|
کدخبر: 315506

گردشگر/توریست/درآمد ارزی

ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر خارجی به ایران / ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد گردشگری داشتیم

با توجه به تنش‌های منطقه‌ای و خاورمیانه و تداوم تحریم‌های مکرر از سوی غرب علیه ایران، در هشت ماه نخست امسال، تعداد ۴.۴ میلیون گردشگر به ایران سفر کرده‌اند. این گردشگران خارجی طبق استانداردهای جهانی در هر سفر به کشور مقصد، معمولاً بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه می‌کنند.

گردشگری ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر خارجی به ایران / ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد گردشگری داشتیم

با توجه به این اطلاعات، سفر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران در ۸ ماه نخست امسال به رقمی بین ۲۲۰ تا ۳۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای صنعت گردشگری ایران انجامیده است. این درآمد به تولید ناخالص داخلی کشور نیز کمک کرده است.

این موضوع بیانگر آن است که گردشگری ورودی ایران با تلاش بخش خصوصی و دولتی توانسته است نه به اندازه دوران پیش از کرونا که به حد توان روند بهبود را آغاز کند. چند روز قبل بود که ابراهیم پورفرج رییس سابق انجمن تورگردانان ایران اعلام کرده بود که «مدت‌هاست به جز گردشگران زیارتی از کشورهایی مانند عراق، توریست‌های دیگر حاضر نیستند حتی مجانی به ایران سفر کنند و عدم ورود گردشگر به ایران سبب تعطیلی صنعت گردشگری و بیکاری فراوان در جامعه تورگردانان شده است.» حالا اما، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمار گردشگران ورودی به ایران در ۸ ماه نخست سال را منتشر کرده است. آماری که در آن مشخص شده است گردشگران آلمانی و سوئدی نیز مسیر ایران را در پیش گرفته و به جمع گردشگران ورودی به ایران افزوده شده‌اند. هرچند در این آمار ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی نیز در نظر گرفته شده‌اند. اما باید اذعان داشت که آن‌ها نیز همچون گردشگران غیر ایرانی ارز به ایران آورده و در اقتصاد گردشگری کشور تاثیرگذار بوده‌اند.

گردشگر-درامد

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها