|
کدخبر: 298502

با این بازی ها مسیر مسافرت هیجان انگیزتر می‌شود

گردشگری با این بازی ها مسیر مسافرت هیجان انگیزتر می‌شود

سفر یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات است. سالانه افراد بسیاری در سراسر جهان به قصد گردش، تفریح، آشنایی با مردمان جدید و آداب و رسوم مختلف و بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدنی جابه‌جا می‌شوند. چه انتخاب شما سفر به تنهایی باشد چه دسته‌جمعی و یا با تورهای گردشگری، همیشه لحظاتی در سفر هست که کاری برای انجام دادن ندارید و کسالت بر شما چیره می‌شود. این اتفاق بویژه در طی مسیر رخ می‌دهد. در این مقاله، می‌خواهیم به شما چند راهکار برای فرار از کسل شدن در هنگام سفر پیشنهاد دهیم. با این بازی‌ها، مسیر مسافرت هیجان ‌انگیزتر می‌شود.

پیدا کردن کلمات

یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های کلامی که نیاز به هیچ وسیله‌ی جانبی ندارد، پیدا کردن کلمات است. بیایید فرض کنیم شما از مقصد تهران، در حال سفر به شیراز با ماشین هستید و فاصله بسیاری تا رسیدن به مقصد دارید. فرزندانتان حوصله‌شان سر رفته است و نیاز دارند تا سرگرمشان کنید. برای انجام این بازی شما کافی است از آن‌ها بخواهید کلماتی را که از الف تا ی شروع می‌شوند پیدا کنند. می‌توانید از فرزندانتان بخواهید با کمک بیلبوردهای کنار جاده، تابلوها و نام برندها یا رستوران‌ها و غیره کلمات را پیدا کنند. شما می‌توانید با ایجاد قوانینی مانند دسته‌بندی کلمات یا بازی به‌صورت تیمی با آن‌ها بازی کنید. مثلا شخصی که نامی با حرف «س» را پیدا می‌کند، الفبای بعدی را به تیم مقابل می‌گوید و به همین منوال بازی ادامه خواهد داشت. این بازی قدیمی هرگز خسته‌کننده نمی‌شود.

روی پیشونیت چی نوشته؟

بیایید فرض کنیم شما با خرید بلیط قطار از لینک روبرو (https://safarmarket.com/trains) همراه خانواده، در حال سفر به مشهد هستید و حسابی حوصله‌تان سر رفته است. این بازی‌ای است که در هر جمعی می‌توانید آن را انجام دهید. در این بازی تنها وسایلی که نیاز دارید، کاغذ و یک خودکار است. یک نفر انتخاب می‌شود و باقی افراد حاضر با همفکری هم یک کلمه انتخاب می‌کنند و روی کاغذ می‌نویسند. در قوانین بازی دقیقا ذکر نشده است که کلمه انتخاب شده باید از چه دسته‌بندی‌ای باشد؛ اما معمولا کلمه‌ای برگزیده می‌شود که از حافظه تاریخی اعضای خانواده برمی‌آید. یعنی تمام اعضای خانواده و شخص انتخاب شده از آن اطلاع دارند.

صندلی داغ

بازی صندلی داغ که نام خود را از یک برنامه تلویزیونی گرفته است، طرفداران بسیاری دارد. برای انجام این بازی، به‌نوبت هر فرد روی صندلی داغی فرضی می‌نشیند. در این هنگام، مسافران دیگر از او پنج سوال می‌پرسند که باید به آنها پاسخ دهد. اگر این‌کار را نکند، باید یک کار دیگر را به‌عنوان مجازات انجام دهند. در جمع‌های دوستانه، این بازی با هیجان زیادی همراه است. البته سعی کنید از دادن پاسخی که باعث آزار همسفران و ایجاد فضای ناخوشایند برای ساعت‌های آینده می‌شود، اجتناب کنید.

بازی-مسافرت۱

۲۰ سوالی

بازی‌های کلامی هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند و می‌توانید مدت‌ها با آن‌ها سرگرم باشید. ازطرفی چون نیاز به وسیله بازی خاصی نیست، راحت‌ترین و دم دست‌ترین گزینه‌های موجود هستند. در بازی ۲۰ سوالی که در هر جمعی و در هر جایی دیگری نیز می‌توانید انجام دهید، بازیکنان باید یک شخصیت معروف را انتخاب کنند و سایر شرکت کنندگان با پرسیدن ۲۰ سوال حدس بزنند که این شخص کیست. شما باید قوانین اساسی را از همان ابتدا تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که بازیکنان فردی را انتخاب نمی‌کنند که سایر شرکت کنندگان از او آگاه نیستند. قانون اصلی این بازی به این صورت است که تمامی سوالات با «بله» یا «خیر» پاسخ داده می‌شوند. همچنین باید بدانید که برای برنده شدن باید سعی کنید از ترفند محدود کردن سوالات در دسته‌بندی‌های کلی‌تر استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای یک شخصیت معروف، بازی را سخت‌تر کنید و یک عبارت آشنا، یک حیوان، اشیاء، نام شهر یا کشور و غیره را به‌عنوان کلید سوال‌ها برگزینید.

دو حقیقت و یک دروغ

یک بازی ساده؛ اما در عین حال بسیار سرگرم کننده که از نام آن پیدا است. در این بازی شما باید به نوبت دو حقیقت و یک دروغ درباره خودتان بگویید. سپس فرد دیگری که در کنار شما حضور دارد، باید حدس بزند که دروغ شما چیست. برای تعیین برنده نهایی می‌توانید یک سیستم امتیازگیری مشخص نیز در نظر بگیرید. این بازی یک تست شخصیت‌شناسی نیز محسوب می‌شود و به زوج‌های جوانی که اولین مسافرت‌های دونفره خود را تجربه می‌کنند پیشنهاد می‌شود. هرچقدر بیشتر و بهتر بتوانید دروغ‌ها را تشخیص دهید، شما برنده این بازی خواهید بود.

پانتومیم

پانتومیم یا ادابازی که در چندسال اخیر رونق بسیار بیشتری پیدا کرده است، یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های است که سراسر دنیا رواج دارد. پانتومیم هم می‌تواند به صورت آماتور و غیرحرفه‌ای انجام شود و هم به صورت حرفه‌ای و پیشرفته. در این بازی بایستی کلمه یا عبارتی را بدون اینکه حرف بزنید با یک سری ژست‌های خاص و به واسطه اشاره کردن، یا اشاره به یک سری کد، نمایش دهید تا اعضای تیم مقابلتان آن کلمه را بتوانند به کمک اشارات شما حدس بزنند. کلمات درنظر گرفته شده، اطلاعات عمومی هستند و می‌توانند از سطح آسان و حدس زدن اسم حیوانات و غذاها باشند تا اسامی شخصیت‌های تاریخی خیلی سخت. این بازی بسیار مفرح است و لحظات زیادی از وقت اضافی شما را پر خواهد کرد.

بازی-مسافرت۲

اسم و فامیل

بازی اسم و فامیل در میان تمام ایرانی‌ها رواج دارد. همه ما از دوران کودکی با این بازی آشنا هستیم و در جمع‌های مختلف آن را انجام می‌دهیم. برای کسانی که این بازی را نمی‌شناسند، اسم و فامیل به کاغذ و خودکار به تعداد شرکت‌کنندگان احتیاج دارد و چون نیاز به نوشتن دارید، باید در فضایی باشید که امکان نوشتن وجود دارد. مثلا در سفر با قطار به تبریز می‌توانید در کوپه‌هایتان این بازی را انجام بدهید. برای انجام بازی اسم‌فامیل، شرکت‌کنندگان، پس از توافق روی یکی از حروف الفبا، نام موضوعات مختلفی مانند، شهر، کشور، حیوان، غذا، ماشین و غیره را روی کاغذ می‌نویسند که با آن حروف الفبا آغاز می‌شود. اولین نفری که تمام لیست را باسرعت هرچه تمام‌تر پر کند، زمان بازی به‌پایان می‌رسد. در این زمان امتیازشماری شروع میشود. هر واژه ۱۰ امتیاز دارد و اگر شرکت‌کنندگان واژه یکسانی را نوشته باشند، مثلاً هر دو بازی‌کننده نام یک غذای یکسان را بنویسند، ۵ امتیاز دریافت می‌کنند. در پایان امتیازات جمع بسته می‌شود و برنده دور اول مشخص می‌شود. این بازی می‌تواند تا تمام شدن تمام حروف الفبا ادامه پیدا کند.

کلام آخر:

بازی های بسیاری هستند که شما می‌توانید در حین مسافرت انجام دهید و سرگرم شوید. مخصوصا برای سرگرم کردن کودکان و بهانه نگرفتن آن‌ها، لیست بالا به‌شدت به شما کمک خواهد کرد. با انجام این بازی‌ها، نه‌تنها مانع‌از بهانه‌گیری آن‌ها خواهید شد؛ بلکه خودتان نیز سرگرم خواهید شد. برای خرید هرگونه بلیط هواپیما، بلیط قطار، رزرو تور، رزرو هتل و هرآنچه به سفر و گردشگری مرتبط است، می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید. سفرمارکت، به‌عنوان یک بازار مجایز همه‌فن حریف، به کمک شما خواهد آمد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها