|
کدخبر: 324720 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

سلاح شکاری هم قیمت خودرو / ساچمه ای ۱۵۰ میلیون فروخته می شود

در این گزارش به بررسی قیمت انواع سلاح شکاری و ساچمه ای پرداخته ایم.

اقتصاد سلاح شکاری هم قیمت خودرو / ساچمه ای ۱۵۰ میلیون فروخته می شود

قطعا همه ما سفرهایی را داشته ایم که به طبیعت بوده و دلمان می خواست یک اسلحه شکاری نیز همراه داشتیم تا کمی اوقات فراقت خود را با شلیک به هدف های مشخص شده سپری کنیم. هدف همیشه نمی تواند شکار و حیوانات باشد بلکه می توان یک بطری آب یا اشیا دیگری باشد. پس قطعا دلمان می خواست یک اسلحه شکاری خوب همراه داشتیم و تیراندازی خود را به رخ دیگران می کشیدیم. اسلحه شکاری ساچمه هایی خاص دارند و طبق همان ساچمه ها باید برای آن ها مجوز تهیه کرد. یکی از شرایط دریافت اسلحه شکاری، این است که سن ۱۸ سال را رد کرده و اگر در ایران زندگی می کنید، باید تابعیت ایرانی داشته باشید. طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نگهداری، حمل و استفاده از تفنگ های بادی فنری با کالیبر ۵.۵ و ۴.۵ میلی متر به مجوز نیاز ندارد و بدون هیچ مجوز قانونی می توانید از آن ها استفاده کنید.

سلاح-ساچمه ای

تیراندازی با سلاح های بادی، یکی از سرگرم کننده ترین و هیجان انگیز ترین تفریحاتی است که می توان در طبیعت انجام داد. لازم به ذکر است که اگر کالیبر اسلحه بادی شما بالای ۵.۵ میلی متر باشد، نیاز دارید تا مجوز آن را دریافت کنید. دریافت مجوز تفنگ بادی، مراحل چندان سختی ندارد و یکی از این مراحل ارائه گواهی پزشکی سلامت جسمانی و عقلانی از سوی پزشک معرفی شده است. همچنین نیاز است تا سن قانونی را رد کرده و بالای ۱۸ سال باشید. تفنگ های بادی قیمت های بسیاری دارند و نسبت به کارایی قیمت گذاری می شوند. این سلاح ها در ابعاد کوچک کمری و سایز های بزرگ تر خرید و فروش می شوند.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت های خاص سلاح های بادی شدیم. در یکی از سایت های فروش سلاح بادی، قیمت یک کلت کمری، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت یک سلاح بادی در سایز بزرگ، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین اگر جنس بدنه این سلاح های بادی با کیفیت باشد و آپشنی مانند دوربین روی آن نصب باشد قیمت بالاتر می رود. به عنوان مثال، تفنگ بادی در سایز بزرگ که یک عدد دوربین روی آن نصب است و جنس بدنه بسیار خوبی دارد و به سلاح اسنایپر نیز آن را می شناسند، در این سایت، ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین نمونه بدون دوربین آن و با جنس چوب، ۴۱ میلیون تومان به فروش می رسد.

تفنگ-بادی

در جدول زیر می توانید قیمت تعدادی از سلاح های بادی را مشاهده کنید.

 

سلاح بادی

قیمت

تپانچه گازی

۲۰،۰۰۰،۰۰۰

سلاح بادی با دوربین

۹۸،۰۰۰،۰۰۰

تفنگ بادی چیتی

۴،۹۰۰،۰۰۰

تپانچه ورزشی

۳،۴۸۰،۰۰۰

سلاح گازی کمری

۶،۵۰۰،۰۰۰

سلاح بادی معمولی با دوربین

۲۲،۰۰۰،۰۰۰

دوربین معمولی برای سلاح

۲،۲۰۰،۰۰۰

سلاح شکاری

سلاح های شکاری، با سلاح های ساچمه ای تفاوت بسیاری دارند و در سلاح های شکاری از گلوله واقعی استفاده می شود و بیشتر برای شکار حیوانات بزرگ کاربرد دارد. هرچند که شکار اقدام مناسبی نیست اما افرادی هستند که یا سلاح های شکاری، اقدام به گشتن حیوانات می کنند. البته کاربردهای دیگری هم دارد که می توان از آن برای مسابقات تیراندازی و یا اوقات فراغت استفاده  کرد. این سلاح ها قیمت بسیار بالایی دارند و در بسیاری از سایت ها خرید و فروش می شوند.

سلاح-شکار۱

در یکی از سایت های فروش سلاح قیمت یک اسلحه شکاری، ۲۷۰ میلیون تومان است. این سلاح نیمه اتومات بوده و کشور سازنده آن روسیه است. یک اسلحه شکار دیگر در این سایت وجود دارد که ساخت ایران بوده و ۲۵۰ میلیون تومان تومان به فروش می رسد. سلاح های شکاری که گلوله واقعی دارند، در شرایط خاصی مجوز به آن تعلق می گیرد. به عنوان مثال، اگر قصد دریافت مجوز دارید باید حتما دوره سربازی را پشت سر گذاشته و یا اینکه در دوره های آموزشی کار با سلاح شرکت کرده باشید. همچنین باید گواهی سلامت جسم و عقلی را نیز دریافت کنید و سن شما ۱۸ سال به بالا باشد.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع سلاح شکاری را مشاهده کنید.

 

سلاح شکاری

قیمت

سلاح شکاری ساخت آلمان

۱۸۰،۰۰۰،۰۰۰

سلاح شکاری مدل رمینگتون

۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰

سلاح شکاری برنو مدل کارابین

۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰

سلاح شکاری نیمه اتومات ام پی

۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰

سلاح شکاری برنو ساخت ایران

۱۸۵،۰۰۰،۰۰۰

 

در جدول بالا قیمت تعدادی از سلاح های شکاری که می توان مجوز آن ها را دریافت کرد مشاهده کردید. البته قیمت های دیگری هم وجود دارد اما ما به تعدادی از آن ها اشاره کردیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها