|
کدخبر: 284156

پنج کاری که وقتتان را در آنتالیا هدر میدهد!

گردشگری پنج کاری که وقتتان را در آنتالیا هدر میدهد!

آیا شما هم قصد سفر به شهر زیبا و دیدنی آنتالیا را دارید؟ چه عالی! پس پیشنهاد می‌کنیم اگر مسافر این شهر زیبای ترکیه هستید حتما قبل از رزرو تور آنتالیا این مقاله را مطالعه کنید تا با پنج کاری که وقتتان را در آنتالیا هدر می‌دهد و شما را از داشتن سفری لذت‌بخش محروم می‌کند آشنا شوید.

پنج مورد از کارهایی که در آنتالیا وقت شما را هدر می‌ دهد؟

مسلما نداشتن برنامه ریزی و شناخت کافی از مقصد گردشگری مورد نظرتان، لذت سفر را برای شما زهر می‌کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد از هر ده مسافر حدود هشت نفر بهره کامل را از تک‌تک لحظات سفرشان نمی‌برند و این باعث می‌شود تا مسافران زمان و هزینه زیادی را هدر دهند. بنابراین اگر می‌خواهید سفری رویایی را تجربه کنید، هنگام رزرو تور انتالیا به این پنج کار اشتباهی که ممکن است وقت‌تان را در آنتالیا هدر دهد دقت داشته ‌باشید، از جمله:

  • عدم توجه به اعتبار پاسپورت قبل از رزرو تور انتالیا
  • گشت و گذار در آنتالیا بدون راهنما
  • استعلام نکردن شرایط آب و هوایی شهر آنتالیا قبل از سفر
  • توجه نکردن به نوع پرواز هنگام تهیه بلیط آنتالیا
  • نداشتن اطلاعات کافی از زمان سرو غذا و همه دیدنی‌ های محل و هتل اقامتی خود

سفر-به-آنتالیا-2

عدم توجه به اعتبار پاسپورت قبل از رزرو تور انتالیا

داشتن پاسپورت با مدت زمان اعتبار قانونی از اولین مواردی است که در هر سفر خارجی باید به آن توجه داشته ‌باشید. این موضوع در سفر به کشور ترکیه نیز صدق می‌کند؛ بنابراین قبل از رزرو تور انتالیا حتما مدت زمان اعتبار پاسپورت خود را چک کنید.

در کشور ترکیه پاسپورت شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته ‌باشد. متاسفانه بسیاری از ایرانیان بدون آگاهی یا توجه به این موضوع تور آنتالیا لحظه آخری را رزرو کرده‌اند و بعد متوجه شده‌اند که پاسپورتشان مدت زمان اعتبار لازم را نداشته ‌است و مجبور به کنسل کردن یا به تعویق انداختن سفر خود شده‌اند. همچنین از آن جایی که هر مسافری باید احتمال دزدیده شدن یا گم شدن مدارک خود را در نظر بگیرد، بهتر است قبل از سفر حتما کپی کامل همه مدارک خود را همراه داشته ‌باشید.

سفر-به-آنتالیا-3

گشت و گذار در آنتالیا بدون راهنما

همان ‌طور که می‌دانید شهر زیبای آنتالیا دارای مراکز و مکان‌های دیدنی بسیاری است. بدیهی است که همه مسافران اطلاعات، زمان و هزینه کافی برای تماشای تمام دیدنی‌های این شهر توریستی را ندارند؛ از این رو بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای جلوگیری از هدر رفت زمان و ... داشتن راهنما هنگام گشت‌و‌گذار در شهر است. شما به کمک راهنما و تور لیدرها می‌توانید به مهم‌ترین و مطرح‌ترین جاهای دیدنی شهر بروید و حداکثر استفاده را از مدت زمان اقامتتان در آنتالیا ببرید.

 استعلام نکردن شرایط آب و هوایی شهر آنتالیا قبل از سفر

ترکیه کشوری است که معمولا در تمام فصول سال می‌توانید به آن سفر کنید. شهر آنتالیا که در بخش ساحلی این کشور واقع شده دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است؛ از این رو دارای روزهای آفتابی با زمستان‌هایی معتدل است.

اما در هر صورت نباید احتمال بارش باران در فصول سرد سال را نادیده گرفت؛ به همین جهت بهتر است هنگام رزرو تور آنتالیا لحظه آخری حتما شرایط آب و هوایی روز را استعلام کنید تا با بارش ناگهانی باران مجبور به ماندن در هتل و از دست دادن روزهای ارزشمند سفر خود نشوید. از سوی دیگر اطلاع از این مطلب باعث می‌شود تا لباس مناسب همراه خود داشته ‌باشید و با پرداخت هزینه اضافی برای خریدن لباس گرم و ... پول خود را هدر ندهید.

توجه نکردن به نوع پرواز هنگام تهیه بلیط آنتالیا

پروازهای آنتالیا به دو صورت ایرانی و خارجی انجام می‌شود. پروازهای خارجی مستقیم در خود فرودگاه آنتالیا به زمین می‌نشینند، اما پروازهای ایرانی که معمولا مربوط به تورهای ارزان آنتالیا است در فرودگاه اسپارتا ترکیه فرود می‌آیند.

این مسأله از آن جهت مهم است که فاصله‌ی بین فرودگاه اسپارتا و آنتالیا حدود ۱۶۰ کیلومتر است؛ بنابراین شما مجبور هستید تا برای رسیدن به این شهر مدت زمان سه ساعت از وقت سفرتان را با اتوبوس هدر دهید.

نداشتن اطلاعات کافی از زمان سرو غذا و همه دیدنی‌ های محل و هتل اقامتی خود

این مشکلی است که ممکن است برای هر مسافری به ویژه مسافران هتل‌های لوکس و مجلل آنتالیا پیش بیاید. مثلا خیلی از افراد هنگامی که قصد دیدن مکان‌های گردشگری شهر را دارند چنان محو این جاذبه‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنند تا به موقع خود را به ساعات سرو غذای هتل محل اقامتشان برسانند؛ در نتیجه مجبور می‌شوند هزینه‌های اضافی برای صرف غذا در رستوران و ... پرداخت کنند.

از طرف دیگر بسیاری از هتل‌های پنج ستاره آنتالیا خود، چنان بزرگ و وسیع هستند و جاذبه‌های تفریحی متنوع و متفاوتی دارند که خیلی از مسافران برخی از این تفریحات و امکانات را ناآگاهانه از دست می‌دهند. از این رو لازم است قبل از اقدام به تهیه بلیط تور آنتالیا لحظه آخری از همگی امکانات تفریحی و اقامتی هتل مورد نظر خود مطلع شوید.

سفر-به-آنتالیا-4

جمع بندی

زمانی که تصمیم به تهیه بلیط تور انتالیا دارید، اطلاع از مدت زمان اعتبار قانونی پاسپورت خود، همراه داشتن کپی همه مدارک، اطلاع از شرایط آب و هوایی آنتالیا، آگاهی از امکانات تفریحی و زمان سرو غذای هتل و همراهی تور لیدر هنگام گردش در شهر از جمله مواردی هستند که کمک می‌کنند  تا زمان و هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید و در نهایت سفری پر بارتر با خاطراتی خوش را تجربه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها