|
کدخبر: 288666

اتاق بازرگانی و توسعه اقتصادی

مهندس مجید سعیدیان مدیر عامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان کاندیدای ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین

دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی زمانی محقق می شود که مبنای تصمیمات اقتصادی کشور، اجماع نخبگانی ذینفعان اصلی یا همان بخش خصوصی دارای صلاحی و اهلیت باشد.

سعیدیان



اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان فعالین اقتصادی و منتخب صنعتگران، بازرگانان، معدن کاران و کشاورزان این کشور می باشد که پیوسته با موانع توسعه بازار و ارائه خدمات مواجه هستند و تا زمانی که بازیگران اقتصادی مبتلا به امری نباشند راه حل آن مشکل را نیز دست نخواهند یافت.

در این رهگذر اعضای اتاق بازرگانی می توانند با ارائه راهکار های موثر در بخش های اقتصادی کشور، به دولت و مجلس در تصویب قوانین و آیین نامه هایی که کارایی لازم را جهت حل معضلات و دست یابی به توسعه پایدار اقتصادی را داشته باشند تاثیر گذار باشند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که اهم وظایف اتاق های بازرگانی ارائه نظر مشورتی به قوای سه گانه است.

اگر اعضای منتخب اتاق بازرگانی با یک نگاه کارشناسانه توام با تجربه کار اقتصادی، نظرات خود را به دور از منافع شخصی بلکه برای توسعه همه جانبه کشور به زمامداران کشور ارائه نمایند، حاکمیت نیز با نگاهی مثبت و موثر به اجرای نظرات اخذ شده همت خواهد گماشت.

باید در نظر داشت که اتاق بازرگانی می بایست با حفظ استقلال خود از دولت، به عنوان نهاد حامی بخش خصوصی با تعاملی سازنده با بخش حاکمیتی در دفاع از بخش خصوصی جهت توسعه اقتصادی کشور فعال و پویا باشد.

 

نویسنده: مجید سعیدیان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها