|
کدخبر: 121234

ایران کشور مقتدر منطقه

حمزه جلالی- استاد دانشگاه

متاسفانه کشور‌های ضعیف منطقه نظیر امارات و در پشت پرده دیگر کشورهای عرب آشتی با صهیونیست را در دستور کار قرار داده و به مردم مظلوم فلسطین از پشت خنجر زده‌اند و اما ایران اسلامی همیشه به آرمانهای فلسطین وفادار بوده است، برای نخستین بار بعد از هزاران سال تاریخ سرزمین مان، به رهبری ابر مرد تاریخ ایران زمین رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیل تا فرات از تنگه هرمز تا تنگه باب المندب قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

جلالی

 کشتی‌های ایران از کنار ده‌ها پایگاهای امریکا و انگلیس عبور کرده و در حیاط خلوت امریکا نفت را تحویل ونزوئلا می‌دهد ولی متاسفانه هنوز بعضی از مسئولان ضعیف، به برجام نافرجام تکیه دارند که اروپا اینستکس بی‌خاصیت را پیشکش کرده که حتی نهادهای اقتصادی جهانی نظیر صندوق بین الملی پول و بانک جهانی آنرا قبول ندارند و قادر به انجام تراز بازرگانی صادرات و واردات نیست شرکتی که با ۳۰۰۰ یورو تشکیل شده چگونه میتواند ۱۰ها میلیارد یورو را پوشش دهد.

 به تعبیر بنده همانند آب نبات چوبی است که برجام پیشکش کرده و با دبدبه و کب کبه برجام که حتی، یکی از دولتهای اروپایی حاضر نشدند یکی از بانک‌هایشان را جهت تبادلات مالی و ارزی در اختیار برجام قرار دهند!!! چی دادیم چی گرفتیم؟

تحریم‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه اضافه هم شد اروپا که خود را پایبند به برجام می‌داند چقدر در لغو تحریمها کوشید باید گفت عملاً هیچ.

ما هم دوست داریم با همه کشورها ارتباط داشته باشیم اما نه ارتباط ظالم با مظلوم بلکه ارتباط مقتدرانه نه ذلیلانه در این خصوص جا دارد مواردی چند در خصوص شبهاتی که در خصوص هزینه کرد در دیگر کشورها بابت این اقتدار انجام شده بیان کنم:

 ۱) اگر مجموع اختلاس‌ های صورت گرفته توسط آقا زاده‌ها و دیگران را محاسبه کنیم چندین برابر هزینه‌ای هست که توسط جمهوری اسلامی برای آزاد‌سازی کشورهای عراق و سوریه از دست داعش و حتی یمن می‌کند.

 ۲) اینجانب در نامه‌ای سرگشاده به ریاست بانک مرکزی وقت جناب آقای سیف نوشتم در آنجا متذکر شدم که مکانیزمی باید طراحی شود که از طریق سویفت با یک کلیک چندین میلیارد دلار پول این کشور به خارج منتقل نگردد و افرادی که مبادرت به اینکار خواهند کرد سریع از طریق دستگاه‌های نظارتی شناسایی تا هزاران میلیارد تومان پول این کشور قبل از خروج جلوی آن گرفته شود (حد و مرزی و سقفی برای تبدیل ریال به دلار در سیستم بانکی تعریف شود: که به دستور معاون ارزی یا رئیس بانک مرکزی و یا دستور شخص رئیس‌جمهوری هم در این خصوص کارایی نداشته باشد) و همچنین نامه سرگشاده به دکتر همتی در خصوص تقویت پول ملی نوشتم و راههای آنرا ارائه کردم.

 ۳)مجموعه پول هایی که توسط اختلاسگران و آقازاده‌ها از کشور منتقل شده چندین برابر بیش از آن مبلغی است که ایران در دیگر کشورها هزینه کرده است.

 ۴)شبکه اختلاسگران دامنه نفوذشان آنقدر زیاد شد که تا دم گوش رئیس قوه قضاییه سابق و اسبق کشیده شده بود.

 ۵)مثالی را مطرح میکنم در خیابان شاهد درگیری چند نفر با یک فرد ضعیف هستید (همه نگاه می‌کنند و نظاره گر هستند هیچکس کمک نمیکند)چه حالی پیدا میکنید امروز شاهدیم یک کشور فقیر مثل یمن توسط کشور عربستان و امارات با کمک امریکا و انگلیس و دیگر کشورهای با پیشرفته‌ترین سلاح مورد هجمه قرار میگیرد همه نظاره گر هستند و هیچ کشوری کمک نمی‌کند و همچنین سوریه و عراق که تقریبا بطور کامل توسط داعش به تسخیر در می‌آید حتی در شبی که قرار بود کردستان عراق توسط داعش کامل پاک‌سازی شود جناب بارزانی در خاطراتش بیان فرمودند که زنگ زدم واشتگتن، زنگ زدم مسکو و... هیچکدام دست کمک و یاری ندادند زنگ زدم به ایران شماره سردار سلیمانی را دادند.

 بارزانی گفت تماس گرفتم با ایشان و سردار سرافراز ایران زمین گفت: تا صبح مقاومت کنید اول صبح آنجا هستیم وقتی نیروهای ایران رسیدند داعش عقب نشینی کرد و تعدادی که اسیر گرفته بودند از آنها سوال کردند شما که داشتید پیروز میشدید چرا عقب نشینی کردید گفتند از طریق عوامل در داخل کردستان خبر دار شدیم که سردار سلیمانی آمده و ما هم عقب نشینی کردیم.

نویسنده: حمزه جلالی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها