|
کدخبر: 324230

بازار مسکن | قیمت خانه| رهن و اجاره خانه| مالیات خانه

وام مسکن برای این افراد ۱۷۰ برابر شد / خرید خانه آسان می شود؟

برای انتفاع از تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی، شرط اولیه این است که متقاضی باید تحت پوشش سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی باشد، همان‌طور که از نام این تسهیلات پیداست.

اقتصاد وام مسکن برای این افراد ۱۷۰ برابر شد / خرید خانه آسان می شود؟

بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های اساسی اقتصاد هر کشور، به عنوان یک حوزه حیاتی و حیاتی برای فعالیت‌های اقتصادی شناخته می‌شود. این بازار شامل خرید، فروش، اجاره و ساخت مسکن، از جمله واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی است. ارزش‌های ملکی به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های مالی محسوب می‌شوند و تحولات در این بازار می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد کلان داشته باشد.

دی‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ابلاغ شد. بر این اساس، وام ودیعه مسکن در شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

اکنون پس از گذشت حدود سه ماه مدیرعامل بانک مسکن دوباره از افزایش ۱۷۰ درصدی سقف این تسهیلات در قالب حمایتی برای معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی و مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داده است.

نخستین شرط برای مشمولان تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی، همان‌طور که از نام آن پیداست، تحت پوشش بودن متقاضی در سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی است.​

در قدم بعدی، متقاصی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. همچنین در صورت مجرد بودن، متقاضی باید از شرط سنی پیش‌بینی شده برای مجردهایی که می‌توانند درخواست وام ودیعه مسکن ثبت کنند، دارا باشد.

همچنین فرد باید اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‍‌نامه‌ای ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور داشته و تاریخ قراداد اجاره و تنظیم اجاره‌نامه تا پایان زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باشد.​

در سال گذشته، بنیاد ملی نخبگان بخش قابل توجهی از فعالیت خود را به ایجاد بسترهای مناسب برای افزایش تأثیرگذاری نخبگان اختصاص داد. تأمین شرایط ملائم در حوزه معیشت و اشتغال یکی از رویکردهای اساسی بود و به همین دلیل وام خرید مسکن برای نخبگان به مبلغ ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به مبلغ پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت / خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت / خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مؤسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

همچنین متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند. هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت / خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند.

ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 وام مسکن برای این گروه افزایش خواهد یافت

فرشاد سلیمانی در تبریک ایام و فرارسیدن سال نو اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تأکید داشته‌اند که حمایت از نخبگان امری بسیار حائز اهمیت است. او معتقدند که اگر دو عامل حائز اهمیت فراهم شود، نرخ مهاجرت به شدت کاهش خواهد یافت. این دو عامل شامل درگیر شدن و اشتغال نخبگان در مسائل کشور و امکان ادامه تحقیقات می‌باشد. به عبارت دیگر، نخبگان باید در یک محیط مناسب و با امنیت خاطر، استعدادهای خود را به رخ بکشند. به همین دلیل، بنیاد ملی نخبگان نیز در سال گذشته تمرکز عمده خود را بر تسهیل فراهم کردن زمینه مناسب برای افزایش تأثیرگذاری نخبگان قرار داد. ایجاد شرایط مناسب در حوزه اقتصاد و اشتغال نیز از جمله رویکردهای حیاتی این بنیاد بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد که وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان در حال افزایش است.وی در ادامه با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، تائیدات و مجوزهای لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

 

 
 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها