|
کدخبر: 321461

وام ودیعه مسکن / مبلغ وام / قیمت مسکن

خبر مهم درباره وام ودیعه مسکن / این افراد تسهیلات گرفتند

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان عنوان کرد: از تعداد ۱۴هزار و ۱۱۵ نفر در استان، بیش از ۴۶۱ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن دریافت کردند.

اقتصاد خبر مهم درباره وام ودیعه مسکن / این افراد تسهیلات گرفتند

بهزاد کردلو در جمع خبرنگاران توضیح داد: در سال ۱۳۹۹ بیش از  ۱۳ هزار و ۹۱۶ نفر موفق به ثبت نام شدند که ۴۰۸۸ نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مبلغ پرداختی بیش از ۶۱۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ هم ۲۲ هزار و ۷۰۹ نفر ثبت نام کردند، یادآور شد: در این میان سه هزار و ۴۱۷ نفر موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند که مبلغ پرداختی بیش از ۸۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون هم بیش از ۲۲ هزار  نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که  برای ۶۶۱۰ نفر این وام پرداخت شده که مبلغ پرداخت شده بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان است.

کردلو تاکید کرد: در مجموع از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر در استان زنجان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۱۵ نفر در استان موفق به اخذ دریافت وام ودیعه مسکن شدند که مبلغ پرداختی نیز بیش از ۴۶۱ میلیارد تومان می باشد.

وی افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات باشد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازافرینی راه و شهرسازی استان زنجان، از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داد و بیان داشت: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

کردلو ابراز کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان به حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافت و مستاجرانی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور هستند.

افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ شد

بانک مرکزی بخشنامه مربوط به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را که در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است را به ۲۰ بانک عامل ابلاغ کرد و متقاضیان مشمول پس ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به بانک‌ های عامل معرفی می‌شوند.

دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن پس از افزایش سقف تسهیلات اعطایی به بانک های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

براساس این بخشنامه بانک مرکزی، متقاضیان این تسهیلات می‌بایست دارای اجاره­ نامه رسمی یا اجاره ­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، حداکثر شش ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشند. متقاضی موظف است اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کند.

همچنین کلیه متقاضیان و همسر ایشان متعهد هستند که در زمان ثبت­ نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه خواهند بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها