|
کدخبر: 315443

آرامگاه حافظ/موزه فارس/سفر

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آرامگاه حافظ/جذب گردشگران خارجی حافظ دوست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه پروژه موزه منطقه‌ای فارس در چارچوب طرح توسعه آرامگاه حافظ اختصاص یافته است.

گردشگری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آرامگاه حافظ/جذب گردشگران خارجی حافظ دوست

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: آرامگاه حافظ که از مفاخر جهانی است می‌تواند انگیزه سفر گردشگران را از هر نقطه از جهان به شیراز فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در قالب رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که برای شیراز تعریف می‌کنیم، می‌توانیم گردشگر جذب کنیم، افزود: حافظ‌ دوستان در سرتاسر دنیا حافظ را دوست دارند، فرهنگ دوستان حافظ را دوست دارند و آرزویشان این است که در کنار تربت حافظ زمانی را سپری کنند اما ما از دید گردشگری خیلی به این موضوع نپرداخته‌ایم و می‌توانیم در ۲۰ مهر که یاد روز حافظ است به این موضوع بپردازیم و این روز بهانه‌ای بشود برای تبلیغ و بازاریابی در سطح بین‌الملل تا بتوانیم در جهت جذب گردشگر موفق‌تر باشیم.

محسن‌نژاد ادامه داد: گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود اقتصاد استان را متحول می‌کند، بنابراین صنعت گردشگری می‌تواند موتور محرکه اقتصاد استان باشد.

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند اگر استان فارس به مقوله گردشگری بپردازد از سایر معوقه‌ها بی‌نیاز خواهد شد، اگر در استان به مقوله گردشگری توجه خاص شود این استان از هر مقوله‌ای بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ما می‌توانیم به بحث گردشگری در قالب تعریف رویدادهای گردشگری که مبنایشان یاد روز حافظ یا روز تولد مفاخر دیگر باشد، بپردازیم.

محسن‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: بافت تاریخی شیراز یک بافت ۳۶۰ هکتاری است که اخیراً ثبت ملی شده اما این بافت تاریخی همیشه مهجور بوده است اما با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بنا داریم در این بافت تاریخی بخشی از خدمات فرهنگی مانند کتابخانه‌ها را در خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    حافظ را هم بهانه اختلاس کردید. 300 ملیارد تومن؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها