|
کدخبر: 323583

کدام کشور آسیایی را برای سفر انتخاب کنیم؟

انتخاب مقصد مناسب برای سفر، یکی از مهم ترین بخش های تدارکات پیش از سفر محسوب می شود. کشورهای آسیایی به دلیل تاریخچه غنی و کهن، مکان های گردشگری بیشتری دارند و بازدید کنندگان را شگفت زده می کنند.

کسب و کار کدام کشور آسیایی را برای سفر انتخاب کنیم؟

انتخاب مقصد مناسب برای سفر، یکی از مهم ترین بخش های تدارکات پیش از سفر محسوب می شود. کشورهای آسیایی به دلیل تاریخچه غنی و کهن، مکان های گردشگری بیشتری دارند و بازدید کنندگان را شگفت زده می کنند. برای افرادی که نگران هزینه های سفر هستند، کشورهای آسیایی چین، تایلند و سریلانکا مقاصد مناسبی به شمار می روند.

چگونه بهترین مقصد گردشگری را انتخاب کنیم؟

هدف شما از سفر چیست؟ قصد دارید با تاریخچه کشور مقصد آشنا شوید یا تمایل دارید از سازه های امروزی و مدرن لذت ببرید؟ شاید تجربه خوراکی های محلی یا خرید از بازارها و بازارچه هایی که اجناس خاص را به فروش می رسانند، هدف شما از سفر باشد. آشنایی با مردم، زبان و فرهنگ یک کشور نیز دلیل دیگری برای جذب گردشگر محسوب می شود.

اگر می خواهید بهترین کشور آسیایی را برای سفر انتخاب کنید، در قدم اول باید هدفتان از سفر را مشخص کنید. در صورتی که تجربه سفر به کشورهای شرقی را داشته باشید، راحت تر و بر اساس تجارب قبلی سفرهایتان می توانید تصمیم گیری کنید.

اگر اولین سفر خارج از کشور خود را تجربه می کنید، به دنبال یک مقصد گردشگری خاص هستید یا برای سفر به کشوری با امکان کسب تجارب گوناگون مشتاق هستید، از بین سه کشور تایلند، سریلانکا و چین یک مقصد را انتخاب کنید. سه قدم زیر به شما کمک می کنند که راحت تر تصمیم بگیرید.

  1. جاذبه های گردشگری هر کشور را بررسی کنید و کشوری را انتخاب کنید که برای شما جذابیت بیشتری دارد.
  2. هزینه سفر به کشور مقصد را در نظر داشته باشید و آن را با بودجه ای که برای سفر کنار گذاشته اید، مقایسه کنید.
  3. تورهای گردشگری را بررسی کنید و توری با بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید.

چین کشوری با ساختمان های باستانی و باغ های دیدنی

چین کشوری با ساختمان های باستانی و باغ های دیدنی

چین یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان محسوب می شود و به لطف نگهداری قوی از آثار تاریخ، جاذبه های دیدنی متعددی دارد. ساختمان های قدیمی چین به معماری خاص شهرت دارند. باغ های چینی نیز با درخت های متفاوت و منحصر به فرد شناخته می شوند. ارتش سفالی چین، شهر ممنوعه، کاخ تابستانی پکن، دیوار چین، دریاچه غربی و شهر باستانی پینگایو از مشهور ترین جاذبه های گردشگری چین محسوب می شوند.

برخی گردشگرانی که تمایل دارند به کشور چین سفر کنند و قیمت تور چین را مناسب می دانند، نگران غذاهای چینی هستند. با اینکه کشور چین به غذاهای عجیب شهرت دارد؛ اما گردشگران می توانند خوراکی ها و غذاهای سالم، خوشمزه و محلی مانند خوراک مرغ کونگ پاو، هات پات چینی، دیم سام یا سایر خوراکی های کاملا پخته ای را امتحان کنند که برای پخت آن ها از گوشت مرغ، گوشت گاو، برنج یا رشته استفاده می شود.

معابد بودایی تایلند و سازه هایی شگفت انگیز

در تایلند کمتر می توانید سازه های مدرن و امروزی را مشاهده کنید و بیشتر ساختمان ها قدیمی هستند. معماری تایلند متفاوت با دیگر کشورهای جهان است و مشابه سازه های تاریخی تایلندی را در هیچ کشوری نخواهید دید. تایلند به معبد های بودایی و مجسمه های بزرگ بودا شهرت دارد. طبیعت همیشه سبز و زیبای تایلند از دیگر دلایل سفر به این کشور محسوب می شود.

در میان تورهای گردشگری، خرید تور تایلند با قیمت های مقرون به صرفه امکان پذیر است. با تورهای گردشگری می توانید از بازارها و فروشگاه های تایلند دیدن کنید و سوغاتی های متفاوتی را خریداری کنید. در تایلند شیرینی هایی با ظاهر و طعم متفاوت پخت می شوند که بر پایه نارگیل هستند و بافت نرمی دارند.

دیدنی های سریلانکا را از دست ندهید

دیدنی های سریلانکا را از دست ندهید

در سریلانکا می توانید معابد و قلعه هایی ساخته شده از سنگ را ببینید. برخی از سازه های تاریخی سریلانکا روی صخره های بلندی قرار گرفته اند و از پوشش طبیعی پیرامون خود متمایز هستند. قلعه سیگیریا، معبد سری کایلاواساناتان سوامی دواستانام کوویل و باغ بریف معروف ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا محسوب می شوند. پارک های ملی، باغ وحش هایی از حیوانات وحشی و مراکز خرید از دیگر دیدنی های سریلانکا به شمار می روند.

غذاهای سریلانکا ساده و خوش طعم هستند و ترکیبات خاصی ندارند. شما با یک نگاه به غذا می توانید متوجه ترکیبات اصلی آن بشوید و با خیالی آسوده غذایی جدید را امتحان کنید. قیمت پکیج های تور سریلانکا مناسب است و جزو ارزان ترین تورهای گردشگری محسوب می شوند. یکی از خدمات تور سریلانکا گردش در بازارهای مشهور برای دیدن صنایع دستی مردم سریلانکا و خرید سوغاتی های به یادماندنی است.

کدام بهتر است؟ چین، سریلانکا یا تایلند

هر کشور جاذبه های گردشگری منحصر به فردی دارد که در دیگر کشورها مشاهده نمی شود. مردم سریلانکا، چین و تایلند فرهنگ متفاوتی دارند و در طول سفر شما می توانید با آداب و رسوم هر کشور آشنا شوید. عوامل متعددی مانند فصل سفر، اهداف مسافر یا بودجه مورد نظر برای سفر روی انتخاب مقصد اثر می گذارند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب بهترین مقصد گردشگری، با کارشناسان مجرب و حرفه ای آژانس مسافرتی آیشم مشورت کنید.

کلام پایانی

اگر می خواهید از جاذبه های طبیعی و سازه های تاریخی بهره مند شوید و در طول سفر تجارب شگفت انگیزی کسب کنید، یک کشور آسیایی را برای سفر انتخاب کنید. در میان کشورهای آسیای شرقی، سریلانکا، تایلند و چین شرایط مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده اند. در طول سفر شما می توانید از خوراکی های محلی و خارق العاده لذت ببرید و در آخر با سوغاتی های منحصر به فرد به کشورتان باز گردید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها