|
کدخبر: 324637 امیرمحمد درویش

گفت و گوی گسترش نیوز با سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران؛

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی / تسهیلات دریافت تاکسی برقی چیست؟

مالکی گفت: امسال نیز، مانند سال گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه، افزایش نرخ کرایه های تاکسی را خواهیم داشت که این افزایش قیمت میانگین ۴۵ درصد خواهد بود.

اقتصاد افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی / تسهیلات دریافت تاکسی برقی چیست؟

تاکسی های برقی و ورود آن ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، اتفاق مثبتی خواهد بود. آلودگی هوا و دود ناشی از خودروهای فرسوده، سبب بروز بسیاری از بیماری ها شده است و تاکسی های برقی می توانند تا حد بسیار زیادی، در کنترل و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی داشته باشند. از سوی دیگر، مدیریت مصرف بنزین صورت خواهد گرفت. این خودروها توسط ایستگاه های شارژ برقی شارژ می شوند. پس تا حدودی، مصرف بنزین کاهش پیدا می‌کند.

شکل ظاهری این خودروها اهمیت بسیاری برای سیمای شهر است. تاکسی های فرسوده که اکنون در سطح شهر تردد می کنند، کنار می روند و تاکسی های برقی با ظاهری جذاب، وارد خیابان ها می شوند. قرارداد بسیار خوبی میان شهرداری با خودروسازان منعقد شده است که به زودی شاهد خواهیم بود که تمام تاکسی های برقی در سطح شهر فعالیت خواهند کرد.

تاکسی-مشکی

ورود تاکسی برقی با ۲ شیوه متفاوت

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران، دربارۀ آخرین وضعیت واردات تاکسی های برقی، به خبرنگار گسترش نیوز گفت:  روش ورود این تاکسی ها به کشور، با ۲ مدل متفاوت صورت گرفته است. مدل اول تاکسی های برقی هستند که شهرداری تهران خریده است و  از اول اردیبهشت  به مرور زمان در فاز های مختلف وارد کشور خواهد شد.

مالکی ادامه داد: مدل دوم تاکسی هایی هستند که از ظرفیت خودروسازان داخلی استفاده شده است و طبق توافق نامه ای که میان وزارت صمت و شهرداری منعقد شده، خودروهایی که از وزارت صمت تأیید شده و استانداردهای لازم را دارند، بهره برداری خواهند شد و شهرداری نیز قراردادهایی را با این خودروسازان منعقد خواهد کرد. تاکنون با چند شرکت خودروساز موافقت نامه هایی امضا شده است و اولین خودروهای برقی که قرار است به عنوان تاکسی وارد ناوگان شوند، وارد تهران شده اند که تعداد آن هزار دستگاه است.

شادی-مالکی

وی افزود: این خودروها برای شرکت کرمان خودرو هستند و تعداد هزار دستگاه خودرو برقی تحویل داده اند و قرار است تا یک ماه آینده هزار دستگاه دیگر وارد شود. درحال حاضر نیز این تعداد دستگاهی که وارد شده اند، در حال طی کردن مراحل دریافت پلاک تاکسی هستند. این تاکسی ها قرار است به رانندگان تاکسی که خودرو فرسوده است، به شرط اسقاط خودرو تحویل داده شود. این تاکسی ها طبق شرایط و مدل های مالی که ظرف چند روز آینده منتشر خواهد شد، به رانندگان تاکسی تحویل می شود. طی روزهای آینده فراخوانی صادر خواهد شد و تاکسیرانان عزیزی که مشمول این طرح می شوند، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه این گفت و گو به خبرنگار گسترش نیوز گفت: اولویت تردد تاکسی‌های برقی با ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای پرتردد و شلوغ و پرمسافری مانند فرودگاه‌ها یا بازارهای بزرگ و اصلی شهر خواهد بود که در مورد تعدادی جزئیات آن به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد. ورود تاکسی برقی را امسال به تدریج به ناوگان تاکسیرانی تهران خواهیم داشت و با توجه به قرارداد منعقد شده با طرف چینی، برای امسال ۲۵ هزار تاکسی که از مدل سدان هستند، ۱۰ هزار تاکسی ون و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی ویژه برقی برای شهر تهران در نظر گرفته است که می تواند تحول خوبی در ناوگان حمل و نقل شهری ایجاد کند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد خودروهای تاکسی ها فرسوده هستند و باعث ایجاد مشکل می شوند. بنابراین در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تا مرز ۴۰هزار خودرو، امکان جایگزین خودروی برقی با فرسوده های دیزلی را داریم.

شارژ-خودرو

ایستگاه شارژ تاکسی برقی

مالکی در خصوص تأمین جایگاه شارژ خودروهای برقی اظهار کرد: در حال حاضر در بعضی از نقاط شهر، این ایستگاه ها در پهنه های مختلف شمالی و شرقی و غربی نصب شده و تعداد ۷۴ نازل برای شارژ خودروهای برقی موجود است. همچنین تعدا  ۹۳۰ نازل دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ در سطح شهر و در  ۱۲۰ نقطه که جانمایی شده است، نصب خواهد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران در پایان دربارۀ افزایش نرخ کرایه های تاکسی گفت: هرساله در ابتدای اردیبهشت ماه، نرخ کرایه های تاکسی و به طور کلی حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می کند. امسال نیز، مانند سال گذشته، از ابتدای اردیبهشت ماه، افزایش نرخ کرایه های تاکسی را خواهیم داشت. این افزایش قیمت میانگین ۴۵ درصد خواهد بود.

  • مجتبی رحیمی ارسالی در

    یا خدا هر کس اینارو بگیره بدبخت شده .. م اشین چینی اونم برقی اونم تاکسی چه شود شارژ کردنش ی بدبختی تعمیراتش که کس ی سر در نمیاره ی بدبختی باهاش نمیشه از ش هر خارج شد چون به مشکل بخوره باید کولش ک نی ی بدبختی و ...

  • ناشناس ارسالی در

    نه امار قیمت میدهید نه نحوه واگذارید بس که هستید سوخته

  • بازنشسته ارسالی در

    متاسف برای عالمینی که هرروز بالای منبر میگویند دروغگو دشمن خدا است ولی درعمل گویا خودشان دشمن خدا هستند تورم‌ صدرصد کرایه تاکسی ۴۵ درصد به گفته خودشان ولی افزایش حقوق بازنشسته ۲۰ درصد واقعا چه اشخاصی به بهشت میروند

  • فرهاد ارسالی در

    شورای شهر تهران چرا این تصمیم گرفتند مگر حقوق ها ۴۵ درصد رفت بالا زور زدن ۲۰درصد میخوان اضافه کنند من در ماه ۲۸۰۰۰۰۰ دومیلیون هشتصد هزار تومان میگریم با ۵ نفر دست چپ من از مچ قطع شده از کار افتاده هستم با این پول چیکار کنم لعنتی ها خدایا ایشاالله هر کسی که این تصمیم گرانی گرفتند خودشان وخانواده شان نابود بشن یک سری بی سواد سر کارند هر روز تصمیم غلط میگیرند خدا لعنت تان کنه گرانی فقر بدبختی بوجود میارند گم شو برید يکی بلد هست با سواد اقتصادان بلد باشه شواری شهر مجلس وجای های ديگه همه مدارک هاشان قلابی پولکی گرفتند وگرنه مملکت به این روز نمی افتادن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها