|
کدخبر: 285050 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

راز زیبایی جاده های مرموز / دیدن این عکس ها شما را میخکوب می‌کند

در این گزارش به زیباترین جاده ها در شمال ایران که باید به آن سفر کرد، پرداخته شده است.

گردشگری راز زیبایی جاده های مرموز / دیدن این عکس ها شما را میخکوب می‌کند

در سفر زمینی، عبور از زیباترین جاده های ایران بخش عظیمی از سفر است که آن را خاطره انگیز می کند. در سفر یکی از جاذبه ها گردش در میان جاده ها است که زیبایی های سفر را چند برابر می کند. این جاده‌ها در سراسر ایران پراکنده شده‌اند. ایران کشوری چهار فصل که دارای آب و هوا و پوشش گیاهی متنوع است، سفر در آن روح انسان را تازه می کند. تجربه جاده گردی را اشخاصی به دست می آورند که با خودرو شخصی دل به جاده می زنند. تردد در جاده‌های زیبای ایران در فصل های مختلف می‌تواند تجربه‌های متفاوتی برای شما رقم بزند.

در میان سفر شما با جاذبه های متفاوتی مثل جنگل های انبوه، کوهستان‌های پر مه، غروب دریا و کویر بی‌پایان رو به رو می شوید. این زیبایی ها شاید برای شما از سفر و مقصد اصلی نیز جذاب تر باشد. خیلی از گردشگران تنها برای بازدید از این زیبایی ها راهی جاده ها می شوند.

شمال کشور بی شک یکی از زیباترین مناطق ایران محسوب می‌شود و البته که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.اکثر گردشگران از جاذبه های شمال کشور بی خبرند و تنها جذب ساحل و دریا می شوند. برای شناخت مناطق شمالی کشور باید سفری بلند مدت و چند هفته ای داشته باشید. همراه ما باشید، تا با جاده های زیبای ایران بیشتر آشنا شوید.

بهشتی در مازندران

از استان مازندران شروع می کنیم. منطقه ای در این استان به نام جاده دو هزار و سه هزار وجود دارد که شما را شگفت زده می کند. این جاده میان جنگل‌های انبوه در جنوب تنکابن است و یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی ایران محسوب می شود. از نظر جغرافیایی این جاده به جنگل‌های مرتفع تنکابن متصل می شود و  در جوار رودخانه خروشان تا دشت‌های ییلاقی ادامه دارد.

جاده-دوهزار

منطقه کنار جاده محلی مناسب برای پیک نیک به همراه دوستان و خانواده است. البته دسترسی به این جاده برای تازه واردها خیلی آسان نیست و جاده مورد علاقه جنگل نوردان و طبیعت گردان حرفه‌ای است.

جاده-سه هزار

ارتفاع جاده سه هزار در طول مسیر از جاده دو هزار بیشتر و بیشتر می‌شود و بکرترین نقاط جنگلی در این ناحیه بیش از سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند. انتهای مسیر جاده سه هزار به مسیری پرپیچ‌وخم و پوشیده از شاخ و برگ درختان می‌رسد که بسیار تماشایی است. بهترین زمان برای بازدید از جنگل های دو هزار و سه هزار و عبور از جاده‌های زیبای این مسیر فصل بهار است.

جاده ای که علاقه ای به تمام شدن آن ندارید

جاده گردشگری اسالم به خلخال نیز یکی از جاذبه های زیبای ایران است. از نظر گردشگران جاده اسالم به خلخال، شبیه هیچ مسیر دیگری نیست و خودش یک مقصد گردشگری تمام‌عیار است. این جاده در استان سرسبز گیلان و در واقع بخشی از شهرستان تالش واقع شده و حدود ۷۰ کیلومتر است که مسیر آن چیزی حدود ۱ ساعت و نیم زمان میبرد.

سفر-خلخال

تمامی فصل ها برای سفر به این جاده مناسب است ولی فصل بهار به دلیل باران های بهاری و گاهی مه این جاده را دلپذیر تر می کند.

اسالم-خلخال

زیبایی این جاده به اندازه ای است که با خیال راحت ساعت ها برای استراحت توقف می کنید و عجله ای برای رسیدن به مقصد ندارید. شاید باورتان نشود اما این جاده خود نوعی مقصد است.

بهشت ییلاقات ایران

جواهرده با جاده ای رویایی و غرق در مه بیشتر شبیه تابلو های نقاشی است. نام جواهرده رامسر را کمتر کسی است که نشنیده باشد؛ جواهرده به‌رغم زیبایی‌ها و آب‌و‌هوای فوق‌العاده‌ای که دارد، توانسته صفت بهشت ییلاقات ایران را هم به خود اختصاص دهد. به محض قدم گذاشتن در این جاده با چشم اندازهای طبیعی بی نظیری مواجه می شوید که از وجود آن حیرت زده می شوید. شما با سفر به این جاده به معنای واقعی در میان ابرها قدم می زنید.

جاده-جواهرده

 

جواهرده-رامسر

بهترین زمان برای سفر به این روستا و لذت بردن از این جاده تقریبا ۴ ماه سال یعنی خرداد و فصل تابستان است. البته در ماه فروردین به سراغ این جاده نروید، در این ماه با برف سنگین رو به رو خواهید شد و فصل زمستان و پاییز را هم برای سفر به این منطقه باید به طور کامل فراموش کنید.

با رانندگی در این جاده بالاتر از ابرها بایستید

اگر شما هم علاقمند به عکاسی هستید، سفر به منطقه فیلبند را به شما توصیه می کنیم. در این منطقه می توانید عکس هایی ثبت کنید که زیبایی و جذابیت را با دیدن آن به خاطر آورید. تصاویر هیجان انگیزی که ابرها دقیقا زیر پای شما قرار دارد. این طبیعت زیبا در میان شهرستان بابل و آمل استان مازندران واقع شده است.

فیلبند-مازندران

 

جاده-فیلبند

 

چالوس زیبا

جاده چالوس یکی از مهمترین جاده هایی است که شما را به شمال کشور می رساند ؛ جاده ای که با مناظر و چشم‌انداز‌های بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیر‌های منتهی به شمال کشور است. برخی این جاده را زیباترین جاده جهان نامیده اند و سفر در این جاده را برای هر فرد لازم و ضروری دانستند. نمی خواهیم کام شما را تلخ کنیم اما جاده چالوس بسیار حادثه خیز برای رانندگان کم تجربه است.

جاده-چالوس-۲

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه در دیزین در نزدیکی جاده چالوس است. این پیست علاوه بر اینکه حرفه‌ای ترین پیست ایران به لحاظ انواع شیب و امکانات است از محبوب‌ترین‌ها هم هست. در ضمن اولین پیست اسکی در ایران است که در فدراسیون جهانی اسکی به ثبت رسیده و برای مسابقات بین‌المللی هم می‌شود از آن استفاده کرد.

در تمامی فصل ها به این جاده میتوانید سفر کنید اما بهتر است در فصول سرد سال با تجهیزات ایمنی وارد این جاده شوید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها