|
کدخبر: 301101

چگونه امنیت خانه را به صورت اقتصادی تامین کنیم؟

واژه امنیت همیشه برای هر فرد، دارای ابعاد و معنای بسیار متفاوتی بوده، که برای برخی ایمنت شخصی، برای دیگری امنیت اقتصادی داشته.اما اگر بخواهیم به صورت کلی واژه امنیت را معنی کنیم، باید بگوییم امنیت یعنی دور بودن از هرگونه خطر و تهدیدی همچنین آماده بودن برای مواجه شدن با خطراتی که هر لحظه ممکن است برایمان پیش بیاید.

کسب و کار چگونه امنیت خانه را به صورت اقتصادی تامین کنیم؟

با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره امنیت خانه به صورت شخصی و اقتصادیی صحبت کنیم.

منظور از امنیت فردی و اقتصای چیست

امنیت فردی:

منظور از امنیت فردی یعنی، شخص در محل کار و محیط پیرامون زندگی خود با خیال آسوده به کار های روزمره رسیدگی کند و بدون استرس به اهدافی که مد نظر دارد فکر کند.

امنیت اقتصادی:

امنیت اقتصادی یعنی از اموال خود که طی چندین سال زحمت به دست آورده است با استفاده از شیوه های متفاوت محافظت و نگهداری کند.

چند گام مهم برای امنیت خانه به صورت اقتصادی

امروزه با بالا رفتن آمار سرقت در کشور و به هم ریخته شدن وضعیت اقتصادی، تامین امنیت خانه و جلوگیری از سرقت، یکی از دغدغه های اصلی همه ما بوده که برای محافظت از آن ها بهتر است با توجه به راه کارهایی به آسانی از خانه و اموالمان محافظت کنیم.

1-استفاده از سیستم دزدگیر منزل

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن امنیت خانه به صورت اقتصادی استفاده از دزدگیر منزل بوده به دلیل اینکه می تواند در زمان حضور نداشتن شما عزیزان در خانه به راحتی با استفاده از ابزارآلات محافظتی مانند: انواع حسگر ها و سنسور ها از ورود سارقین جلوگیری کند. حتی می تواند با استفاده از اپلیکیشن تلفن گوشی همراه هر لحظه از امنیت محل زندگی یا کار با خبر شوید و یا از راه دور کنترل یک سری وسایل الکترونیکی مانند: سیستم سرمایشی و گرمایشی، کنار و کشیدن پرده ها و ... را بر دست بگیرید.

2-ایمن سازی پنجره ای  خانه و ساختمان

بهترین است سعی کنید پنجره های ساختمان و خانه تا حد اماکن مخصوصا در فصل تابستان بسته نگهدارید مخصوصا طبقات همکف، اول و دوم به دلیل اینکه سارق به راحتی از طریق پنجره های می تواند وارد ساختمان شود و مخفی شود سپس در زمان حضور نداشتن وارد محیط پیرامون شود و اموال را به سرقت می برد.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری ورود سارق از پنجره ها استفاده از سنسور مگنت دزدگیر فایروال بوده. زیرا سنسور مگنت دارای مکانیزم آهنربایی بوده که در قالب های مخصوص در مجاورت یک دیگر بر روی چهار چوب و پنجره نصب می شود و در زمان باز شدن پنجره توسط سارق، حسگر حالت مغناطیسی خود را از دست می دهد و شروع به آژیر زدن می کند و اطرافیان را از ورود سارق به ساختمان با خبر می کند.

3-استفاده از گاو صندوق

یکی دیگر از راه های محافظت اموال خود، تهیه و خریداری گاو صندوق بوده که تا حد اماکن می تواند از سرقت رفتن اموال با ارزش جلوگیری کند. اما لازم به ذکر بوده گاو صندوق باید یا بسیار بزرگ و سنگین باشد یا بسیار مقاوم. به این دلیل که ممکن است به راحتی وارد خانه شده، با حمل و دیلیم کردن گاو صندوق توسط میله، اشیاء با ارزش را به سرقت ببرند. یا از سوی دیگر اگر نتوانند به وسایل داخل گاو صندوق دستبرد بزنند با برداشتن اشیاء های دیگر مانند: تلوزیون و ... به سرقت خود پایان دهند.

امنیت۱

4-توجه به نقاط تاریک

برای جلوگیری از سرقت سارقین از 11 شب به بعد، بهتر است تا زمانی که ممکن است نقاط تاریکی که ممکن است در آن مکان سارق پنهان شود را با استفاده از لامپ روشن فرمایید. همچنین برای ورود سارق به مکان های تاریک می توانید از حسگر حرکتی دزدگیر استفاده فرمایید تا از ورود و پنهان شدن در مکان های تاریک جلوگیری فرمایید.

سنسور حرکتی دزدگیر منزل به کوچکترین حرکت بسیار حساس بوده و اگر حرکات مشکوکی را تشخیص دهد در سریع ترین حالت با استفاده از فرکانس خطر به پنل مرکزی سیستم حفاظتی یا همان دزدگیر پیامی را ارسال و منجر به صدا در آمدن آژیر هشدار، ارسال پیامک و تماس تلفی با شماره صاحب دستگاه می شود.

5-استفاده از درب های ضد سرقت

با نصب درب های امنیتی ضد سرقت می توانید تا حد امکان از ورود سارق به برج های ساختمان جلوگیری فرمایید. هرچه درب ضد سرقت از لگوریتم پیشرفته و جدید تر برخوردار باشد می از ورود سارق جلوگیری کرد.

اما همانطور که در پاراگراف بالاتر توضیح دادیم، سارقین هر روز در حال پیشرفت هستند و با دیلم کردن درب های ضد سرقت یا به روش های دیگر درب را خراب کنند و به راحتی وارد محیط زندگی شما شوند.

امنیت۲

یکی از اقتصادی ترین راه برای محافظت از خانه

از اقتصادی ترین راه برای بالا بردن امنیت محیط پیرامون، استفاده از دزدگیر اماکن بوده، به دلیل اینکه سیستم حفاظتی با استفاده از انواع سنسور ها، آژیر ها و .... که در پاراگراف بالاتر با مقداری از آن ها آشنا شده اید بدون هیچ هزینه اضافه تری به راحتی از اموال شما محافظت کند و امکانات دیگری در اختیار می گذارد مانند:

کنترل از راه دور:

زمانی که شخصی همراه با خانواده به مسافرت داخلی و خارجی برود با استفاده از دزدگیر منزل می تواند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه سیستم روشنایی را در مدت زمان مشخص خاموش یا روشن کند تا سارق متوجه نبودنشان در خانه نشود.

کنترل پرده ها:

دزدگیر فایروال این قابلیت را در اختیار کاربر گذاشته تا بدون دخالت از دست  پرده ها و با کمک گرفتن از رله در پنل مرکزی در روز پردها کنار و در تایم شب پرده ها کشیده شوند.

ارسال پیامک و تماس در زمان خطر:

دزدگیر منزل این قابلیت را دارد که حتی کوچک ترین خطر را با ارسال پیامک و تماس با خط تلفن شهری به صاحب دستگاه گزارش و آن ها را آگاه می سازد.

سخن آخر:

در کل می تواند گفت دزدگیر یکی از اقتصادی ترین راه ها برای محافظت از اموال شما در محل زندگی و محیط کار بوده، که هر کدام از اکسسوری آن ها می تواند از ورود سارق به تنهایی محافظت کند و سارق را به ترساند و دیگر نیاز به هزینه های دیگر مانند خرید ابزارهای حافظتی دیگر مانند حفاظ، گاو صندوق و ... دیگر نمی کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها