|
کدخبر: 317547

شرایط اخذ ویزای انگلیس

ویزای انگلیس طی شرایط خاصی صادر می‌شود؛ به‌این صورت که متقاضی باید بتواند تمامی شرایط و مدارک تعیین شده از سوی اداره مهاجرت این کشور را مهیا کند؛ سپس برای رزرو وقت سفارت انگلیس و تحویل مدارک اقدام نماید. در این مطلب شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید کشور انگلستان را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید ویزای انگلستان خود را از فلای‌تودی با کمترین قیمت ممکن و پشتیبانی 24 ساعته دریافت کنید.

انواع ویزا انگلستان

ویزای انگلستان در انواع مختلف خانوادگی، تحصیلی، کاری، توریستی و ... صادر می‌شود. درخواست ویزا باید متناسب با هدف سفر باشد؛ برای مثال، اگر هدف شما از سفر به انگلیس بازدید از این کشور، تفریح و دیدار از اقوام و دوستان است، باید برای اخذ ویزای توریستی انگلستان درخواست دهید. علاوه بر موارد فوق‌، کشور انگلستان ویزاهای دیگری تحت عناوین ویزای پزشکی، سرمایه‌گذاری یا ویزای ازدواج را برای ورود افراد خارجی به این کشور صادر می‌کند.

به‌طورکلی، انواع ویزای انگلیس هرکدام دارای زیرمجموعه‌هایی هستند و به بیانی دیگر در انواع مختلفی صادر می‌شوند؛ برای مثال، ویزای توریستی انگلیس براساس مدت اقامت در چند نوع 6 ماهه،2 ساله، 5 و 10 ساله صادر خواهد شد. درکل، به اقتضای نوع آن ممکن است شرایط و مدارک متفاوتی از متقاضی دریافت شود. در اینجا شرایط کلی دریافت روادید این کشور را بیان کرده‌ایم.

شرایط عمومی دریافت ویزای کشور انگلستان

متقاضیان دریافت ویزای کشور انگلستان، برای دریافت این مجوز باید یکی از شروط دعوتنامه، تاریخچه سفر و تمکن مالی را داشته باشند.

دعوتنامه ویزا

دعوتنامه باید از طرف بستگان درجه یک متقاضی که مقیم انگلیس هستند ارسال شود. در دعوت‌نامه اطلاعاتی ازجمله مدت زمان و محل اقامت، تاریخ ورود و خروج به کشور انگلیس و همچنین نسبت شخص مقیم انگلیس با متقاضی ویزا درج شده است.

تاریخچه سفر برای ویزا

برخورداری از تاریخچه سفر یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای اکثر کشورهای جهان از جمله انگلستان است. تمامی سفرهای خارجی فرد متقاضی، تاریخچه سفر محسوب می‌شوند؛ اما داشتن ویزاهای بیشتر و تجربه سفر به کشورهای اروپایی، شانس تأیید درخواست و صدور ویزا را بیشتر می‌کند.

در خصوص درخواست ویزای توریستی انگلیس، سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن، استرالیا، کشورهای آسیایی، کانادا و ... در احتمال پذیرفته‌شدن درخواست ویزا، بسیار موثر است. در واقع، آفیسر سفارت باید از توریست بودن متقاضی و برگشت وی به کشور خود در پایان مدت ویزا، مطمئن شود.

تمکن مالی برای ویزا

شرط دیگر برای دریافت ویزای انگلیس، داشتن تمکن مالی است. نامه تمکن مالی باید توسط بانک صادر شود و شامل گردش حساب برای 3 الی 6 ماه اخیر از تاریخ درخواست باشد. برای هر فرد در حدود 100 الی 150 میلیون تومان، تمکن مالی لازم خواهد بود. توجه داشته باشید در زمان ارائه مدارک به سفارت انگلستان، مقدار تمکن مالی به دلار آمریکا با پوند انگلیس محاسبه شده باشد؛ همچنین تمامی فعالیت‌های مالی فرد اعم از میزان درآمد، اجاره‌خانه و ... نیز باید به سفارت اعلام شود.

مدارک لازم برای ویزای انگلیس

متقاضیان برای دریافت روادید انگلستان باید مدارک موردنیاز به اقتضای نوع ویزای درخواستی را تهیه کنند. مدارک کلی برای دریافت ویزای این کشور عبارتند از:

  • اسکن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی جهت الصاق ویزا

  • مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی

  • کپی صفحات اول و صفحات دارای مهر و ویزای گذرنامه‌های قبلی و فعلی

  • مدارک وضعیت تأهل (سند ازدواج یا طلاق)

  • مدارک سربازی برای آقایان، شامل ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت

  • نامه تمکن مالی

  • سند رزرو بلیط هواپیما انگلیس

  • سند رزرو هتل یا همان واچر هتل در صورت نداشتن دعوتنامه

  • دعوتنامه و کپی گذرنامه یا کارت ملی دعوت‌کننده مقیم انگلیس

  • مدارک مالی شامل سند ملکی و اسناد مالی دیگر از جمله خرید سهام، اوراق مشارکت یا هر نوع سرمایه‌گذاری مالی دیگر

  • مدارک شغلی از قبیل گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام مهندسی، پروانه بهره‌برداری، گواهی شورای اصناف و ...

توجه داشته باشید که مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا انگلستان اعم از مدارک هویتی و کاری باید از طریق دارالترجمه به صورت رسمی ترجمه شده باشند.

مراحل درخواست روادید انگلیس

درخواست روادید کشور انگلیس در چند مرحله کلی انجام می‌شود. در صورت درخواست ویزای تحصیلی برای مصاحبه دعوت خواهید شد؛ در غیر این صورت نیازی به مصاحبه نخواهد بود.

  • انتخاب نوع ویزا

  • دریافت و تکمیل فرم آنلاین

  • گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران یا یکی از کشورهای همسایه (امارات و ترکیه)

  • پرداخت هزینه

  • حضور در یکی از شعبات VFS Global برای ارائه مدارک و انجام انگشت‌نگاری

 

 

پیش از هرگونه اقدامی برای درخواست صدور ویزای کشور انگلیس، باید نوع ویزای موردنیاز را انتخاب کنید و سپس فرم درخواست را براساس آن تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم، هزینه‌ را پرداخت کنید و از سفارت این کشور برای تحویل مدارک وقت بگیرید. این پروسه ممکن است زمان‌بر باشد و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، حتی دشوار هم خواهد بود. در همین راستا، فلای تودی به شما کمک می‌کند تا به آسانی ویزای این کشور را دریافت کنید.

فلای تودی تمامی مراحل اخذ ویزا از جمله رزرو وقت سفارت انگلیس را در سریع‌ترین زمان برای‌تان انجام می‌دهد. بدین ترتیب، تا حد زیادی در هزینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی خواهد شد.

مدت زمان صدور ویزا انگلستان

پس از انجام تمامی مراحل و در صورتی که مدارک متقاضی کامل باشد، سفارت انگلستان تقریبا در 14 روزکاری بررسی‌های لازم را انجام داده و ویزای متقاضیان را صادر خواهد کرد؛ البته با توجه به ترافیک و تعداد بالای درخواست‌ها احتمال دارد چند روز دیگر به این زمان اضافه شود.

سفری آسان به انگلیس همراه با فلای تودی

آژانس گردشگری فلای تودی در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به هموطنان، خدمات متنوعی را در زمینه سفرهای خارجی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مراحل اخذ ویزا انگلستان را به کمک کارشناسان این آژانس به آسانی و با هزینه کم‌تر انجام دهید.

برای دریافت ویزای توریستی انگلستان و سایر ویزاهای این کشور، فقط کافیست شرایط و مدارک ضروری و موردنیاز را مهیا کنید؛ سپس آن‌ها را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارشناسان ویزای فلای تودی ارسال نمایید. فلای تودی سایر مراحل از جمله تعیین وقت سفارت و پیگیری صدور ویزا را برایتان انجام خواهد داد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها