|
کدخبر: 318546

گردشگری/موسیقی/اقتصاد

احیا موسیقی همدان با گردشگری موسیقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان بیان کرد که توجه به احیای موسیقی محلی همدان از طریق توسعه گردشگری موسیقی، نقش بسزایی در حفظ و پایداری موسیقی محلی این استان دارد.

گردشگری احیا موسیقی همدان با  گردشگری موسیقی

 محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به تبدیل شدن صنعت گردشگری به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان در هزاره سوم، اظهار داشت: در این راستا، گردشگری ادبی به عنوان یکی از اقسام گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مناسب، شناسایی فرصت‌ها و بهره‌برداری از مزیت‌های این حوزه، می‌توان در راستای توسعه پایدار و ایجاد تنوع در اقتصاد ملی پیشرفت کرد.

وی با بیان اینکه معرفی مفاخر همدان با گردشگری ادبی محقق می‌شود، تصریح کرد: گردشگری موسیقی یکی از انواع گردشگری است که در حوزه گردشگری فرهنگ جای دارد به‌طوریکه توجه به احیای موسیقی همدان از طریق توسعه گردشگری موسیقی، نقش بسزایی در حفظ و پویایی موسیقی محلی استان خواهد داشت.

معصوم‌علیزاده با اشاره برگزاری افتتاحیه دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» در آرامگاه باباطاهر با تمرکز بر اجرای گروه‌نوازی هنرمندان استان بیان کرد: برای برگزاری این رویداد تلاش خواهیم کرد شاعران و نویسندگان شهیر معرفی شوند چراکه یکی از ویژگی‌های بارز موسیقی همدان بهره بردن ترانه‌سرایان از اشعار شاعران بزرگ همدانی و استناد به اشعار باباطاهر است که این مهم خود یک توانمندی است.

وی با اشاره به برگزاری هفت شب جشنواره در سطح استان افزود: یکی از شب‌های این رویداد به بزرگداشت عارف‌قزوینی ختم می‌شود و این مهم بیانگر تلفیق زیبا بین رویدادهای فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری بوده و فرصت بی‌بدیلی است تا فعالان گردشگری استان به این واسطه میزبان گردشگران علاقمند به موسیقی سنتی در همدان باشند و تورهای استانی را برای حضور علاقمندان در کارگاه‌ها و کنسرت‌ها در سراسر استان فعال کنند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان همدان و به منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد بستری مناسب برای معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان و همچنین معرفی توانمندی‌های گردشگری ادبی در همدان به صورت همایشی و غیررقابتی و با شعار «احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان» طراحی شده است. 

 وی در پایان یادآور شد: آیین اختتامیه رویداد پنجم بهمن در محل سالن مجتمع بوعلی‌سینای همدان با حضور فرهیختگان برجسته کشوری از جمله دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی برگزار می‌شود که می‌تواند یک نقطه عطف در حوزه گردشگری فرهنگی همدان باشد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها