|
کدخبر: 302122

جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می کند

اردبیل یکی از استان های ایران است که در آذربایجان واقع شده و آب و هوای بسیار خوبی دارد.

گردشگری جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می کند

استان اردبیل، یکی از استان‌های زیبا و البته سردسیر است که در آذربایجان واقع شده است و در فصل‌های گرم سال، گردشگران بسیاری هم از ایران و هم کشورهای دیگر به این شهر سفر می‌کنند. جدا از آب و هوای خوبی که دارد، مناظر و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.

سرعین

سرعین اردبیل، که نام آن را همه شنیده اند، یکی از مناطق زیبا و دیدنی در این شهر است. تماشای مناظر زیبا به همراه خوردن‌اش دوغ معروف سرعین، یکی از بهترین کارهایی است که هر گردشگری باید انجام دهد. بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که‌اش دوغ سرعین مزه بی‌نظیری دارد و خوردن این غذا را به همه پیشنهاد می‌کنند.

آب و هوا، غذاهای خوش طعم و عطر محلی، آداب و رسوم مردم و همچنین، بازارهای قدیمی در این شهر، در کنار دیگر دیدنی‌های جذاب و زیبا، بر جذابیت سفر به اردبیل افزوده است.. وجود موزه‌های متنوع و خانه‌های تاریخی در اردبیل، بخشی از فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین را نشان می‌دهد.

چشمه آب

وجود چشمه‌های آب گرم در اردبیل، یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری است که افراد زیادی برای استفاده از این چشمه‌ها به اردبیل سفر می‌کنند. گفته می‌شود که این چشمه ها، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. چشمه‌های آب‌گرم در جوار کوه‌های سبلان و تالش، در اردبیل به‌وفور یافت می‌شوند.

دیگر جاذبه‌های دیدنی اردبیل

دریاچه-شورابیل

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل، دریاچه شورابیل است و گفته می‌شود قدمت آن از دریاچه ارومیه بیشتر است. در اطراف این دریاچه، امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی زیادی برای گردشگران فراهم شده است که می‌توان به قایق‌رانی، پیست دوچرخه‌سواری و... اشاره کرد.

بقعه شیخ صفی الدین

بقعه صفی

یکی دیگر از مناطق تاریخی و دیدنی اردبیل، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که در مرکز شهر اردبیل واقع شده است. این اثر زیبا و فاخر با قدمت دوره ایلخانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این بقعه، آرامگاه‌های شاه عباس اول و مادر شاه اسماعیل و بزرگان دوره صفویه نیز وجود دارند.

پل ابراهیم آباد

پل ابراهیم آباد

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در اردبیل، می‌توان به پل ابراهیم آباد اشاره کرد. پل ابراهیم آباد، روی رودخانه «بالخلو» قرار دارد و قدمت آن به زمان صفویه می‌رسد. «پل الماس» نیز روی همین رودخانه و در غرب شهر اردبیل قرار گرفته است. «پل ججین» نیز روی رودخانه بالخلو با هفت چشمه، هنوز مورد استفاده مردم است.

بازار قدیمی اردبیل

اردبیل-بازار

بازار قدیمی اردبیل از دوران سلجوقیان به یادگار مانده و در دوره صفویان رونق فراوانی داشته است. «مسجد جامع» و «مسجد اعظم اردبیل» در این بازار قرار دارند. بازار قدیمی این شهر با معماری برجسته و راسته‌های فراوانش در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اردبیل جاهای دیدنی بسیاری دارد که اگر می‌خواستیم در این گزارش به آن اشاره کنیم، این مطلب بسیار طولانی می‌شد. اما سعی بر این داشتیم که مهم‌ترین مناطق در اردبیل را به شما معرفی کنیم

  • سیما ارسالی در

    مسئولین لطف کنن ترکها رو از استانهایی که بهش کوچ کردن دیپورت کنن همون جا که بودن همونجور که جلوی مهاجرت بقیه رو گرفتن تا نرن شمال غرب اسکان واشتغال داشته باشن.

  • ایران ارسالی در

    سرعین افتضاح ترین شهره فقط فکر کلاهبردار ی هستند

    • ناشناس ارسالی در

      عمده سر افغانی ها کلاه می زارن خودی مشول نداره

  • یک مستمری بگیر ارسالی در

    لطفا به زمین خواران کمک نکنید

  • ایرانی ارسالی در

    خیلی عالی بود ، اردبیل واقعا یکی از نگین های سرسبز آذربایجان هست.

  • اذرگون ارسالی در

    قشنگه

  • حمیدرضاصمدی بهرامی ارسالی در

    عرض ادب واحترام
    خبرهایتان ارزش ندا ردیاخبرنگارتان ،اینکاره نیست،
    آسود ه وراحت تبلیغ کنیدچون شما چیزدیگری
    یادنگرفتید،انسانیت ازامثال شمادورشده،< br /> تولیدمثل راحته ولی انسانیت مبحثی د یگر.

  • علی ارسالی در

    دو تصویر اول ربطی به اردبیل نداره ، تصوی ر متعلق به آستارا در استان گیلانه .

    • ۱۲۳ ارسالی در

      اینجا برای افغانی ها فرش سبز پهن نشده مو اظب باشید

  • علی ارسالی در

    یکی از استان‌های زیبا با آب و هوای عالی در تابستان هس که مردم مهمان نوازی هم دار ه

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی زیباست
    اما فقط میتونیم از این ترنت ببینیم، خرح و مخارج سفر بسیار زیاده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها