شده در دنیا است که شگفت‌انگیزترین شرایط اقامتی و مجموعه‌های تفریحی را در دل خود جای داده است. به همین دلیل هرروزه گردشگران و توریست‌های فراوانی با رزرو تور دبی به این شهر سفر کرده و بهترین تعطیلاتی خود را در شهری پر از جاذبه‌های دیدنی و تماشایی سپری می‌کنند.

تقسیمات شهری دبی

در کنار این موضوع که دبی شهر کدام کشور است، باید به تقسیمات شهری موجود در آن نیز توجه داشت. به‌طور کلی دو محله اصلی به نام‌های دیره و محله بر در دبی وجود دارد که عامل تقسیم کننده آن‌ها، رودخانه الخور است. ویژگی‌ها و مشخصات دو محله اصلی و مهم دبی به شرح زیر است:

محله دیره:

  • در قسمت شمالی شهر دبی قرار دارد.
  • دارای بافتی سنتی و قدیمی است.
  • اکثر خانه‌های موجود در آن ویلایی بوده و کمتر ساختمان بلندی در آن مشاهده می‌شود.
  • اکثر ساکنین این محله را مهاجران آسیایی و اروپایی تشکیل می‌دهند.

محله بر:

  • محله‌ای نوساز، لوکس و مدرن است.
  • ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌های شیک در آن به‌چشم می‌خورد.
  • این محله زیبا تلفیقی بی‌نظیر از سنت و تکنولوژی را به‌نمایش گذاشته است.
  • اولین بانک دبی در محله بر بوده است.
  • دومین هتل بلند جهان به‌نام هتل رز ریحان در این محله قرار دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید ویژگی‌های دو محله اصلی دبی، تفاوت‌های زیادی با هم دارند و هر کدام سبک متفاوتی از زندگی مردمان این منطقه را به تصویر می‌کشند. اما آنچه که در هر دو بخش شهر دبی مشترک است، وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری به قصد ماجراجویی و تجربه هیجان است. به این معنی که وقتی برای رزرو بلیط تفریحات دبی اقدام می‎کنید، متوجه خواهید شد که این تفریحات در بخش‌های مختلف شهر گسترده شده‌اند و به این صورت شما را با تمام آنچه که در این شهر توریستی در جریان است، آشنا می‌کنند.

سفر-به-دبی۱

مساحت و جمعیت دبی

در تکمیل بحث دبی در کدام کشور است، باید به مهم‌ترین جنبه‌های شهری ازجمله مساحت و جمعیت دبی نیز پرداخته شود. به‌طور کلی دبی از پرجمعیت‌ترین شهرهای عربی محسوب می‌شود که این جمعیت شامل اهالی بومی و اصیل و همچنین مهاجران دبی می‌شوند. برخی از جالب‌ترین و مهم‌ترین نکات درباره مساحت و جمعیت دبی شامل موارد زیر است:

  • مساحت تقریبی دبی، ۴۱۵۰ کیلومتر مربع است.
  • دبی از نظر مساحت، بعد از ابوظبی در جایگاه دوم قرار دارد.
  • کل جمعیت دبی در حدود ۱۰ میلیون نفر است.
  • از نظر نسبت جمعیتی، تعداد مردان ساکن در دبی بیشتر از زنان است.
  • در دبی شاهد حضور بیش از ۲۰۰ ملیت مختلف هستیم.
  • علاوه بر جمعیت کلی دبی، روزانه تجار، گردشگران و بازرگانان زیادی به این شهر رفت‌وآمد دارند.
  • نیمی از مهاجران ساکن در دبی، هندی هستند.

سفر-به-دبی۲

پول دبی

پاسخ سوال دبی جز کدام کشور است در تعیین واحد پولی آن نیز نقش زیادی دارد. به این معنی که واحد پول دبی از واحد پولی کشور امارات متحده عربی پیروی می‌کند و به این شکل در سراسر این شهر درهم اماراتی ردوبدل می‌شود. البته باید بدانید که در تمام امارات‌های مختلف این کشور، واحد پول همان درهم امارات است. بنابراین در سفر به دبی حتما باید پول خود را چه دلار باشد و چه ریال، به درهم اماراتی (AED) تبدیل کنید.

اقتصاد دبی

در پاسخ به سوال دبی در کدام کشور است، به این موضوع مهم اشاره شد که بخش عظیمی از شهرت و موفقیت دبی به این دلیل است که در اقتصاد و تجارت جهانی حرفی برای گفتن دارد. از سال‌های ۱۹۷۰ شاهد رشد و پیشرفت چشم‌گیر دبی در زمینه اقتصاد بودیم که این مسیر رشد به‌دلیل سیاست‌های اقتصادی برای کاهش وابستگی به پول و منابع نفتی بوده است. ادامه این روند و سیاست‌گذاری‌ها، دبی را به یک شهر مدرن، مقصد گردشگری پرطرفدار و مرکز تجاری و مالی در سطح جهان تبدیل کرد.

اصلی‌ترین بخش‌های اقتصادی دبی که باعث پیشرفت روزافزون آن شده است، عبارت است از:

  • صنعت نفت 
  • صنعت گاز
  • صنعت گردشگری
  • بخش‌های تجاری و مالی
  • بخش‌های خدماتی
  • تجارت بین‌المللی

همان‌طور که گفته شده، دولت دبی برای ایجاد تنوع اقتصادی و تبدیل این منطقه به یکی از موثرترین مراکز تجاری و اقتصادی دنیا، تلاش‌های زیادی را انجام داده است. امروزه شاهد حضور توریست‌های بی‌شماری هستیم که هرروزه ارزهای زیادی را برای گذران اوقاتی خوش و تعطیلاتی مفرخ وارد این شهر می‌کنند. چراکه شهر دبی تمام شرایط گشت‌وگذار و اقامت گردشگران را به بهترین شکل ممکن فراهم کرده است. تا جایی که برخی از مسافران حتی زمان حضور در هتل‌های لوکس را جزو بهترین خاطره سفر خود می‌دانند. اگر شما نیز قصد سفر به این مرکز اقتصادی مهم و مقصد گردشگری محبوب را دارید، بهتر است هنگام رزرو هتل های دبی، به‌دنبال گزینه‌هایی باشید که امکانات تفریحی شگفت‌انگیز و رویایی را برای شما درنظر گرفته‌اند.

سخن پایانی

در این مطلب به رایج‌ترین سوال درباره شهر دبی پاسخ داده شده است. همچنین در کنار بررسی این موضوع که دبی در کدام کشور است، به ویژگی‌های مهم شهری، گردشگری و اقتصادی دبی نیز اشاره شد. حالا که متوجه شدید دبی شهر کدام کشور است، چه شرایط جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی دارد، می‌توانید برای سفر و یا مهاجرت به نگین خاورمیانه و لوکس‌ترین شهر جهان اقدام کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها