|
کدخبر: 294575

هرچیزی که باید درباره تور ترکیبی اروپا بدانید

به طور ساده، تور ترکیبی اروپا به تورهایی اطلاق می‌شود که در طول یک سفر، در بیش از یک کشور اروپایی اقامت داشته باشید. اینگونه تورها اگرچه در ظاهر قیمتی بالاتر از تورهای تک مسیره اروپا دارند، اما با توجه به موارد متعددی، به‌صرفه‌تر از تورهای تک کشور به حساب می‌آیند. در ادامه نگاهی به اینگونه تورها و میانگین قیمت آن‌ها خواهیم داشت. 

ایوار

تورهای ترکیبی اروپا به صرفه تر هستند

قیمت تور اروپا به موارد زیادی وابسته است. به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، در تابستان 1402 قیمت تور 8 روزه اسپانیا به عنوان یک تور تک مسیره (و البته یکی از محبوب‌ترین مقاصد اروپایی در بین ایرانیان) حدود 39.900.000 تومان + 1890 یورو است. در این سفر شما از تمامی خدمات شامل پرواز رفت و برگشت، 7 شب اقامت در شهرهای مادرید و بارسلون، راهنمای فارسی زبان از تهران، گشت های شهری، بیمه مسافرتی، خدمات ویزای شینگن و... بهره‌مند خواهید شد. این در حالی است که اگر بخواهید به یک تور ترکیبی اروپا بروید که شامل اقامت در کشور اسپانیا نیز باشد، می‌توانید با مبلغی معادل 39.900.000 + 2190 یورو در تور ترکیبی اسپانیا و سوئیس شرکت نمایید. اگرچه در نگاه اول قیمت تور ترکیبی بیشتر به نظر می‌رسد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید در سفری جداگانه از سوئیس نیز دیدن کنید، باید تمام هزینه‌های پرواز، ویزای شیگن و ... را مجدد پرداخت کنید، اما در این حالت با پرداخت 300 یورو، می‌توانید بازدید از کشور سوئیس را نیز تجربه کنید.

همچنین هرچه تورهای ترکیبی طولانی‌تر می‌شود، اگرچه مبلغ تور بیشتر خواهد شد اما به همان میزان سود شما از شرکت در دو سفر جداگانه بیشتر خواهد بود. شما برای شرکت در تور ترکیبی اسپانیا و ایتالیا (شامل اقامت در بارسلون، مادرید، ونیز، فلورانس و رم) مبلغی حدود 39.900.000 تومان + 3590 یورو پرداخت خواهید کرد که در نگاه اول مبلغ بسیاری است، اما اگر این تور را بخواهید در دو مرتبه، یکبار برای سفر به اسپانیا و یکبار برای سفر به ایتالیا تجربه کنید، هزینه‌ای به مراتب بیشتر برای شما خواهد داشت. 

با توجه به نرخ بالای تبدیل ارز به ریال، در حال حاضر قیمت تورهای اروپا بالا به نظر می‌رسد، در صورتی که این قیمت‌ها متناسب با خدماتی است که شما دریافت خواهید کرد، زیرا پرداخت تمام خدمات در کشور مقصد از جمله هتل، ترانسفر، راهنمای محلی، ورودیه‌ها و ... به یورو یا دلار پرداخت می‌شوند و چیزی که در نظر ما قیمت بالا به نظر می‌رسد، در اصل کاهش ارزش ریال در مقابل ارز‌های خارجی است. 

تورهای دور اروپا

تورهای دور اروپا نیز جزئی از تورهای ترکیبی به حساب می‌آیند با این تفاوت که بسیار طولانی‌تر هستند. در حال حاضر، هردو تور دور اروپای 24 و 29 روزه ایوار چند ماه زودتر از اجرا تکمیل ظرفیت شده‌اند و این حاکی از محبوب بودن اینگونه سفرها در بین مسافران است. علاوه بر قیمت مناسب (نسبت به خدمات دریافت شده)، تجربه بازدید از شهر‌ها و کشور‌های مختلف در یک سفر وهمچنین امکان بازدید شهر‌های کوچک بین راهی (که در تورهای تک کشوره میسر نیست) و تجربه سفر طولانی زمینی، از مهم‌ترین دلایل استقبال از تورهای دور اروپا است. 

ایوار۱

برای انتخاب تور ترکیبی اروپا به این موارد دقت کنید

 اگرچه تورهای ترکیبی به‌صرفه تر هستند امکان تجربیات بیشتری را برای شما فراهم می‌کند اما اگر تصمیم به شرکت در یکی از این سفر‌ها گرفتید، به این نکته دقت کنید که ممکن است ترانسفر بین شهری شما هوایی یا زمینی باشد که هرکدام از روش‌ها، ممکن است کمی شما را خسته کند. اگرچه با پرواز در بین شهر‌های اروپایی نیازی به پاسپورت چک ندارید، اما حداقل یک نصف روز را در فرودگاه‌ها و پرواز خواهید بود. همچنین اگر کودک نوزاد دارید، شاید تورهای ترکیبی مناسب شما نباشد. همچنین به طول سفر خود دقت داشته باشید. تورهای ترکیبی اروپا از ۹ روز تا ۲۹ روز ممکن است متفاوت باشد، پس با توجه به انرژی و شرایط خود در این سفر‌ها شرکت نمایید. 

پرطرفدار ترین تورهای ترکیبی اروپا

به نقل از آژانس ایوار، غیر از تورهای دور اروپا، تور فرانسه و ایتالیا، تور فرانسه و اسپانیا و تورهای ترکیبی سوئیس و آلمان جزو پرطرفدارترین تورهای ترکیبی به حساب می‌آیند. تور های ترکیبی اروپای شرقی (مجارستان، چک، اتریش)، تور ترکیبی کشور‌های اسکاندیناوی (فنلاند، سوئد، نروژ و دانماک) و تورهای پرتغال و اسپانیا در مراحل بعدی قرار دارند. 

خاطره و تجربه مسافران از تورهای ترکیبی اروپا

 اگر هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اید، می‌توانید به سراغ وبسایت ایوار به نشانی www.eavar.com بروید. در این وبسایت، بیش از 2400 مسافر این آژانس، نظر و خاطرات خود از سفر را ثبت کرده‌اند. با مطالعه دیدگاه مسافران تورهای ترکیبی، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین اگر هر سوالی پیرامون ظرفیت‌های تورهای تابستانی، قیمت و مدارک مورد نیاز دارید می‌توانید با شماره تماس 02191009100 تماس حاصل نمایید. 

ایوار۲

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها