|
کدخبر: 29389

برنامه بازآفرینی شهری اجرایی می شود

معاون اقتصادی رئیس جمهوری از چهار گام دولت برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری خبر داد که این چهار گام تامین زمین، رفع مشکلات اداری و ثبتی، تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی و همچنین اعطای تسهیلات تشویقی را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان امروز در حاشیه سی و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در این طرح منتظر اقناع ساکنان بافت های فرسوده و تکیه بر نوسازی ساختمان به ساختمان نماند و اقداماتی برای عملیاتی شدن آن در دستور کار قرار داد.

وی گفت: رییس جمهوری همه وزارتخانه را موظف کرده است که زمین های آزاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا محله های جدید روی این زمین ها احداث شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار کرد: علاوه بر زمین، دولت برنامه ای طراحی کرده است که مشکلات اداری، ثبتی و پروانه ای احداث مسکن های جدید را برطرف کند.

نهاوندیان احداث تاسیسات زیربنایی و روبنایی را سومین گام دولت در اجرای برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری ذکر کرد و گفت: منابع مالی احداث این تاسیسات در بودجه عمرانی دستگاه های مختلف دیده شده است.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهوری، در برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری خریداران واحدهای اضافی جدید، از تسهیلات تشویقی برخوردار می شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها