|
کدخبر: 322987

فر برقی یا گازی؟ کدام را انتخاب کنیم

اغلب افرادی که به دنبال خرید فر هستند، در انتخاب فر برقی یا گازی دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک از این فرها برای آن‌ها مناسب است؛ چرا که فر برقی و گازی شباهت‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند. با وجود اینکه کنترل فرهای گازی راحت‌تر است، اما فرهای برقی نیز از امکانات قابل‌توجهی برخوردار هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های فر برقی و فر گازی را مورد بررسی قرار دهیم و به بررسی معایب و مزایای هر کدام بپردازیم.

اغلب افرادی که به دنبال خرید فر هستند، در انتخاب فر برقی یا گازی دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک از این فرها برای آن‌ها مناسب است؛ چرا که فر برقی و گازی شباهت‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند. با وجود اینکه کنترل فرهای گازی راحت‌تر است، اما فرهای برقی نیز از امکانات قابل‌توجهی برخوردار هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های فر برقی و فر گازی را مورد بررسی قرار دهیم و به بررسی معایب و مزایای هر کدام بپردازیم.

استفاده از یک فر مناسب به دلیل ابزارهایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به خروجی کار شما کمک کرده و از طرفی شما را به آشپز بهتری تبدیل خواهد کرد. همچنین فرها یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه به شمار می‌روند و از مهم‌ترین لوازم آشپزهای حرفه‌ای و حتی نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شوند. در صورتی که به دنبال خرید بهترین فر موجود در بازار هستید و در انتخاب نوع آن دچار چالش شده‌اید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

فر-گاز

بررسی فر گازی

فرهای گازی در مقایسه با فرهای برقی از قیمت ارزان‌تری برخوردار بوده و برای محیط‌زیست نیز مناسب‌تر هستند. این فرها به گاز شهری وصل شده و معمولاً برای روشن شدن فن، لامپ و نور پیلوت دارای یک سیم اتصال به برق هستند. همچنین حرارت تولیدی در این فرها توسط شعله گازی انجام می‌شود. در ادامه شما را با مزایای فر گازی آشنا می‌کنیم.

مزایای فر گازی

  • فر گازی به سرعت گرم شده و ایجاد حرارت می‌کند، همچنین پس از خاموشی نیز سریع‌تر خنک خواهد شد.
  • از آنجایی که هزینه گاز در کشور ما کمتر از هزینه برق است، بنابراین استفاده از فر گازی هزینه کمتری بر روی دوش شما می‌گذارد. از این رو در صورتی که هزینه برای شما مهم است، می‌توانید نسبت به خرید آنلاین فر گازی اقدام کنید.
  • فر گازی به دلیل داشتن قطعات کمتر، از هزینه نگهداری و همین‌طور تعمیرات کمتری برخوردار است و کمتر دچار ایراد می‌شود.
  • از آنجایی که درون محیط فر گازی مرطوب است، از برشته شدن غذاها جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل فر گازی گزینه عالی برای آماده کردن پیتزا، گوشت و سبزیجات به شمار می‌رود.

معایب فر گازی

  • فرهای گازی دیجیتالی نیستند و به همین دلیل نمی‌توان روی درجه حرارت آن‌ها مانور داد؛ به عبارت دیگر درجه حرارت این فرها ثابت بوده و امکان افزایش و کاهش درجه در آن‌ها وجود ندارد.
  • مدیریت شعله در فر گازی مشکل است و به همین دلیل شما باید همواره به غذای داخل فر خود توجه داشته باشید. همچنین این فر به دلیل رطوبتی که دارد، گزینه مناسبی برای پخت نان، کیک اسفنجی و ... نخواهد بود.
  • از آنجایی که در حالت عادی خطر استفاده از گاز خیلی خطرناک‌تر از برق است؛ از این رو خطر استفاده از فر گازی نیز از فر برقی بیشتر خواهد بود.
  • در این نوع فرها به دلیل تجمع گاز در فر و همین‌طور استفاده از جریان الکتریسیته که برای روشنایی نور یا لامپ استفاده می‌شود، احتمال بروز حادثه افزایش پیدا می‌کند.

فر برقی

پخت غذا در فرهای برقی به ‌وسیله تابش گرما و از طریق عنصر گرمایشی که در پایین و بالای فر قرار دارند، صورت خواهد گرفت. این المنت‌ها با تولید موج حرارتی می‌توانند باعث پخت کامل درون غذا شوند. همچنین تمیز کردن فرهای برقی از فرهای گازی راحت‌تر است. فر بیمکث یکی از بهترین فرهای برقی است که از فروش بالایی در بازار برخوردار بوده و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

مزایای فر برقی

  • کار با فر برقی به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی و برق راحت‌تر بوده و این ابزار امکانات بسیار بیشتری را در مقایسه با فر گازی به شما ارائه می‌کند.
  • این فرها به راحتی به برق شهری متصل می‌شوند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به تجهیزات دیگر نخواهد بود.
  • فرهای برقی حرارت بسیار زیادی تولید می‌کنند و حرارت آن‌ها از فر گازی بسیار بیشتر است؛ به طوری که شما بعد از پخت می‌توانید برای اینکه ته‌ مانده‌های غذا پودر شوند، درجه را بالا ببرید. به این ویژگی تمیزکنندگی خودکار گفته می‌شود که در اغلب فرهای برقی وجود دارد.
  • فر برقی برای پخت شیرینی، حلوا، کیک و کلوچه گزینه بهتری از فر گازی است. از این رو در صورتی که قصد خشک کردن مواد غذایی را دارید، باید از فر برقی استفاده کنید.
  • از دیگر مزایای فر برقی، امکان کنترل دقیق دمای داخل فر است. شما می‌توانید دمای این وسیله را به دلخواه خود تنظیم کنید.
  • برخی از مدل‌های فر برقی برای جلوگیری از سوختن غذا خاموش می‌شوند.

معایب فر برقی

  • از آنجایی که فر برقی دیجیتال است، هزینه نگهداری آن بالا بوده و حتی احتمال نیاز به تعمیر و تعویض قطعه‌ای بعد از مدتی استفاده از آن نیز وجود دارد.
  • فر برقی به دلیل استفاده از برق هزینه بالایی را روی دوش شما می‌گذارد؛ به همین دلیل در صورتی که دائم با فر کار می‌کنید، این نکته را در نظر داشته باشید.
  • استفاده فر برقی از جریان الکتریسیته باعث می‌شود تا در صورت قطعی برق، آشپزی شما با اخلال مواجه شود.

فر-نسوز

بررسی تفاوت فر برقی و گازی

تا به اینجا با مزایا و معایب فر برقی و گازی آشنا شدید. در ادامه به بررسی دقیق تفاوت این دو ابزار می‌پردازیم.

  • در صورتی که قصد پختن شیرینی، کلوچه و کیک و یا خشک کردن مواد غذایی را دارید، فر برقی گزینه بهتری برای شما است.
  • فر گازی دارای هزینه کمتر و کارایی بهتری است؛ از این رو برای آشپزهای حرفه‌ای گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.
  • چنانچه دوام و طول عمر فر برای شما حائز اهمیت است و قصد صرف هزینه برای تعمیر دستگاه را ندارید، خرید فر گازی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

خرید انواع فر برقی و گازی از فروشگاه کالاشهر

خرید فر برقی و گازی با توجه به تنوع گسترده‌ای که در بازار وجود دارد، به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. خوشبختانه فروشگاه کالاشهر بهترین مدل‌های این فرها را با قیمتی مقرون به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید گلچینی از بهترین فرهای برقی و گازی را در این فروشگاه مشاهده کرده و گزینه مورد نظر خود را با توجه به موارد گفته شده در این مطلب خریداری کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها