|
کدخبر: 324900

اختصاصی گسترش نیوز؛

داشتن مطب برای پزشکان رویا شد / هزینه های سر سام آور اجاره و پرسنل

اجاره یک مطب ۶۰ متری در فردوس ۳۰۰ میلیون تومان پیش و ماهانه ۲۵ میلیون تومان کرایه خواهد بود.و این تنها بخشی از مخارج یک پزشک برای داشتن مطب است. ضمن اینکه حقوق پرسنل و مالیات و قبوض نیز بر آن افزوده خواهد شد.

اقتصاد داشتن مطب برای پزشکان رویا شد / هزینه های سر سام آور اجاره  و پرسنل

مشکلات مالی و درآمد کم پزشکان، باعث افزایش مهاجرت آنان شده است. تعداد زیادی از پزشکان و متخصصان نیز از حوزه پزشکی خارج شده و به حرفه‌های دیگر پناه برده‌اند. وضعیت پزشکان جوان بسیار نگران‌کننده است، زیرا بسیاری از آن‌ها با مشکلات ازدواج و تأمین مسکن روبه‌رو هستند.

برای اداره یک مطب پزشکی، هر ماه باید مبلغ ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان را برای اجاره مطب، هزینه‌های آب و برق، مالیات، بیمه و حقوق منشی و کارکنان پرداخت شود، در حالی که پزشکان درآمد کافی برای پوشش این هزینه‌ها را ندارند.با توجه به ابلاغیه جدید دولت، تعرفه ویزیت پزشکان فعال در مراکز خصوصی برای سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.به عنوان مثال، تعرفه ویزیت پزشک فوق‌تخصص از ۱۷۲ هزار تومان به ۲۴۱ هزار تومان افزایش یافته است. از دیدگاه پزشکان، این تعرفه‌های جدید به عدالت نمی‌پیوندند و از دیدگاه مردم، نرخ‌های جدید بسیار بالاست و می‌تواند منجر به کاهش استفاده از خدمات درمانی شود. در ادامه قیمت چند واحد اداری در مناطق خوب آورده شده است.

واحد ۵۰ متری
دبستان سند اداری

۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

واحد ۴۵ متری سند اداری واقع در نواب آذربایجان
۴۰۰ میلیون تومان

 

۶ میلیون تومان

 

ولـنجـک ( اداری مدرن ) ۹۰-متر

۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

آپارتمان موقعیت اداری ۱۰۰متری

۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

۲۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

تجاری.متراژ ۶۵
فدک

۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

مجانی

 

آپارتمان ۷۰ متری سند اداری ۱.۲۰۰ میلیارد

 

۳۶ میلیون

 

۱۰۰متر / جردن ۵۰۰ میلیون

 

۴۰ میلیون

 

۶۸ متر /فردوس

۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

آپارتمان ۱۶۰ متری / اداری دروس ۱ میلیارد

 

۸۰ میلیون

 

واحد اداری ۱۱۰ متر فول سرو غربی سعادت آباد
۱ میلیارد ۴۸ میلیون

 

زعفرانیه ۸۵ متر اداری

۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

پاسداران ۷۷ متر سند اداری لابی مبله

۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

از فروش دلار تا مسافر کشی پزشکان

شرایط زندگی برای پزشکان بسیار وخیم شده است. برخی از آن‌ها مجبور به مسافرکشی شده‌اند. همچنین، تعدادی از پزشکان حرفه پزشکی را رها کرده و به حوزه‌های دیگر روی آورده‌اند. برخی از آن‌ها به فروش و ساخت خانه‌ها مشغول شده‌اند و حتی برخی به فعالیت‌های مانند مسافرکشی یا معاملات دلاری روی آورده‌اند. به عبارت دیگر، درآمد پزشکان در یک دوره دهه‌ها اخیر رشد بسیار کمتری نسبت به کارمندان و کارگران داشته و این امر باعث کاهش علاقه به فعالیت در زمینه پزشکی و طبابت در کشور شده است. بسیاری از پزشکان باید با درآمد کم زندگی کنند و هر سال مبالغ زیادی را به عنوان مالیات و بیمه پرسنل پرداخت کنند.

بسیاری از پزشکان، از جمله پزشکان متخصص و فوق تخصص، به دلیل مشکلات مالی از کشور خارج شده‌اند. در طول سه سال گذشته، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار پزشک از ایران مهاجرت کرده‌اند.  این مشکلات منجر به این شده که تعداد زیادی دانشجوی پزشکی در کشور تربیت و فارغ التحصیل شوند و ظرفیت رشته‌های پزشکی به طور غیرمعمول بیشتر از حد معمول شود، اما با این حال، بسیاری از مناطق کشور همچنان با کمبود پزشک مواجه هستند. اگر مسئولان به سرعت برای رفع این مشکلات اقدام نکنند، آینده پزشکی کشور و سلامت جامعه با خطرات جدی روبرو خواهد شد.

سخن پایانی

روند مهاجرت پزشکان، داروسازان و پرستاران افزایشی شده است؛ به طوری که نه تنها فقط پزشکان تازه فارغ التحصیل شده به دنبال فراهم کردن شرایط مهاجرت هستند بلکه حتی برخی از آن هایی که سال هاست از فعالیت شان در کشور می گذرد نیز در این راه قدم می گذارند. مسئولان با این تعرفه ای که سالانه برای درمان مشخص می کنند نه میتوان هزینه های اجاره مطب و خانه را پرداخت و نه امیدی به پیشرفت و توسعه خواهد بود.

منبع: اکو ایران
  • محمود ارسالی در

    بی خودی جو ندهید . جهت مطب پزشکان نیازی به اداری بودن نیست و درامد انها براحتی پ وشش اجاره و خرید مطب را میدهد. پزشکی هم پیدا نمیشه بعد از پنج سال کار مطب وماشین و خانه نداشته باشد

  • آرش ارسالی در

    خبرنگار های کاسبی داریم برای هر صنفی بنا به درخواست آن صنف و یا شخص چنان مینویسن د که انگار مظلوم واقع شده اند. خبرنگار م خصوص اتحادیه املاک بنفع آنها قلم میزنند این هم که برای پزشکان قلم میزند این وسط ملت بدبخت پولداره! یک کم معرفت نداشته هم خوبه دنبالش باشیم .

  • ناشناس ارسالی در

    پزشک زیاد تربیت میکنید ولی با بودجه مملکت برای خارجی‌ها وزارت بهداشت یاد گرفته از اینترن و رزیدنت بیگاری بکشه و برای اینکه حقوق نده پزشک با تجربه استخدام نکنه که البته به جون مردم هم باید اهمیت داد

  • محمد ارسالی در

    علت این است که بیمه ها و دولت برای اینکه از جیب خرج نکنند و سوبسید ندهند . با تص ویب تعرفه نا عادلانه طی ده سال گذشته ، س یستم درمان را فلج کردند و در واقع پزشک و سیستم درمان بجای دولت سوبسید می‌دهد و امسال هم با افزایش ۴۰ درصدی نمی‌تواند مش کل را حل کند. حق مردم دریافت خدمات درمان ی حتی رایگان است که دولت و بيمه ها باید پوشش دهند ولی مافیای بيمه، این مسئولیت را به پزشکان و سیستم درمانی تحمیل کرده‌ اند.

  • ناشناس ارسالی در

    پزشکان که بجای طبابت دارن بساز و بفروش میکنن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها