|
کدخبر: 295221

یخچال مسافرتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله قصد داریم به شما نکات مهم و کاربردی درباره قیمت و خرید یخچال مسافرتی خودرو را آموزش دهیم تا بتوانید با تصمیم درست و مناسب، سفر رویایی خود را، لذت بخش‌تر کنید.

آیا عاشق سفر و کمپینگ هستید و دوست دارید در طبیعت زندگی کنید؟ آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند با خودرو به سفر بروند و لذت طبیعت را تجربه کنند؟ آیا در مسافرت های خود، از پرداخت هزینه‌های بالای غذا و نوشیدنی در رستوران‌ها و فست فود‌ها خسته شده‌اید؟ دوست دارید که در هر زمان و مکانی که خواستید بتوانید به غذا و نوشیدنی دسترسی داشته باشید؟ اگر جواب شما به این سوالات بله است، پس حتماً به یک یخچال مسافرتی خودرو نیاز دارید.

یخچال-مسافرتی

در این مقاله قصد داریم به شما نکات مهم و کاربردی درباره قیمت و خرید یخچال مسافرتی خودرو را آموزش دهیم تا بتوانید با تصمیم درست و مناسب، سفر رویایی خود را، لذت بخش‌تر کنید.

یخچال مسافرتی خودرو چیست؟

یخچال مسافرتی خودرو یا کول باکس ماشین، وسیله‌ایست که به شما این امکان را می‌دهد که غذا و نوشیدنی خود را در دمای مناسب نگهداری کنید و از تازگی و خوشمزگی آن‌ها لذت ببرید. این یخچال‌ها با استفاده از منابع مختلف انرژی کار می‌کنند و قابل حمل هستند. همچنین به شما این امکان را می‌دهند تا با صرفه‌جوئی در هزینه‌های غذا و نوشیدنی در سفر خود، از استقلال و راحتی بیشتری برخوردار شوید.

یخچال-مسافرتی۱

اما خرید یخچال فریزر خودرو چقدر آسان است؟ آیا شما با انواع، مزایا، معایب، قیمت و نحوه استفاده از یخچال مسافرتی خودرو آشنایی دارید؟ پس باما همراه باشید تا به شما، راهنمای جامع و کامل خرید یخچال مسافرتی خودرو را ارائه دهیم.

انواع یخچال مسافرتی خودرو

بسته به منبع انرژی، قابلیت حمل، دمای کارکرد، صدای تولید شده، هزینه نگهداری و تعمیر، یخچال‌های مسافرتی خودرو را می‌توان به شش نوع تقسیم کرد:

  1. یخچال ماشین گازی
  2. یخچال فریزر ماشین الکتریکی
  3. یخچال فریزر خودرو هیبریدی
  4. یخچال خودرو سولار
  5. یخچال فریزر خودرو پورتابل

در ادامه به توضیح هر یک از این انواع می‌پردازیم.

  • یخچال‌های مسافرتی گازی:

این نوع یخچال‌های ماشینی، با استفاده از گاز پروپان یا بوتان کار می‌کنند و به برق نیاز ندارند. این یخچال‌ها قابل حمل نیستند و باید در جای ثابت و مناسب نصب شوند.

  • مزایای یخچال‌های مسافرتی گازی

مزایای این یخچال‌ها عبارتند از: عدم نگرانی از کم شدن باتری، عملکرد قابل قبول در دمای بالای هوا، صرفه‌جوئی در مصرف انرژی.

  • معایب یخچال های مسافرتی گازی

مهمترین عیب این نوع یخچال عدم کارایی آن در زمانهایی است که دسترسی به گاز امکان پذیر نیست و عملا منبع انرژی گاز برای سیستم سرمایش یخچال وجود ندارد.

  • یخچال‌ فریزر ماشینی الکتریکی:

این نوع یخچال‌ها با استفاده از برق و با عملکرد کمپرسور مانند یک یخچال خانگی کار می‌کنند و می‌توانند به باتری خودرو یا برق شهری متصل شوند. این یخچال‌ها از نوع قابل حمل یا ثابت هستند و می‌توانند در فضای داخلی خودرو  نصب شوند و یا به صورت پورتابل قابل حمل باشند.

  • مزایای یخچال‌های ماشینی الکتریکی

مزایای این یخچال‌ها عبارتند از: سهولت در نصب و استفاده، تنوع در اندازه و طراحی، قابلیت تنظیم دما و حالت.

  • معایب یخچال‌های ماشینی الکتریکی

مهمترین عیب یخچال الکتریکی ماشینی در زمانیست که نوع عملکرد دستگاه تنها با منبع برق ماشین بوده و در زمانهایی که نیاز است یخچال در خارج از فضای خودرو استفاده شود امکان پذیر نمیباشد.البته این ضعف در یخچالهای جدید برقی که با برق شهری، باطری ماشین و باطری قابل شارژ کارمیکنند، برطرف شده است.

  • یخچال فریزر خودرو هیبریدی:

این نوع یخچال‌های مسافرتی، ترکیبی از گازی و الکتریکی هستند و می‌توانند با هر دو منبع انرژی کار کنند. اما این یخچال‌ها قابل حمل نیستند و باید در جای ثابت و مناسب نصب شوند.

  • مزایای یخچال‌ فریزر خودرو هیبریدی

مزایای این یخچال‌ها عبارتند از: امکان انتخاب دو منبع انرژی گاز و برق براساس شرایط موجود، عملکرد پایدار در دمای مختلف هوا

  • معایب یخچال‌های ماشینی هیبریدی

معایب این یخچال‌ها عبارتند از:سختی در نصب و تعمیر، قیمت بالا، استفاده از این نوع یخچال ماشین محدودیتهایی را جهت نصب و راه اندازی بدلیل ثابت بودن در داخل خودرو ایجاد کرده و در خارج از فضای خودرو، عملکرد گازسوز آن قابل استفاده نمیباشد.

  • یخچال‌های خودرو سولار:

این نوع یخچال‌ها با استفاده از انرژی خورشید کار می‌کنند و به پنل‌های خورشیدی متصل هستند. این یخچال‌ها قابل حمل هستند و می‌توانند در فضای خارج از خودرو قرار بگیرند.

  • مزایای یخچال‌های خودرو سولار

مزایای این یخچال‌ها عبارتند از: رایگان بودن منبع انرژی، دوستدار محیط زیست بودن، عملکرد خوب در دمای بالای هوا.

  • معایب یخچال‌های خودرو سولار

معایب این یخچال‌ها عبارتند از: عملکرد وابسته به انرژی خورشیدی کافی، عملکرد ضعیف در دمای پائین هوا، قیمت بالا در مقایسه با سایر انواع آن.

  • یخچال‌های مسافرتی پورتابل:

این نوع یخچال‌ها با استفاده از باتری قابل شارژ کار می‌کنند و می‌توانند به راحتی جابه جا شوند. این یخچال‌ها معمولاً اندازه کوچک و سبک دارند و می‌توانند در فضای داخلی یا خارجی خودرو قرار بگیرند.

  • مزایای یخچال‌های مسافرتی پورتابل

مزایای این کول باکس های خودرو، عبارتند از: راحتی در حمل و نقل، تنوع در طراحی و رنگ، قابلیت استفاده برای مصارف دیگر.

  • معایب یخچال‌های مسافرتی پورتابل

معایب این یخچال‌ها عبارتند از: ظرفیت کم، عملکرد متوسط، نیاز به شارژ مکرر.

مزایا و معایب استفاده از یخچال کوچک مسافرتی خودرو

حال که با انواع یخچال فریزر خودرو آشنا شدید، حتماً می‌خواهید بدانید که داشتن یک یخچال ماشینی مسافرتی چه فایده‌ای دارد و ممکن است چه مشکلاتی به همراه داشته باشد. در این بخش به بررسی مزایا و معایب یخچال مسافرتی خودرو می‌پردازیم.

مزیت استفاده از یخچال فریزر ماشین

مهمترین مزیت استفاده از یخچال مسافرتی در سفرهای چندروزه و کمپینگ‌های مختلف در طبیعت و خارج از شهر بوده که امکان خرید مواد غذایی از فروشگاها فراهم نمیباشد، درچنین شرایطی به راحتی مواد غذایی مورد نیاز برای مدت زمان سفر در یخچال مسافرتی قابل نگهداری و استفاده میباشد.

یخچال-مسافرتی۲

از طرفی، وجود یک همچین وسیله‌ی کارآمدی، به شما این امکان را می‌دهد که از خوردن غذاهای ناسالم و بی نام و نشان در رستوران‌ها و فست فود‌های جاده‌ای خودداری کنید و سلامتی خود را حفظ کنید.

آنچه با هم خواندیم:

با مطالعه توضیحات بالا، کاملاً متوجه شده‌اید که یخچال مسافرتی خودرو، یک وسیله‌ی جانبی است که به شما کمک می‌کند غذا و نوشیدنی خود را در طول سفر، تازه و سالم نگه دارید و در مکان و زمان دلخواه، آن ها را میل کنید و از تازگی و خوشمزگی آن‌ها لذت ببرید. این یخچال‌ها انواع مختلفی دارند که براساس منبع انرژی، قابلیت حمل، دمای کارکرد و هزینه نگهداری و تعمیر تفاوت دارند. هر کدام از این یخچال‌ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که باید به آن‌ها توجه شود. برای خرید یخچال ماشین مسافرتی، شما باید با بازار و تامین‌کنندگان آن آشنا شوید و یخچال خود را براساس کیفیت و قابلیت‌های آن انتخاب کنید.

منبع: برگرفته از مجله وبسایت گروه آریاتیس

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها