|
کدخبر: 324018

وام مسکن / مسکن ملی / نهضت ملی مسکن

خبر مهم درباره نهضت ملی مسکن / واحدها آماده شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه صد و ششم شورای مسکن استان اعلام کرد که اداره کل این اداره برنامه‌ریزی کرده است که یک هزار و ۸۴۲ واحد از نهضت ملی مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شود.

اقتصاد خبر مهم درباره نهضت ملی مسکن / واحدها آماده شد

حسین جنتی اظهار کرد: برنامه افتتاح اردیبهشت ماه شامل ۲۰۰ واحد مسکن ملی در شهرستان اسلامشهر، ۳۰۸ واحد در رباط‌کریم، ۵۰۴ واحد در شهریار، ۶۳۰ واحد در پاکدشت و ۲۰۰ واحد پروژه "محک" در شش شهرستان دماوند را در بر گرفته است. این تعداد واحد به جمع ۱۸۴۲ واحد می‌رسد.

وی گفت: در جلسه صد و ششم شورای مسکن استان تهران بر اهمیت پای کار بودن و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمت رسان و آب و برق و گاز تاکید شد و مقرر شد پروژه‌هایی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مطابق قانون در فایل ارائه خدمات سریع وزارت نیرو قرار بگیرند.

جنتی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر و ملی نیز در شهر جدید پرند به مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: در این جلسه بر ارائه هر چه سریع‌تر آورده مالی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و همچنین استانداری تهران تاکید شد تا ارائه خدمات به مردم در اولویت باشد.

این مقام مسوول، از دیگر موارد مطروحه در جلسه شورای مسکن روز گذشته را دستور برای شروع مقاوم سازی پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی قرچک، تسریع در فرآیند آماده سازی زمین برای پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن و همچنین تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی ۱۴۵ هکتاری پرند اعلام‌کرد.

محدودیت زمین در گیلان نباید مانع اجرای پروژه ساخت مسکن باشد

اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان اظهار کرد: درخصوص تامین مسکن برای مردم تعهداتی داریم؛ لذا، برای حل مشکلی که در تامین زمین وجود دارد رایزنی هایی با نهادهای مختلف انجام شده تا از طریق زمین هایی که در اختیار دارند بتوان بخشی از این محدودیت را رفع کرد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از این محدودیت در باز آفرینی شهری است که شهرداران باید به تعهدات خود در مورد بافت های فرسوده عمل کنند؛ در خصوص تامین مسکن روستائیان و محرومان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم طرح هایی در قالب نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و خود مالکی در حال انجام است؛ در بخش خود مالکی متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده اند تا ساخت و ساز با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه به مشارکت مردم اعتماد و اعتقاد داریم گفت: امور با مشارکت مردم شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت؛ در نهضت ملی مسکن نیز با توجه به اینکه عمده فعالیت ساخت و ساز در سال ۱۴۰۱ آغاز شد اکنون بخشی از پروژه با سرعت متوازن درحال پیشرفت است؛ برخی موانع نیز با برگزاری جلساتی رفع خواهد شد، در رایزنی با برخی دستگاه‌های خدمات رسان برق، گاز و آب هرچه سریعتر مسکن متقاضیان تامین می شود.

عباسی افزود: خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر هم در اولویت تامین مسکن قرار خواهند گرفت و تاکنون تعدادی از این خانواده ها صاحب زمین شده اند؛ اما به علت محدودیت زمین در گیلان به هر ۲ خانواده یک قطعه زمین ۲۰۰ متری واگذار شد تا به نحو دلخواه و با مشارکت یکدیگر نسبت به احداث مسکن اقدام کنند.

وی گفت: در مناطق شرق استان نیز محدودیت زمین با کمک نهادهای انقلابی برطرف خواهد شد تا به تعهدات خود در قبال مردم به درستی عمل کنیم؛ طی یک ماه آینده این موارد باید شفاف سازی شود تا آمار منعکس شده برای مردم ابهام ایجاد نکند؛ لذا از دستگاههای مربوطه خواستیم تا هفته نخست اردیبهشت با پایش درست داده ها، اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند تا در بخش مسکن و اشتغال به تعهدی که به مردم داریم عمل کنیم.

استاندار گیلان با بیان مخالفت خود با تغییر کاربری‌های شخصی و ویلاسازی در روستاها، افزود: باید شرایط‌ برای ساخت مسکن در روستاهای منطقه فراهم شود؛ روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان چندان رضایت بخش نیست در این خصوص هم اقدامی جهادی نیاز است.

عباسی تصریح کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در گیلان تکمیل شود؛ لذا دستگاه‌های متولی باید در جلسات آتی آماری از میزان پیشرفت پروژه ارائه کنند و موانع را در سایه تعامل بین دستگاهی برطرف کنند.

وی تهیه مسکن و اشتغال را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: در این خصوص هیچ عذری پذیرفتنی نیست؛ دستگاههای مربوطه باید برخورد لازم را با پیمانکارانی که در تکمیل پروژه طرح نهضت ملی مسکن خلل ایجاد می‌کنند داشته باشند و در مقابل از پیمانکاران متعهد نیز حمایت لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به مهاجرت معکوس و افزود: بسیاری از مردم بومی روستایی به دلیل عدم ساخت مسکن در محل زندگی خود برای فرزندانشان ناچار به شهرها مهاجرت می‌کنند؛ متولیان حوزه مسکن باید مجوز ساخت مسکن را باتوجه به قوانین موجود صادر کنند.

استاندار گیلان گفت: فرمانداران متولی تهیه اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها هستند و در حوزه خود موظف اند اراضی مورد نظر را در تعامل با دستگاه‌های اجرایی تامین کنند.

عباسی خواستار ارائه گزارش از میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن به طور هفتگی به شورای مسکن شد و اظهار کرد: در حوزه مسکن روستایی و شهری طرح نهضت ملی مسکن و محرومیت‌زدایی باید بخش اعظمی از مسکن درحال ساخت تا هفته دولت آماده و کلید آن به متقاضیان تحویل شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها