|
کدخبر: 285373

استفاده از هوش مصنوعی برای صنایع B2B

سینا تفنگ‌چی-کارشناس فناوری

هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیاز برای سازمان‌های B۲B است، چراکه می‌تواند به تحول تجارت آنلاین کمک کند. طبق نظرسنجی که توسط PROS با همکاری هانوفر انجام شد، پاسخ‌دهندگان معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند به افزایش فروش و فعالیت‌های بازاریابی (۷۳ درصد)؛ به رقابت در بازار امروز (۴۸ درصد)؛ به بهبود خدمات مشتری (۴۵ درصد)؛ در برآوردن خواسته‌های مشتری (۴۴ درصد)؛ به افزایش درآمد (۴۲ درصد)؛ به صرفه‌جویی در هزینه (۴۱ درصد)؛ به برتری نسبت به رقبا (۳۹ درصد) و به افزایش کارآیی عملیاتی (۳۹ درصد) کمک کند.

تفنگچی

هوش مصنوعی و نقش آن در صنایع B۲B

در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی هرگز جایگزین متخصصان نخواهد شد؛ اما یک فرآیند نوآور برای آینده خدمت‌رسانی خواهد بود که منجر به همراهی علم داده با شبکه فروش می‌شود.هوش مصنوعی می‌تواند الهام‌بخش افق آینده برای نمایندگان فروش باشد.

همچنین استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی این قدرت را به سازمان می‌دهد تا اطلاعات بیشتری از مشتریان جمع‌آوری کنند و در سطوحی متشکل از مشتریان، شرکا، بازرگانان، تبلیغ‌کنندگان و رقبا مورداستفاده قرار دهند.بر این اساس، تبلیغات برندینگ نیز یک رویکرد ۳۶۰ درجه مبتنی بر تمایلات، محرک‌ها و رفتارهای خرید پیدا خواهد کرد.از دیگر سو با استفاده از چت‌بات‌ها می‌توان به جذب، مشارکت و دریافت حسن نیت مخاطبان هدف پرداخت؛ همچنین گامی بلند در راستای مدیریت هزینه و به حداکثر رساندن کارآیی و افزایش بهره‌وری برداشت.

به‌گفته متخصص هوش مصنوعی مایکل سِگارا (Miquel Segarra) «وقتی شخصی معتقد است که با «هوش مصنوعی» تعامل دارد، در حقیقت، کاری که انجام می‌دهد تعامل با مجموعه‌ای از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است که برای دقیق بودن در یک کار آموزش داده شده‌اند. این الگوریتم‌ها که به‌درستی ترکیب شده‌اند، احساس تعامل با یک سیستم ظاهرا خودفهم را ارائه می‌کنند.»هوش مصنوعی می‌تواند به نمایندگان فروش کمک کند تا به‌سرعت به محتوای مرتبط و ارزشمند از CRM خود دسترسی یابند و مشتری را به سطوح پایین‌تری از قیف فروش هدایت کند. در واقع، پلتفرم‌های مجهز به هوش مصنوعی حتی می‌توانند توصیه کنند که نمایندگان از چه داده‌های خاصی برای مشتری موردنظر استفاده کنند.

درباره این نکته باید اظهار کرد هوش مصنوعی می‌تواند یک سیستم امتیازدهی محتوای تعبیه‌شده را ارائه دهد که مبتنی بر آن پیش‌بینی می‌شود کدام قسمت از محتوا بیشترین تاثیر را در برنده شدن معامله خواهد داشت.هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به نمایندگان اجازه دهد محتوا را از طریق قابلیت‌های جست‌وجوی پیشرفته پیدا کنند. برای مثال، ممکن است لازم باشد نمایندگان به‌جای عنوان ویدئو، ویدئویی را با تکه‌هایی از گفت‌وگویی که به‌خاطر می‌آورند جست‌وجو کنند.

جمعبندی

بدون‌شک، هوش مصنوعی حال و آینده رشد در صنایع B۲B است و تمام استفاده‌کنندگان از این الگوریتم‌ها می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند کمک بی‌نظیری برای ساخت مدل‌های پیش‌بینی و جذب مشتریان باشد.همچنین هوش مصنوعی می‌تواند محدودیت‌های تخیل برای تجربه هوشمندشده تعامل با مشتریان را از بین ببرد و با بازکردن درب‌های جدید نگارش سناریوهای بازاریابی، به کسب‌وکارها رونق افزون هدیه دهد.

 

نویسنده: سینا تفنگ‌چی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها