|
کدخبر: 29783

درخواست معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت:

ضرورت برخورد با مدیرانی که کالای خارجی استفاده می کنند

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث ساخت داخل باور است درواقع ما باید باور کنیم که می‌توانیم توان داخل را افزایش دهیم اما متأسفانه این باور هنوز در تمامی مدیران کشور شکل نگرفته است.

منصور معظمی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که قانون حداکثر استفاده از توان داخل در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، اما ازآنجایی‌که این قانون تاکنون دو بار اصلاح‌شده است، به نظر جنابعالی این قانون تا چه اندازه ضمانت اجرایی دارد، بیان کرد: هر مسئله‌ای که تحت عنوان قانون مطرح می‌شود، همه موظف به اجرای آن هستند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تصریح کرد: ازآنجایی‌که حجم واردات در سال خیلی بیشتر از نیاز است، می‌توان با به‌کارگیری توان داخل همین محصولات وارداتی را در داخل تولید کرد.

وی افزود: ساخت داخل زمانی معنا پیدا می‌کند که چند ویژگی اساسی ازجمله صادرات گرا بودن، داشتن توجیه اقتصادی و بکارگیری فناوری های ‌روز را دارا باشد.

معظمی تصریح کرد: اقتصاد باور و علم نیاز دارد، مدیر دولتی که به‌جای استفاده از امکانات داخل از محصولات خارجی استفاده می‌کند حتماً باید با او برخورد شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها