|
کدخبر: 292123

تور آنتالیا فرصتی برای آشنایی با این شهر تاریخی در سال ۲۰۲۳

آنتالیا ، تفرجگاه اصلی تعطیلات ترکیه در منطقه مدیترانه، شهری جذاب با بلوارهای پوشیده از نخل های سایه دار، اسکله ای زیبا در دریای مدیترانه است . در محله قدیمی زیبا، Kaleici، خیابان های باریک پیچ در پیچ و خانه های چوبی قدیمی در کنار دیوارهای شهر باستانی قرار دارند. اخیراً بسیاری از خارجی ها برای تعطیلات یا بازنشستگی در تور آنتالیا و اطراف آن ملک خریداری کرده اند. این منطقه به ویژه برای اتباع آلمان و روسیه تبدیل به یک منطقه محبوب شد. در طول ماه های زمستان جمعیت آن کم می شود. بهترین زمان برای استفاده از تور ارزان آنتالیا در ماه های تابستان است که بهترین استفاده از سواحل زیبا را داشته باشید.

آنتالیا

تا زمان ظهور مدرنیته، که در ترکیه با برنامه بزرگراه جامع دهه 1950 همراه است، چشم انداز در طول هزاره ها به همان شکلی که بود باقی مانده بود. وقتی کپی یکی از اولین دهکده های کشاورزی جهان را که قدمت آن به 7000 سال قبل از میلاد باز می گردد را در موزه تمدن های آناتولی در پایتخت آنکارا می بینید ، نمی توانید شباهت بین این نمونه اولیه و همه آن نمونه های دیگر را از دست بدهید .

مناره فلوت دار در تور لحظه آخری آنتالیا از زمان تأسیس آن در قرن دوم پیش از میلاد توسط آتالوس دوم، پادشاه پرگامون، که شهر را به نام خود آتالیایی نامید، به طور مداوم مسکونی بوده است. رومی ها ، بیزانسی ها و سلجوقیان به نوبه خود این شهر را قبل از اینکه تحت سلطه عثمانی قرار گیرد، اشغال کردند. مناره شیاردار مسجد یولی منارلی در مرکز شهر که توسط سلطان سلجوقی علاالدین کیکوباد اول در قرن سیزدهم ساخته شد به نماد آنتالیا تبدیل شده است. Karatay Medrese (کالج الهیات) در منطقه کالیچی، مربوط به همان دوره، بهترین سنگ‌تراشی‌های سلجوقی را نشان می‌دهد. دو مسجد مهم عثمانی در این شهر، مسجد مورات پاشا متعلق به قرن شانزدهم است که به دلیل تزئینات کاشی کاری آن، مسجد تکلی مهمت پاسا قرن هجدهم قابل توجه است. در مجاورت مارینا، مسجد جذاب اواخر قرن نوزدهم ایسکله از سنگ تراش خورده ساخته شده و بر روی چهار ستون بر فراز یک چشمه طبیعی بنا شده است. هیدریکی کالسی (برج) احتمالاً در ابتدا به عنوان فانوس دریایی در قرن دوم ساخته شده است. امروز به عنوان یک کلیسا، مسجد مناره کسیک گواه تاریخ طولانی شهر در پی بازسازی های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است. بیشترین معماری های عثمانی را در تور استانبول می توانید بازدید کنید. هنگامی که امپراتور هادریان در سال 130 پس از میلاد از آنتالیا بازدید کرد، یک دروازه سه قوسی با تزئینات زیبایی به افتخار او در دیوارهای شهر ساخته شد. در نزدیکی مارینا ، دو برج کنار دروازه و بخش‌های دیگر دیوارها همچنان پابرجا هستند. برج ساعت در میدان کالکاپیسی نیز بخشی از استحکامات شهر قدیمی بود.

آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه های خانوادگی این شهر است و در نزدیکی ساحل کنیالتی واقع شده است. این تونل دارای بزرگترین تونل جهان و بسیاری از گونه های ماهی از سراسر جهان است.

طبیعت

آبشارهای کورسونلو در نزدیکی منطقه اطراف آنتالیا مناظری با زیبایی های طبیعی شگفت انگیز و همچنین بقایای تاریخی شگفت انگیز را ارائه می دهد . می‌توانید پشت آبشار، تجربه‌ای هیجان‌انگیز، در آبشارهای Upper Düden، در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قدم بزنید. در مسیر ساحل لارا، آبشارهای Lower Düden مستقیماً در دریا فرو می روند. منطقه ای برای استراحت که از نزدیک چشم انداز عالی از آبشار را ارائه می دهد. منظره از دریا حتی تماشایی تر است. آبشارهای Kursunlu و دریاچه نیلوفر ، هر دو در 18 کیلومتری آنتالیا، دو مکان دیگر با زیبایی طبیعی فوق العاده هستند.

ساحل شنی لارا در 12 کیلومتری شرق قرار دارد. نزدیک‌تر به آنتالیا، اما در غرب، ساحل طولانی و سنگ‌ریزه کنیالتی منظره‌ای از رشته کوه خیره‌کننده توروس را ارائه می‌دهد . کمی جلوتر، پارک ملی الیمپوس و ساحل توپکام مناظر باشکوه تری را ارائه می دهند. اگر تصمیم بگیرید در میان زیبایی های طبیعی بمانید، در انتهای شمالی پارک، زمین های کمپینگ وجود دارد. برای تماشای منظره پانوراما از منطقه، به سمت مجتمع تعطیلات در بالای تپه Tünektepe رانندگی کنید.

ساکلیکنت، در 50 کیلومتری آنتالیا، یک استراحتگاه ورزشی زمستانی ایده آل در دامنه شمالی کوه باکیرلی در ارتفاع 1750-1900 متری است. در ماه های مارس و آوریل می توانید صبح ها اسکی کنید ، یک ناهار خوشمزه از ماهی تازه را در مارینا آنتالیا بخورید و بعد از ظهر حمام آفتاب بگیرید، شنا کنید یا موج سواری کنید. حیات وحش (گوزن و بز کوهی) در پارک دوزلرکامی در شمال آنتالیا تحت برنامه حفاظت قرار دارند . در راه می توانید در عمق 115 متری شگفت انگیز گوور دره توقف کنید. در ضلع شرقی کوه کن، در 30 کیلومتری آنتالیا، غار کاراین که قدمت آن به عصر پارینه سنگی (50000 سال قبل از میلاد مسیح) برمی‌گردد، محل قدیمی‌ترین سکونتگاه ترکیه است. اگرچه موزه کوچک در ورودی برخی از یافته‌ها را به نمایش می‌گذارد، اما بیشتر آثار در موزه‌های مختلف در سراسر ترکیه نگهداری می‌شوند. ویرانه‌های شهر ترمسوس ، که در داخل پارک ملی Güllük Dagi، در شمال غربی آنتالیا قرار دارد، در فلاتی به ارتفاع 1050 متر در جبهه غربی کوه Güllük (Solymos) قرار دارد. یک موزه طبیعت و حیات وحش در ورودی پارک یافت می شود.

آنتالیا۱

موزه باستان شناسی، با بقایایی از دوران پارینه سنگی تا دوران عثمانی ، نگاهی اجمالی به تاریخ غنی این منطقه دارد.

چشم انداز انسانی ترکیه از فرهنگ آن جدایی ناپذیر است . با این حال، برای خارجی ها، ترکیه معنای جدیدی به بیابان می دهد، زیرا حتی در غیرقابل دسترس ترین یا منزوی ترین قسمت ها (مانند قله کوه های مرتفع یا مکان های مخفی در دره ها) بازدید کننده با این احساس باقی می ماند که زمانی در تاریخ این مکان وجود دارد. که اکنون وحشی و بدون مراقبت است، نه هزار سال است که در آناتولی خانه تمدن هایی با روستاهای مستقر و زندگی شهری بوده است . اینها مردمی با منشاء متفاوت بودند که در امواج می آمدند و با کسانی که قبلاً ساکن شده بودند مخلوط می شدند و هر بار ترکیب جدیدی را ایجاد می کردند. بین 2000 قبل از میلاد تا 1500 پس از میلاد، این چشم انداز مرکز تمدن جهان بود. تفسیر صحنه جهان امروز بر اساس درک ما از آنچه در این چشم انداز در طول چهار هزار سال گذشته رخ داده است، و اکنون در خرابه ها و بناهایی که منظره را زینت می دهند، تجلی یافته است.

برای رزرو تور آنتالیا در تابستان 1402 به سایت توریاب | touryabtravel.com مراجعه کنید

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها