|
کدخبر: 317300

صنایع دستی/فروش آنلاین/گردشگری

مشکلات فروش این کالای لوکس در ایران

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس اظهار داشت که صنایع‌دستی به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شود و جزو کالاهای اساسی در سبد خانوار قرار نمی‌گیرد، بنابراین فعالان در این صنعت با مشکلات فروش محصولات و کسب درآمد مواجه هستند.

اقتصاد مشکلات فروش این کالای لوکس در ایران

حسین همتی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس گفت: شیراز به دلیل جذابیت گردشگری خود، بازار خوبی برای صنایع‌دستی فراهم کرده است، بنابراین نیاز است شرایط مناسبی برای عرضه این محصولات در استان فارس فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی کمک شایانی به رونق بازار صنایع‌دستی در استان می‌کند، اظهار کرد: بدون شک تنوع کالاها در نمایشگاه موجب جذب علاقه‌مندان و خریداران محصولات می‌شود، البته تاکنون استقبال قابل‌توجهی از غرفه‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه پارس شده و امیدواریم که خرید خوبی هم از سوی مردم انجام شود.

او تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲سالن سرو و بهار در اختیار صنایع‌دستی قرار گرفته و هنرمندان صنایع‌دستی از ۲۸ شهرستان فارس نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس، شیراز را شهر جهانی صنایع‌دستی قلمداد کرد و گفت: در این نمایشگاه میزبان هنرمندان از ۳۰ استان کشور در این رویداد هستیم و در مجموع ۱۹۵ هنرمند در ۵۶ر شته در سالن‌های سرو و بهار آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند و پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

همتی اضافه کرد: از شهرها و روستاهای جهانی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و ۱۸ شهر و روستاهای صنایع دستی غرفه مازاد دارند. خوشبختانه شاهد حضور پرشور و گرم مردم در این نمایشگاه هستیم.

او گفت: حدود ۲۰۰ غرفه صنایع‌دستی در این نمایشگاه وجود دارد و ۵۶ رشته در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که شامل همه نوع محصولات صنایع‌دستی از جمله خاتم، میناب، بافته‌های داری و غیر داری، گبه، جاجیم، قالی، نمد، چرم‌ و گوهر سنگ‌ از شهرهای مختلف می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس تصریح کرد: بدون شک نمایشگاه بین‌المللی پارس جلوه‌گاهی برای صنایع‌دستی فارس به شمار می‌رود، رویدادی که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در دیده شدن بیش از پیش صنایع‌دستی فارس و رونق گرفتن بازار این محصول در استان داشته باشد.

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها