|
کدخبر: 315213

گردشگری/استان البرز/میراث فرهنگی

گردشگری طبیعی ظرفیت بالای این استان/تاریخ و طبیعت این استان مجذوب برای گردشگران

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به اشاره به ظرفیت‌های بالای استان البرز، به خصوص در زمینه گردشگری طبیعی، اعلام کرد: البرز دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری است.

گردشگری گردشگری طبیعی ظرفیت بالای این استان/تاریخ و طبیعت این استان مجذوب برای  گردشگران

میثم آسوپا، در گفت‌وگو با خبرنگاران در میز ارتباطات مردمی که در بازه زمانی سه روزه از ۱۵ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: حضور در استان البرز فرصتی ویژه را فراهم می‌کند تا درخواست‌ها را بررسی کرده و با ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی البرز به صورت نزدیک آشنا شویم.

نماینده تام الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از بهترین اقداماتی که در این دوره از سفرهای استانی انجام شده را برگزاری میزهای ارتباطات مردمی در مراکز استان‌ها برشمرد و گفت: در این دوره با شکلی متفاوت، موضوعات به صورت تخصصی با مشورت معاونین و نیروهای ستادی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب برای رفع موضوعات و درخواست‌های شهروندان ارائه شد.

آسوپا با بیان این که در برخی موارد موانع قانونی یا مشکلاتی وجود دارد که مربوط به دستگاه داخلی نیست، افزود: سعی شده به هر نحو و با اشکال دیگر، مشکلات رفع و مسیر هموار شود. در خصوص مشکلات بین دستگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله مجوزهای گردشگری جلسات بین دستگاهی با نهاد مورد نظر برای رفع مشکل برگزار ‌شده است. 

به گفته نماینده تام الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به البرز مسائل و مشکلات مرتبط با گازرسانی به تأسیسات گردشگری بین راهی، موضوعات مرتبط با راهداری و تهاترات زمین معوض از راه و شهرسازی مورد توجه قرار گرفته که جلسات برای این موارد برگزار و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شد. 

آسوپا با اشاره به افزایش دو برابری مراجعات به میز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری اظهار کرد: رسیدگی به مسائل مطروحه مردمی از توفیقاتی است که برخی در سفر مورد رسیدگی قرار گرفت و برخی نیاز به زمان بیشتری دارد.

ظرفیت‌های ویژه البرز در حوزه گردشگری طبیعی و فرهنگی

میثم آسوپا مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدیدی که به همراه مقام عالی وزارت از استان البرز صورت گرفته، گفت: استان البرز ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگری طبیعی و فرهنگی تاریخی دارد و مهمترین اقدام در این حوزه این است که البرز به مقصد گردشگری کشور تبدیل شود. 

آسوپا با اشاره به طبیعت ویژه استان البرز و توجهی که از استان‌های اطراف به البرز معطوف است، اظهار کرد: موقعیت طبیعی و جغرافیایی خاص البرز ظرفیت تبدیل این استان به مقصد گردشگری را ایجاد کرده است و افتتاح مجموعه گردشگری سلامت محب در شهرستان ساوجبلاغ که با همراهی وزیر صورت گرفت، نشانگر یکی از این ظرفیت‌های بی‌نظیر در کشور است.

او ظرفیت‌های تاریخی همچون محوطه چند هزار ساله ازبکی را از دیگر موقعیت‌های بی‌نظیر تاریخی در البرز عنوان کرد که مورد توجه وزارتخانه قرار دارد. 

به گفته او، اکو کمپ گردشگری دستکندهای صخره‌ای اشتهارد از دیگر ظرفیت‌های گردشگری تاریخی خاص البرز است که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. 

آسوپا همچنین امامزاده سلیمان را از دیگر بناهای ارزشمند تاریخی مذهبی البرز عنوان کرد که مورد بازدید قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته بازسای و مرمت آن تا سال آینده انجام شود.

او با اشاره به این که در زمینه میراث‌فرهنگی تحولات ارزشمندی در یک سال گذشته در البرز انجام شده است، گفت: برخی از طرح‌ها  و مسائل میراث‌فرهنگی به خصوص در حوزه حرائم که بیش از ۱۲ سال بر زمین مانده بود با همت مدیر کل و همکاران تعیین و تکلیف شد.

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها