|
کدخبر: 325035

افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله نهایی / واریزی جدید چه زمانی انجام می شود؟

طبق برنامه هفتم توسعه، از ابتدای سال جاری باید اقداماتی انجام شود تا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با توجه به افزایش مالیات بر ارزش افزوده تناسب‌سازی شوند.

اقتصاد افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله نهایی / واریزی جدید چه زمانی انجام می شود؟

از ابتدای امسال، بازنشستگان کشوری و لشگری نگران اجرای متناسب‌ سازی حقوق خود هستند و خواستار اجرای آن از اردیبهشت شده‌اند.

با این حال، فعالان صنفی بازنشستگان می‌گویند: پیگیری‌ها نشان می‌دهد پیش‌نویس آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله نهایی است. پس از نهایی شدن این آیین‌نامه، بایستی برای اجرا ابلاغ شود؛ در مرحله‌ی بعد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

سن-بازنشستگان

اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری

روز گذشته در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری آمده بود: با توجه به عدم برگزاری مناقصه بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۳ و جهت تسهیل روند درمانی بیمه شدگان مشترک این صندوق، تا پایان اردیبهشت و مشخص شدن برنده مناقصه، جهت خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ معرفی‌نامه آنلاین صادر می‌شود.

همچنین پذیرش امانی اسناد خسارت درمانی سال ۱۴۰۳ در شعب آن شرکت همچنان صورت می پذیرد و بنابراین جای نگرانی برای بازنشستگان نیست.

در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.

در اطلاعیه‌ای که منتشر شده، اعلام شده است که به دلیل عدم برگزاری قرارداد بیمه تکمیلی درمان در سال ۱۴۰۳، سامانه ثبت‌نام و انصراف تا زمان تعیین تکلیف برنده مناقصه غیرفعال خواهد بود.

در حال حاضر شرکت بیمه آتیه سازان حافظ با هدف تنظیم بازار کیفی بیمه تکمیلی درمان در سطح کشور بازنشستگان را بر عهده دارد.

همچنین پیش از این اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: مهلت پذیرش اسناد خسارت متفرقه درمانی سال ۱۴۰۲ صرفا تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ است.

از شرکت آتیه سازان خواسته شده تا این موضوع ضمن اطلاع رسانی به همه شعب و نمایندگی های آن شرکت در سراسر کشور، به شکلی برنامه ریزی شود که با همه مراجعان حداکثر همکاری صورت گرفته و موضوع به آنها اطلاع داده شود.

بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان یک نوع بیمه است که به آنها امکان ارائه خدمات پزشکی و درمانی بیشتری را فراهم می‌کند. این بیمه عموماً توسط سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی ارائه می‌شود و به بازنشستگان و همسرانشان اجازه می‌دهد خارج از بیمارستان‌های دولتی نیز از خدمات درمانی استفاده کنند. بیمه تکمیلی درمان معمولاً شامل خدماتی مانند مشاوره پزشکی، خدمات دندانپزشکی، داروهای تخصصی، پروتزها، مراکز توانبخشی و خدمات بستری در بیمارستان‌های غیردولتی می‌شود. این نوع بیمه معمولاً با پرداخت حق بیمه اضافی توسط بازنشستگان قابل فعالسازی است. هدف اصلی بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان، ارائه حمایت و کمک مالی در مواقع نیاز به خدمات درمانی پیچیده و گران قیمت است.

آیا بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان در تمامی کشورها ارائه می‌شود؟

خدمات بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان ممکن است در کشورهای مختلف به صورت متفاوت ارائه شود. سیستم‌های بیمه و نحوه فراهم کردن خدمات درمانی به بازنشستگان در هر کشور ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی، بسیاری از کشورها سامانه‌های بیمه تکمیلی درمان را برای بازنشستگان فراهم می‌کنند. این بیمه‌ها می‌توانند توسط دولت، صندوق بازنشستگی یا شرکت‌های بیمه ارائه شوند. هدف اصلی این بیمه‌ها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اضافی به بازنشستگان است که خارج از محدوده بیمارستان‌ها و خدمات پایه ارائه می‌شوند.

با این حال، نحوه پوشش و دسترسی به خدمات بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان ممکن است در هر کشور متفاوت باشد. این شامل پوشش‌های مختلف در حوزه‌های مانند مشاوره پزشکی، داروهای تخصصی، خدمات دندانپزشکی، پروتزها و سایر خدمات درمانی باشد.

منبع: طلا
  • قاسم ارسالی در

    یعنی دولت شش ماه پیش افزایش حقوق ده درصدی اعلام کردi دو ماه بعد سال افزایش میده اینقدر بی لیاقته یکی از اختلاصارو بدید بازنشسته ها نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    به نام خدا.سلام . تو را به کلام الله .بگ ذارید تو بیابان مستأجران خانه بسازند. قی مت خوراکی و قیمت مسکن خیلی گران شده.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه تورم اضافه شود

  • یاسر ارسالی در

    با توجه با اینکه کشور های ترکیه و امارات و عربستان جزئ 40 کشور مطرح جهان که بیشت رین امکانات رفاهی برای بازنشستگانشان فرا هم میکنند هستند پیشنهاد دارم یک دوره کار اموزی برای وزیر تعاون و متولیان بازنشست گان پر ادعای کشوری و لشگری در یکی از این سه کشور دایر و اینها بروند و یاد بگیرند که چگونه امورات بازنشتگان را انجام و به انها احترام بگذارند

  • رامین ارسالی در

    بیمه داریم تا بیمه! بازنشستگان مظلوم رو گرفتار بیمه تکمیلی آتیه ساز کردن که هیچگونه تعهدی نسبت به بیمه شده نداره و فقط اسم بیمه رو یدک می کشه

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    یا ایهاالذین امنوا لم تقولون ما تفعلون

  • محمدولایی بازنشسته ارسالی در

    صندوق بازنشسته های کشوری دروغ تا کی؟؟؟؟؟ نه داروخانه ها ونه مطب ودکتر ها هیچ قراردادی با بازنشسته ها ندارند::: حق الناس وترس از خدا

  • وکیلی ارسالی در

    به اون خدایی که میگن وجود داره ، با حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش و با وجود دو تا دختر که پشت کنکور موهاشون سفید شد ماهی۸ تومن اجاره خونه میدم ...

    تو خودد حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

  • ناشناس ارسالی در

    ابراهیم رئیسی به همان اندازه که به حقوق بازنشستگان اضافه کرده دیوانه وار وبی منط ق وغیر عادلانه به همان اندازه تعرفه حق بیمه تامین اجتماعی را اضافه کرده ، یعنی از پرداخت کننده بیمه دزدیده وبه بازنشسته می خواهد بدهد ، این یک ستم وظلم آشکار ر ئیسی است .دولت اگر ندارد حقوق بازنشسته ر ا زیاد کند غلط می کند از مردم می دزدد.

  • ناشناس ارسالی در

    خدایا این دولت رئیسی را خودت هدایت بفرما که همه ی ما بازنشستگان را بیچاره که بودیم بیچاره تر که لعنت خدا برظالمین زمان باد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها