|
کدخبر: 291478 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

ارزان ترین تور شهرهای ترکیه چقدر آب می خورد؟

در این گزارش به بررسی قیمت ارزان‌ترین تورهای کشور ترکیه پرداخته شده است.

گردشگری ارزان ترین تور شهرهای ترکیه چقدر آب می خورد؟

روند ترکیه در جذب گردشگر بسیار قابل قبول است و بسیاری از گردشگران را در تمامی دنیا راهی این کشور می‌کند. این کشور منطقه در صنعت گردشگری بسیار موفق عمل کرده به طوری که درآمد کشور ترکیه از بخش گردشگری ۲ برابر درآمد نفتی ایران برآورد شده است.

انتخاب اکثر ایرانیان برای سفر خصوصا افرادی که برای بار اول سفر خارجی را انتخاب می‌کنند کشور ترکیه است چرا که هم از نظر گردشگری مورد قبول گردشگران است و هم این که با بودجه و کاهش ارزش پول ملی ایران، ترکیه بهترین مقصد برای آن ها است.

زلزله ۸/۷ ریشتری ترکیه با این که برای مدت کوتاهی گردشگران را میخکوب کرد اما نتوانست از حجم گردشگر این کشور کم کند و هم‌اکنون روند ورودی گردشگران در حال بازگشت به روال سابق است. سال ۲۰۱۹ را اوج گردشگری کشور ترکیه می توان نام برد و آلمانی ها نقش بسیاری در سال های اخیر در گردشگری ترکیه ایفا کردند.

کشور ترکیه برای گردشگران جاذبه های فراوان دارد که هر سلیقه را می تواند راضی نگه دارد. دولت ترکیه برای جذب گردشگر یارانه هایی را در نظر گرفته است که این کشور را جزء ارزان ترین کشورها برای سفر کرده است. البته شهر‌های استانبول، آنکارا و آنتالیا از دیگر شهرهای این کشور گران تر به حساب می آید. اما برخی شهرها نسبت به شهرهای دیگر آن از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است که در این گزارش به بررسی آن پرداخته ایم.

وان شهر خرید ایرانیان

نزدیک بودن شهر وان به مرز ایران این مقصد را برای ایرانیان پرطرفدار کرده است. در کنار این که از تهران با اتوبوس های وی آی پی و ماشین شخصی به راحتی می توان به این شهر رسید بازارهای این شهر ایرانیان را ترغیب می کند حتما سری به آن بزنند. از مسیر بازرگان با ۴ ساعت و نیم طی کردن مسیر، وارد این شهر می شوید که برای مردم ما شهری آشنا است.

بسیاری از افراد تنها برای خرید به این شهر سفر می کنند؛ البته باید در نظر داشت که در ۲ سال گذشته قیمت ها کمی مطابق میل گردشگران ایرانی نیست و توقع حراج های زمان گذشته را دارند که دیگر بویی از آن به مشام نمی‌رسد.

حتی قصد خرید در این شهر را هم نداشتید تماشای طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی این شهر خالی از لطف نیست.

قیمت تور ۳ شب و چهار روز وان ترکیه از ۳ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۵ میلیون است. البته بیشتر تورهای شهر وان به صورت زمینی و با اتوبوس های وی آی پی برگزار می شود تا قیمت برای گردشگر مناسب تر باشد.

ازمیر محلی برای زندگی

ازمیر بیش از جنبه گردشگری بودن آن بیشتر محل مناسبی برای زندگی است. این شهر هم یکی از شهر های ارزان ترکیه به حساب می‌آید که قرار گرفتن دریای اژه در کنار آن محیطی زیبا و آرامش بخشی را ایجاد کرده است. این شهر برای محققان و علاقه مندان به تاریخ جاذبه های تاریخی دارد که گردشگران زیادی را جذب می کند.

۶ شب سفر به شهر ازمیر با تور از ۱۵ میلیون تومان آغاز می شود و تا ۲۳ میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت تور بسته به نوع هتل، هواپیما و امکانات متفاوت است.

شهر ساحلی آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که علاقه مندان به دریا و ساحل را ترغیب می کند تا به این شهر سفر کنند که نسبت به آنتالیا که شهری ساحلی و معروف در ترکیه است بسیار هزینه مناسب تری دارد.

تور ۶ روزه این شهر ویژه تعطیلات و به صورت فری برد از ۲۲ میلیون و هشتصد و نور هزار تومان تا ۳۹ میلیون تومان به فروش می رسد.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام از بازرگان تا وان ۴ ساعت نیست ۲۶۵ کیلومتر و کمتراز ۳ ساعت است و از ورز قطور تا وان ۹۹کیلومتر و کمتر از یک ساعت است

  • فاطمه ارسالی در

    واقعا بهشته فوق العاده عالیه محشره....

  • وحید ارسالی در

    **تو ترکیه و کشورش و تورش پولت بری بدی ت و جیب ترکیه چسمانی که با ایران و ایرانی دشمن هستن. یاشاسین ایران جانیم فدا

  • ناشناس ارسالی در

    مردم عزیز ایران پولهای خود را در ترکیه خرج نکنید

  • احمد ارسالی در

    ايران را با اين بى منطقى هايتان بدبخت ك رديد.جه كردشكرى.ايا از تركيه به ايران تو ريست داريم قدر درياجه اروميه را در مقايس ه با درياجه وان ميدانيد ابله هاى بى وجدا ن در مقابل اين تبليغات باى دو طرفه باشيد ايران را در كشورهاى ديكر تبليغ كنيد

  • ناشناس ارسالی در

    ما ایرانیها سالی ۱۲ ما سره هم کلا میزاری م با مشکلات زیادی پول سفر به مشهد رضا ر و اوکی میکنیم 'بعد انتظار داریم خار جیها بیان پای روصه ما بنشینند 'اول خودمون کشورمونو باید بشناسیم تا اون خارج ی هم علاقه نشون بده'واسه گریه که نم ی یان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها