|
کدخبر: 325449

عدم وجود سلاح هسته ای در دستور کار نظام /ایران هرگز دست به دامن سلاح هسته ای نمیشود

رئیس جمهور گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که استفاده از سلاح هسته‌ای و به طور کلی استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی جایی در برنامه ما ندارد. چرا که ما اعتقادی به چنین تسلیحاتی نداریم و به آن نیز نیاز نداریم.

سیاست

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور در مصاحبه با مطبوعات خاطر نشان کرده بودند که اساسا بارها اعلام کرده‌ایم که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد، چون نه به آن نیاز داریم و نه عقیده‌ای به سلاح هسته‌ای داریم. به باور ما و بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی سلاح هسته‌ای جزو سلاح‌های کشتار جمعی است و لذا هم تولید و هم نگهداری آن حرام است و ما به این فتوا پایبندیم. این رویکرد از لحاظ فقهی و اسلامی ما را متعهد می‌کند که به هیچ عنوان دنبال تولید سلاح هسته‌ای نباشیم و تا کنون نیز هیچ دلیلی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برخلاف این باور و عقیده عمل کرده باشد، پیدا نشده است.

همچنین ذکر کردند که آیا فکر می‌کنید ایران با این فشارها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای با تردید مواجه می‌شود؛ فناوری که منافع زیادی برای کشور دارد و امروز فقط در عرصه تولید رادیو داروها جان حداقل یک میلیون نفر را نجات داده و بعد از این هم نجات خواهد داد. فناوری که در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و خیلی زمینه‌های دیگر کاربردهای مفید و موثر زیادی دارد.

اگر دشمنان این فشارها را وارد می‌کنید که ما نتوانیم به توانمندی‌های هسته‌ای دست پیدا کنیم، باز هم اشتباه است چرا که توانمندی‌های هسته‌ای ایران دیگر بومی شده و امروز ایران جزو کشورهای برخوردار از توانمندی و فناوری هسته‌ای بومی است، اما تاکید کرده و می‌کنیم که به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این را خود شما هم تایید کرده‌اید.

رئیس‌جمهور در آئین گشایش نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران که از امروز آغاز شده است، به این موضوع اشاره کردند :

زمانی که دشمن بیشترین فشار را برای عدم دستیابی ما به دانش خاصی اعمال می‌کند، بیشترین موفقیت را در آن حوزه کسب می‌کنیم. همچنین دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی نیست اما استفاده از صنعت هسته‌ای در کشاورزی، صنعت، نفت و پتروشیمی در دستور کار ما قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها