|
کدخبر: 324576

حرکات بازار تتر: تجزیه و تحلیل استراتژی پشت موفقیت استیبل کوین ها

استیبل کوین‌ها، دسته‌ای منحصر به فرد از ارزهای دیجیتال هستند که به منظور حفظ ارزش ثابت نسبت به یک دارایی خاص، مانند ارزهای فیات یا طلا، طراحی شده‌اند. آنها در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد توجه قرار گرفته‌اند و جایگزین پایدارتری برای نوسانات اغلب متلاطم بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند.

استیبل کوین‌ها، دسته‌ای منحصر به فرد از ارزهای دیجیتال هستند که به منظور حفظ ارزش ثابت نسبت به یک دارایی خاص، مانند ارزهای فیات یا طلا، طراحی شده‌اند. آنها در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد توجه قرار گرفته‌اند و جایگزین پایدارتری برای نوسانات اغلب متلاطم بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند. با این حال، ثبات مفروض این ارزهای دیجیتال همیشه تضمین شده نیست. دنیای استیبل کوین‌ها بدون تلاطم نیست و آنها نیز مانند هر دایی دیجیتال دیگری تحت تاثیر نوسانات بازار قرار می‌گیرند و حرکات بزرگ و کوچکی از خود نشان می‎دهند.

عوامل مختلفی می‎توانند باعث انحراف و حرکت استیبل کوین‎ها و از جمله تتر از ارزش ثابت خود شوند. در این سناریو، آنها با ارزش دارایی‌های زیربنایی خود هماهنگ نیستند. برای مثال تتر را در نظر بگیرید که یک استیبل کوین با پشتوانه ذخایر نقدی دلار آمریکا می‌باشد. در حالت ایده آل، یک تتر باید برابر با یک دلار باشد. با این حال، پویایی‎های بازار مانند نوسان تقاضا یا عرضه، یا حتی دستکاری عمدی بازار، می‌تواند بر قیمت خرید تتر اثر بگذارد و باعث شود که تتر گاهاً بالاتر یا پایین‌تر از سطح ثابت خود معامله شود.

تتر

مهم ترین حرکات اخیر موثر بر بازار تتر: دی پگ تتر

تتر (USDT) بزرگترین استیبل کوین جهان است. طرفداران زیادی دارد و همیشه پایه ثابت معاملات سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌های بازار سرمایه می‌باشد. هم سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بزرگ و هم معامله‌گران خرد به طور قطع با تتر معاملاتی انجام داده‌اند، قیمت معاملاتی و خرید تتر را دنبال می‎کنند و قسمتی از سبد سرمایه خود را بدان اختصاص داده‎اند. با وجود همه تفاسیر ارزش تتر در نوامبر 2022 به دنبال سقوط صرافی FTX  و در نتیجه آشفتگی بازار، 3 درصد کاهش یافت، اگرچه این رویداد عمق زیادی نداشت و به سرعت خود را بهبود بخشبد اما هرگز از اذهان عمومی پاک نشده است.

علیرغم گمانه زنی‌های مداوم در مورد این واسط سرمایه‎ای قدرتمند، تتر همچنان تسلط خود را در بازار حفظ کرده است و هرگز شواهد مشخصی از مشکلات داخلی مهم در حیات این استیبل کوین وجود ندارد و تتر همچنان مطلوب‌ترین گزینه استیبل کوین‎ها است. اما درباره برنامه‌های کاربردی و حرکات و نوسانات و تحلیل‎های روزانه تتر و آمار معاملاتی و خرید تتر بیشتر تحقیق کنید و بیشتر بدانید.

ارز-تتر

تتر روی داده های شرکت هوش مصنوعی آلمانی سرمایه گذاری کرد

تتر، پیشگام صنعت استیبل کوین، با سرمایه‌گذاری استراتژیک در North Data مستقر در آلمان، به سرمایه‌گذاری‎های فناوری خود در زمینه هوش مصنوعی ادامه می‎دهد.

تتر، شرکت پشتیبان USDT که به عنوان بزرگترین استیبل کوین در جهان شناخته می‌شود، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری عمده‌ای را در North Data Group انجام داده است، شرکتی که در بورس فرانکفورت فهرست شده است. با این اقدام، North Data  قصد دارد به یکی از شرکت‌های مستقل هوش مصنوعی اروپا تبدیل شود.

در بیانیه رسمی که توسط تتر منتشر شد، اظهار شده است که که موفقیت Northern Data در «ذخیره‎سازی داده‎های انعطاف‎پذیر و محاسبات با عملکرد بالا» با چشم‎انداز تتر برای آینده سازگار است. به لطف این مشارکت، تتر قصد دارد از راه حل‎های تکنولوژیکی ارائه شده توسط Northern Data بهره‎مند شود.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، اظهار داشت که این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده علاقه تتر به حوزه‌های فناوری جدید است و بر تعهد آن به نوآوری و رشد و در عین حال حفظ یکپارچگی ذخیره توکن‌های تتر تاکید می‌کند. تتر همچنین اظهار داشت که این سرمایه‌گذاری هیچ تاثیر منفی بر ذخایر شرکت یا وجوه مشتریان ندارد.

چرا تتر اقدام به حرکات پر از ریسک با سرمایه‎ های خود می ‎کند؟

هدف تتر با چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نه تنها تقویت اصول نوآوری خود است، بلکه تضمین می‌کند که هر دو سازمان مدیریت مالی دقیق و پایداری را ارائه می‌کنند که به نفع کاربران خواهد بود. در سایه این برنامه‌ها، Tether و Northern Data Group قصد دارند با یکدیگر برای ایجاد راه‌حل‌های قابل دسترس که به جوامع مالی در سراسر جهان کمک می‌کند، همکاری کنند. این شرکت با هدف برداشتن گام‌های صحیح با North Data Group در ابتکارات خود مانند هوش مصنوعی، ارتباطات همتا به همتا و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اطلاعات فوق‌العاده بادوام، که هدف آن دستیابی به عملکرد بالا است، قصد دارد راه‌حل‌هایی را توسعه دهد که در خدمت بسیاری از جوامع باشد. تتر در این راستا از سایر خدمات خود چه در سطح جهانی و چه محلی استفاده می‎کند و خواهان ترغیب سرمایه‌گذاران به خرید تتر و معامله با آن است.  

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها