|
کدخبر: 324560

بازار رمز ارز / بازار ارز دیجیتال / ارز دیجیتال

سرنوشت ماینرها بعد از هاوینگ / خریداران هنوز به بازار اعتماد دارند؟

به نظر یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو به نام مارکوس تیلن (Markus Thielen)، که رئیس بخش تحقیقات شرکت تن‌ایکس ریسرچ (۱۰X Research) است، احتمال وجود دارد که در ماه‌های پس از هاوینگ بیت کوین، مانند دوره‌های قبلی، مقادیر زیادی از بیت کوین توسط ماینرها فروخته شود.

اقتصاد سرنوشت ماینرها بعد از هاوینگ / خریداران هنوز به بازار اعتماد دارند؟

با توجه به محاسبات او، استخراج‌کنندگان احتمالاً حدود ۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال بیت کوین را به فروش خواهند رساند. بر اساس داده‌های تاریخی، چنین حجمی از فروش در چرخه‌های قبلی نیز مشاهده شده است و این موضوع معمولاً باعث توقف روند صعودی قیمت می‌شود. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰ برای پنج ماه در محدوده ۹۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ دلار باقی ماند.

هاوینگ بعدی بیت کوین در حدود ۴ تا ۵ روز دیگر به وقوع خواهد پیوست و در صورت تکرار الگوهای تاریخی، این احتمال وجود دارد که تا ماه اکتبر آتی، شاهد روند صعودی قابل‌توجهی نباشیم.bitcoin-miners-dump-5-

هاوینگ-بیت-کوین

تیلن می‌گوید:

ماینرها تمایل دارند در آستانه هاوینگ، دارایی خود را ذخیره کنند که به عدم تعادل در عرضه و تقاضا و متعاقب آن، افزایش قیمت بیت کوین منجر می‌شود. این اتفاق در حال حاضر رخ داده است و قیمت بیت کوین از زمان شروع سال ۲۰۲۴ افزایش یافته و در ۱۴ مارس در پی رشدی ۷۴ درصدی، سقف تاریخی ۷۳۷۳۴ دلار را به ثبت رساند. در ادامه، قیمت تا اواسط آوریل به زیر ۶۲ هزار دلار رسید.

تیلن همچنین معتقد‌ است که آلت‌کوین‌ها، در چنین وضعیتی متحمل فشار می‌شوند. قیمت بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته به شدت سقوط کرده و بسیاری از آنها تا سقف‌های قیمتی ثبت شده در سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارند.

همان‌طور که برخی پیش‌بینی می‌کنند، حتی اگر رابطه‌ای بین هاوینگ و افزایش قیمت آلتکوین‌ها وجود داشته باشد، شواهد تاریخی نشان می‌دهند که این افزایش معمولاً حدود شش ماه بعد از این رویداد آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها