|
کدخبر: 312421

گردشگری/کرمان/میراث فرهنگی

ردیف بودجه مستقل برای صنعت گردشگری کرمان وجود ندارد

معاون شهردار کرمان در خصوص محدودیت منابع دولت به سرمایه گذاران حوزه گردشگری گفت: وام باید از طریق بازار سرمایه و تعاونی ها ارائه شود. همچنین، مزایای تعاونی ها را نادیده نگیرید.

گردشگری ردیف بودجه مستقل برای صنعت گردشگری کرمان وجود ندارد

امیر حسن زاده عصر امروز ۱۳ آبان ماه در نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان کرمان است و فاصله زیادی تا رونق این صنعت داریم.

وی با بیان این مطلب که صنعت گردشگری در استان کرمان مغفول مانده، بیان کرد: شناخت استان نخستین گام در جهت رونق این صنعت است.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: تامین اعتبار باید از طریق بازار سرمایه و کارهای مشارکتی انجام شود. امسال سهم استان کرمان از محل تبصره ۱۸ در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

ردیف بودجه‌ای مستقلی برای گردشگری استان کرمان وجود ندارد

سعید شاهرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این نشست گفت: صنعت گردشگری یک اقتصاد مکمل روز دنیا و صنعت سبز است.

وی لازمه موفقیت اداره کل میراث فرهنگی را در گرو همکاری همه ساختارهای استان دانست و بیان کرد: حوزه گردشگری کارکرد همه جانبه دارد و اگر این صنعت رونق پیدا کند، شادی و نشاط در جامعه خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه بیان کرد: تقریبا همه بانک‌های استان غیر از صندوق توسعه تعاون عملکرد خوبی ندارند. امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داریم.

وی از استانداری درخواست کرد که همکاری لازم برای تخصیص اعتبارات داشته باشند و در ادامه اظهار کرد: در سال جاری ۹۲ پروژه در حال ساخت با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری داریم که زمینه اشتغال حدود ۲۰۰۰ نفر را فراهم خواهند کرد.

شاهرخی با انتقاد از اینکه ردیف بودجه مستقلی برای گردشگری استان نداریم، در ادامه سخنانش عنوان کرد: آینده گردشگری استان در دستان سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز گفت: استان کرمان در سند آمایش سرزمینی کشور یکی از اضلاع مربع گردشگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه ویژه‌ای در حوزه گردشگری سلامت باید داشته باشیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه بیشتر اتکای ما به تسهیلات بانکی است و باید بدانیم که به اندازه درخواست‌ها، منابع نداریم. بنابراین باید به دنبال راه‌های دیگر تامین سرمایه باشیم.

وی با بیان این مطلب که بودجه گردشگری استان را از پنج درصد به ۱۰ درصد رساندیم، اظهار کرد: مشارکت عمومی و خصوصی یکی از روش‌های تامین منابع و تکمیل پروژه‌هاست.

وحیدی از زیرساخت‌های گردشگری سخن به میان آورد و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، زیرساخت‌هایی که باید تکمیل شود، به ما اعلام کند و ما از دستگاه‌های اجرایی درخواست تکمیل آن را مطالبه می‌کنیم.

وی درباره تبلیغات نیز گفت: بودجه‌ای برای تبلیغ گردشگری به اداره کل میراث تعلق می‌گیرد اما اعتبارات دولتی کفاف این مهم را نمی‌دهد. هر چه تبلیغات بیشتر باشد، به نفع همه است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها